2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKlaver

Thuismap niet meer op SSD

Hallo,

Ik heb geen thuismap meer op de SSD. In ieder geval niet in de finder.

ik ben sinds gisteren een trotse eigenaar van een tweedehandse MBP early 2011 met SSD en HDD. De vorige eigenaar heeft netjes voor mij een account aangemaakt als beheerder, daarna zijn accounts verwijderd. Eenmaal thuis heb ik via migratie assistent mijn oude Mac gemigreerd naar de nieuwe. Omdat de nieuwe een kleinere SSD had maar daarnaast wel een goede HDD heb ik de thuismap van het nieuwe account verplaats naar de HDD. (zie http://www.appletips.nl/mac-os-x-en-de-thuismap-gescheiden-houden-op-verschillende-drives/ ) bij het volgen van de stappen had bij mij een lichtje moeten gaan branden toen er niet om mijn wachtwoord gevraagd werd.

Al met al heb ik nu wel een account, van mijn oude mac op mijn nieuwe mac. Alleen de eerdere accounts, die kan ik nog wel inloggen, maar er is geen thuismap zichtbaar in finder, ook is de SSD niet zichtbaar.

Wie o wie kan mij helpen om het te herstellen?

alvast bedankt

Klaas

Bijdrager
    Maurits

Als je toch opnieuw gaat beginnen zou ik voorstellen om een ‘unsupported’ eigen fusion drive te maken voor deze macbook. (je draait toch 10.8.3 of hoger?)
    Je hebt dan de voordelen van de SSD (snel opstarten) en ook voordelen van de grootte HDD, met niet de verwarring van twee disken.
    Het enige nadeel is dat data recovery in geval van storing erg moeilijk is, maar je hebt toch een backup?:-)
    er zijn diverse blogs die uitleggen hoe je dat kan instellen (vereist her-installatie), b.v. deze:

Apple fusion drive on late 2010 MacBook Pro

OS X 10.8.3: Fusion Possibilities For NonFusion Equipped Mac

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.