2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    knutselklubb

thuismap herstellen

Na een schone installatie heb ik geprobeerd, tijdens de eerste opstart, mijn oude documenten te herstellen door mijn back up van time machine te gebruiken. Maar bij op het moment dat alles was gekopieerd, (alleen de documenten, geen programma’s e.d.) hing de laptop vast en heb ik hem opnieuw opgestart.
    Ik kreeg nu weer het welkoms bericht etc. alsof het de eerste keer was dat de computer werd opgestart. Ik heb er nu voor gekozen om direct naar het OS te gaan. Nu kon ik zien dat er wel een map in de gebruikers map stond met mijn bestanden, maar de meeste mappen waren beveiligd en ik kreeg ze met geen mogelijkheid geopend, ik kon ze wel verwijderen, dat heb ik dus gedaan en via migratie assistent heb ik opnieuw mijn back up op de computer gezet, maar ik kreeg weer het probleem dat ik de documenten niet kon openen.

Ik begrijp nu dat ik van deze map mijn thuismap had moeten maken.
    In de tussentijd heb ik bij ACCOUNTS de account gewist waar die map de thuismap van was, en als ik via finder naar de gebruikers map ga staat er “naammap (Verwijderd)”, omdat ik tijdens het verwijderen van de gebruiker ervoor heb gekozen om de map te laten staan.

Kan ik echter alsnog deze map weer activeren en koppelen aan de huidige gebruikers account? Ik ben de enige gebruiker en heb geen meerdere accounts of beheerders nodig.

Bijdrager
    Hansi2124

Het simpelste lijkt mij om even een nieuwe schone installatie te doen en je documenten terughalen. Nu heb je van alles door elkaar lopen doen en het risico dat er iets niet goed gaat is groot.
    Even de install dvd erin, kopje koffie drinken en verder gaan;-)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.