3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    JudithW

Thuisdeling wel met wifi niet met ethernet

Ik heb twee ipads en een iphone. En ik krijg thuisdeling niet aan de praat als mijn windows 7 pc met een ethernetkabel aan het accespoint zit, maar wel als ik hem in het wifi netwerk hang. Firewalls staan uit. Iemand enig idee?

Geblokkeerd
    HereIsTom

Zit je wel in hetzelfde netwerk met zowel je computer als de iPad? Het kan zijn dat als je met je computer via WiFi erop zit deze dan op een ander netwerk zit.

Hier kun je meer informatie vinden over de iPad.

Bijdrager
    Madduck

Krijgt je windows pc een ip adres via de DHCP server van je router, of is er al een ip adres ingevoerd in de instellingen van je netwerkkaart?

Als de router via DHCP zijn ip adressen toewijst (wat ik wel verwacht vanwege je andere devices) dan kun je ook via start – uitvoeren – cmd (uitvoeren als administrator) – ipconfig /all en/of ipconfig /release de instellingen bekijken / opnieuw instellen van de netwerkkaarten in de pc.

Ps, vaak als het ip adres begint met 169.xxx enz, is ef iets mis de werking.
    Dat kan hardwarematig zijn, maar ook een driver probleem…

Een combinatie met een afwijkend subnetmarsk standaard is 255.255.255.0) is bijna altijd een hardware probleem.

Eerste storingsreactie bij windows: opnieuw starten, kijken of het probleem er nog steeds is en vervolgens nieuwe driver halen en/of windows updates installeren…

Succes.. Windows configuratievrij? Het kon nog een paar jaar duren;-)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.