21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Sc-cal

Thuisdeling tussen iPhone 3gs en iTunes 10.2.1 werkt niet

Volgend probleem doet zich voor.

Wanneer ik alle opties , login gegevens en de optie in voorkeuren inschakel ivm thuisdeling en ook mijn apple id invul op men 3gs.
    Komt de optie gedeeld in mijn iTunes app niet te voorschijn, met andere woorden thuisdeling werkt niet!

Weet iemand raad?

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Jawel werkt wel…

In iTunes: Voorkeuren => Delen => Vakje aankruisen Deel mijn bibliotheek in mijn lokale netwerk

Op je iPod/iPhone: iPod => meer => Gedeeld => en dan je bieb kiezen… voila

Bijdrager
    CedricH

Ik heb hetzelfde probleem. Thuisdeling staat aangevinkt in de voorkeuren op mijn iMac en ik kan perfect muziek delen met de andere computers hier thuis, de remote app op mijn iPhone werkt ook perfect maar de optie gedeeld komt niet te voorschijn bij de iPod app om mijn iPhone…

Bijdrager
    Jogchum

Bij Instellingen -> Ipod -> Thuisdeling
    apple ID en ww ingevuld? (had ik namelijk over het hoofd gezien)

Bijdrager
    CedricH

Dat is inderdaad de oplossing, bedankt!

Bijdrager
    Sc-cal

opgelost.. alles was correct ingesteld! Maar ik was bij de iTunes app aan het zoeken! Dom van me!!

Bijdrager
    vizjuul

Allemaal leuk en aardig dat thuisdelen, maar hoe kun je dan nu films delen?
    Ik wil bijv. films streamen vanaf mijn iMac op m’n iPhone of iPad. Hoe krijg ik die films dan in iTunes als ze niet via iTunes zijn aangeschaft?

Bijdrager
    EddyH

Hallo allemaal,

Ik gebruik iOS 4.3 op een iPhone 4 icm iTunes 10.2.1. Thuisdeling in iTunes staat aan en ik heb in de settings van m’n iPhone m’n login en password goed ingevuld. Maar of ik de gegevens daar nou goed of fout invul, ik krijg altijd de melding “Thuisdeling inschakelen niet mogelijk” op de iPhone
    Iemand een idee?

Groet,

Eddy

Bijdrager
    Jogchum

@vizjuul video omzetten naar .m4v (bv met quicktime pro) en net als muziek toevoegen aan itunes. Hier werkt ’t naar behoren.

Bijdrager
    vizjuul

Thanks Jogchum. Had niet verwacht dat dat zo omslachtig moest..

Bijdrager
    marvand

Niks omzetten!

Ik gebruik Airplayer Die speelt nagenoeg alles af.

ik gebruik deze in combinatie met een nasserver met dnla/UpnP mogelijkheden.

Hier heb je wat meer Uitleg als je een dnla/upnp serverv wil gebruiken op je Mac

Bijdrager
    iErnst

Ik heb zowel in iTunes op mijn iMac Delen aangezet, op mijn iPhone 4 m’n Apple ID ingevuld met ww, maar zie in de iPod functie niet de optie om de iTunes bibliotheek te kiezen…

Bijdrager
    VieriTouch

@vizjuul: de app StreamToMe doet precies wat jij wil. Je kunt de iTunes lib. selecteren, maar ook andere lokale mappen met daarin je video-bestanden.
    Imo beter dan Airvideo.

Bijdrager
    vizjuul

Bedankt voor de tips, maar ik dacht dat dit juist vergemakkelijkt was met thuisdeling in iOS 4.3?

Als het op je Mac of pc staat, kun je het via een gedeeld Wi-Fi-netwerk afspelen op je iPhone, iPad of iPod touch.2 En dat geldt niet alleen voor je muziek. Je kunt video’s bekijken, podcasts afspelen of naar een audioboek luisteren.

Bijdrager
    VieriTouch

Als je alleen iTunes inhoud naar je iPhone streamen, zeker.
    Bij een dvd’tje streamen zal je ‘m eerst moeten converteren.
    Mijn punt is dat je dat kunt omzeilen.

Bijdrager
    Yggdrasil
    iErnst op 12 maart 2011

Ik heb zowel in iTunes op mijn iMac Delen aangezet, op mijn iPhone 4 m\’n Apple ID ingevuld met ww, maar zie in de iPod functie niet de optie om de iTunes bibliotheek te kiezen…

Ga (nogmaals) naar Instellingen > iPod > Thuisdeling (en vul alles in)
    Ga (in iTunes) naar Geavanceerd > Schakel Thuisdeling uit en Schakel het dan opnieuw in

Herstart je iPhone en dan werkt het normaal. Dat was bij mij toch het geval. Als het gelukt is, verschijnt er in de iPod app een optie ‘Gedeeld’ (onder ‘Meer’)

Bijdrager
    EddyH

Dat ook even geprobeerd. Helaas lost dat bij mij het probleem niet op. Ik heb nog steeds de melding “Thuisdeling inschakelen niet mogelijk” op de iPhone:(

Iemand nog ideeën?

Bijdrager
    Yggdrasil

Welke iPhone is het precies?

Bijdrager
    EddyH

Dat stond al in m’n eerdere bericht hierboven;-) Een iPhone 4 met 4.3 en iTunes 10.2.1

Bijdrager
    Yggdrasil

Ah, mijn excuses!:nerd:

Heel vreemd, ik heb net dezelfde set-up als jij en bij mij werkt het uitstekend. Je iPhone resetten werkt ook niet neem ik aan? (menuknop + lockbutton ingedrukt houden tot het scherm uitvalt en dan ± 10 sec. de holdbutton indrukken tot de appel verschijnt)

Bijdrager
    EddyH

Geeft niet hoor;)

Net een minuut geleden is het toch gelukt! Beide iTunes Store account velden even helemaal leeg gemaakt, iPhone uitgezet, opnieuw opgestart en toen pas weer ingevuld. Et voila!:D

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.