15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Beech

Thuisdeling op iPad3 werkt niet, op iPad1 wel

Nooit problemen gehad en nu kan ik op mijn iPad 3 thuisdeling niet instellen in de video-app. Het verbindingsrondje loopt tot halverwege. Als ik dan de video-app afsluit en weer opnieuw opstart verschijnt er de mededeling “Thuisdeling niet mogelijk”, terwijl naast deze iPad een iPad 1 staat waarop de thuisdeling wel werkt. Overigens werkt mijn Apple TV ook normaal. Ik heb alle instellingen al hersteld, maar geen resultaat, behalve dat ik overal weer opnieuw moet inloggen. Wie heeft er suggesties ?

Bijdrager
    Beech

Niemand ???

Bijdrager
    pwissink

Hallo Beech,

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem met mijn iPad3 en iPhone 5s. Rondje loopt langzaam vol tot 3/4 en dan blijft het zaakje hangen. Heb al diverse keren opnieuw ingelogd op de pc met itunes en op de macbook. Geen resultaat. De router (AExtr en 2 AExpr) opnieuw opgestart, geen verbetering. Kennis van mij hetzelfde probleem (hij heeft een iPad Air en iTunes via pc). Wij hebben wel ca 18000 songs, maar dat zou geen probleem zijn.

Heb je inmiddels al een oplossing?

Bijdrager
    Beech

Nee, nog steeds geen oplossing. Bij mij houdt ie er halverwege mee op. Klik je dan nog een keer op de bibliotheek op de iMac of de Mac Mini (ik heb twee bibliotheken), dan krijg ik de mededeling dat thuisdeling niet mogelijk is. Op de iPad1 is er geen enkel probleem en mijn Apple TV kan ook beide bibliotheken benaderen, dus het ligt aan mijn iPad 3 met iOS 7.1.1. Ook mijn iPod met iOS 6 doet het niet.

Inactief
    Anoniem

1) Router uit het stopcontact halen voor 10 seconden, dan opnieuw insteken; computers opnieuw opstarten.

Als het aanhoudt:

2) Netwerkinstellingen iPad 3 opnieuw instellen (instelligen > algemeen > stel opnieuw in > netwerkinstellingen opnieuw instellen)

Als het aanhoudt:

3) iPad 3 herstellen via iTunes (wel eerst een backup maken)

Als het aanhoudt:

4) Ander netwerk proberen met een van de Mac’s en de iPad 3.

Bijdrager
    pwissink

Hallo GeenMorgenrood,

Het is niet alleen de ipad, de iphone 5s hetzelfde probleem. Heb nog met de ipod touch 4e generation geprobeerd werkt het wel. Lijkt wel een iOS 7.1.1. probleem…

Bijdrager
    Beech

Nee, iPod met iOS 6.1.6 blijft ook halverwege steken.

Bijdrager
    Martin55

@Beech een gokje; heb je soms een experiabox van KNP?
    Indien dit het geval is, bij de wifi instellingen in deze box, de IGMP snooping uitschakelen.
    Dit heeft bij mij ook het probleem met Airprint, dat mijn printer niet gevonden werd, opgelost!

Bijdrager
    Beech

Nee, ik heb geen experiabox. Alles werkt verder prima: Apple TV, oude laserprinter aan AE, wifi-printer via AirPrint, laserprinter via wifi en eigen app op iPad,s en iPod, kortom, geen problemen, behalve het delen via de video-app op de iPad 3 en de iPod Touch 4. Terwijl ze het wel gedaan hebben!

Bijdrager
    Beech

Het is gelukt. Op mijn iPad bij Instellingen/Video uitgelogd en ingelogd op [email protected], i.p.v. mijn normale Apple ID. Ik zal straks weer eens uitloggen en inloggen zoals ik altijd doe. Natuurlijk had ik al eerder uitgelogd en ingelogd, dat kom je overal tegen, maar dat werkte bij mij niet. Nu ook proberen op de iPod.
    Update: en die doet het dus ook. Misschien hoort het nu wel zo, omdat, als je uitlogt je in het grijs in het inlogvenster ziet staan: [email protected].

Update 2: uitgelogd, video app afgesloten, iPad opnieuw opgestart, en weer opnieuw ingelogd, maar nu met mijn Apple ID met [email protected], en …. hij doet het nog steeds.

Update 3: Idem voor de iPod.

Situatie is nu dus weer zoals het aan het begin was, toen beide devices vanuit de video app geen thuisdeling hadden. Alleen werkt het nu wel. Wie weet wat hier aan de hand is ?

Bijdrager
    pwissink

Bij mij lukt het ook…na 15 minuten geduld. Probleem is ook bekend bij Apple support USA. Even wat info over mijn configuratie:
    Ziggo Ubee modem > Airport Extreme > Airport express (2stuks) wifi > iphone 4s, iphone 5s, ipod touch 4th gen., ipod touch 5th gen., ipad 3.
    Via iTunes op de Macbook lukt streamen nu zelden doordat ik dus lang moet wachten. Via iTunes op pc idem. Alle apparaten hebben de laatste software en firmware.

Inactief
    Anoniem

pwissink, staat de Ziggo Ubee in brugmodus? Staat DHCP en NAT aan op de Airport Extreme?

Bijdrager
    pwissink

Hallo GeenMorgenrood,

Net andersom, AE staat in brugmodus, ubee heb ik zo geen gegevens over. Thuisdeling werkt soms, maar het duurt echt zeker 10-15 minuten voordat ik wat kan afspelen. Net alsof die ergens blijft hangen.

Inactief
    Anoniem

U heeft Ziggo, neem ik aan? Vraag of ze de Ubee in brugmodus zetten (routerfunctie uitgeschakeld, niet alleen wifi). Vervolgens heeft u geen DHCP en NAT meer in uw netwerk. Dit wilt u aanpassen in de AE, als u niet weet hoe dit moet kunt u ook gewoon de AE opnieuw configureren (resetknop ingedrukt houden tot het oranje lampje snel begint te knipperen). De AE bij het onderzoeken van het netwerk kijkt zelf wat voor apparaten er aanwezig zijn op het netwerk.

Bijdrager
    Beech

Het is weer mis: thuisdeling kan niet ingesteld worden. Al het bovenstaande weer uitgevoerd, maar (nog) geen succes.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.