6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    mbaert

thuisdeling met ios9

iOs9 geïnstalleerd vooral omdat Thuisdeling weer zou werken. Dat dus gedaan en inderdaad, Thuisdeling is weer aan te zetten. Ik zie zelfs mijn hele bibliotheek in de Muziek app staan superrrrr…. of toch niet… Als ik een nummer selecteer geeft hij aan “Toegang tot de gevraagde resource is niet toegestaan” en dat geldt voor alle nummers. Videos speelt ie echter wel zonder probleem af. Waarom zou dit nu weer zijn? GRRRR. Toch weer nét niet Apple of doe ik zelf iets verkeerd?

Bijdrager
    TheBigZ

Ben je op beide apparaten met hetzelfde Apple ID ingelogd?

Bijdrager
    mbaert

Jawel, blijkt nu dat ik iTunes moest bijwerken. Ook een nieuwe versie. Klinkt logisch en nu werkt het prima. Heb wel 2 iMacs met muziek staan. De ene gaat zonder probleem, maar de andere kan ik wel selecteren maar die blijft hangen op 1/8 deel en gaat dan niet verder met verbinden.:-( Misschien die mac nog eens herstarten…

Bijdrager
    mbaert

even test gedaan met de iPad die nu ook op iOS9 zit. Daar kan ik de andere iMac wel mee benaderen. iPhone maar eens herstarten dan. Helaas dat heeft ook niet geholpen. Zal iets anders zijn. Werken doet het in principe dus wel nu.

Bijdrager
    Gitte65

Ik heb precies hetzelfde probleem.
    Wat het extra irritant maakt is dat het 1 uur geleden wel werkte….. Ik kon toen zonder problemen muziek uit de muziekbibliotheek van mijn iMac op mijn iPhone afspelen.
    Even hond wezen uitlaten en daarna werkte het niet meer….
    Apple ID al afgemeld en weer opnieuw aangemeld, iTunes afgesloten en opnieuw opstarten, WiFi gecontroleerd ….. Maakt allemaal niets uit ik krijg dus op mijn iPhone ook elke keer de melding: Toegang tot de gevraagde resource is niet toegestaan.”

Bijdrager
    Gitte65

Bij mij werkt het ondertussen weer, ik denk dat ik weet waar het probleem bij mij zat.
    Want deze melding kreeg ik later namelijk ook op mijn iPad nadat ik iets in iTunes veranderd had (ik had geluidsopnames naar iTunes gekopieerd).
    Ik weet alleen niet wat nu de juiste en snelste oplossing is, want ik heb echt van alles gedaan:
    account uitloggen, opnieuw opstarten (zowel iPad, iPhone en iMac) en daarna opnieuw inloggen. Maar het belangrijkste was – volgens mij – wel de volgende handeling:

Ga naar de Muziek-app – Mijn muziek – Artiesten – op het ‘pijltje’ daarnaast drukken en dan in het venster wat daarna opent naar Thuisdeling gaan vervolgens de bibliotheek van je iMac-bibliotheek selecteren.

Geen idee of dit ‘de’ oplossing is? Maar het lijkt bij mij nu allemaal goed te werken, zowel op iPhone en iPad.
    Misschien heb je hier iets aan?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.