18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    olbo

Thuisbioschoop! Welke Beamer?

Ik heb wel een paar oude draadjes gelezen maar ik werd er niet wijzer van…

Ik ben opzoek naar een beamer die niet te duur is en goede prestaties levert voor gebruik als thuisbioscoop. Mijn oog is al een keer gevallen op de epson TWD1 maar deze schijnt moeite te hebben met zelf geschreven DVD’s. En de resolutie schijnt niet voldoende voor films…

Wie kan mij tips geven, want ik ben een noob betreft beamers (er is ook zoveel keus)?

Bijdrager
    sypie

Hier een review van dat apparaat.

Ik zou voor mezelf toch geen apparaat kopen voor dit doeleinde om alleen maar dvd’s te kunnen spelen. Zeker als er gewaarschuwd wordt dat zelfgebakken dvd’s problemen geven. Bovendien is het ook nog eens zo dat een beamer met wat meer input mogelijkheden op meerdere plaatsen te gebruiken is. Je weet maar nooit waarvoor het gebruikt moet worden. Een kabeltje van een dvd speler naar de beamer is immers zo aangesloten. De lichtopbrengst is ook iets waar je naar moet kijken. Dan kun je op je zomeravonden ook nog eens een film bekijken met een beetje fatsoenlijk beeld.

Bijdrager
    compie

hoeveel wil je uitgeven. dan kan ik een beter advies geven

:D

Bijdrager
    olbo

750 euro ongeveer! Ik ben nog niet helemaal uit om dit daadwerkelijk te doen omdat ik bij mij op het werk beamers heb gezien met triest resultaat. Alsof je naar een film zit te kijken dat opgenomen is met een Cam. Zullen denk ik oude modellen zijn…

Bijdrager
    compie

http://www.beamer-discount.de/

dit is een goed site en heel goedkoop

eerst kiezen dlp of lcd

de Mitsubishi HD1000mitubitsi is een goede dlp beamer voor film en games

als je gevoelig bent voor regenboog dan lcd nemen

bv dePanasonic PT-AX 100 of Sanyo PLV-Z5

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    franswilco

Deze heb ik op het oog: http://sanyo.nl/index.php?page=main.php?id=1952

Heeft hele goede kritieken. Wellicht iets boven je budget.

Bijdrager
    olbo

….

Bijdrager
    olbo

Heeft iemand ervaring met de:

BenQ MP611

Niet duur en toch al wat goede verhalen over gehoord….

Kun je gewoon je stereo en je DVD speler op een beamer aansluiten?

Bijdrager
    QuikCyborg
    ”olbo”

Heeft iemand ervaring met de:

BenQ MP611

Niet duur en toch al wat goede verhalen over gehoord….

Kun je gewoon je stereo en je DVD speler op een beamer aansluiten?

Bij de meeste beamers wel

Offtopic: Zelf ik heb ik ook een Thuisbioscoop :P ! Moet ik een keer een foto plaatsen ? :roll:

Bijdrager
    olbo

Een foto plaatsen is natuurlijk altijd leuk (wel even merk vermelden)! Jammer dat je de kwaliteit van beamers niet online kunt beoordelen…

Bijdrager
    QuikCyborg

Oke hier dan de foto’s , duurde wel ff :P . Heb ze met mijn Mobiel genome :roll:

Het is een Panasonic PT-AE900E Als ik het goed heb

Graag Reacties :wink:

Bijdrager
    iPatjj

Mooi!:wink:

Alleen moet je niet vergeten dat zo’n lamp van de beamer maar zoveel uur brand tijd heeft. En een nieuwe lamp voor je beamer is nogal prijzig:(

Bijdrager
    QuikCyborg
    ”iPatjj”

Mooi!:wink:

Alleen moet je niet vergeten dat zo’n lamp van de beamer maar zoveel uur brand tijd heeft. En een nieuwe lamp voor je beamer is nogal prijzig:(

Ja da’s waar maar hij is toch van mij ouders :P Dus dat maakt mij niet zo veel uit :evil:

Bijdrager
    computer space

Verwijderd

Bijdrager
    QuikCyborg

HAhaha :wink:

De bioscoopstoelen zijn niet echt oud en zitte heeel lkkr ! En in die groote kleding kast zit veel Appartuur zoals , DVD, Versterken, tvkast enz. Maar het is niet echt een spiegel hoor komt meer door de foto dat hij zo spiegelt. En je ziet nog niet alle boxen want er zit tussen die twee dikke boxen nog een centerspeaker en nog een subwoofer links in de hoek. Plus nog twee boxen achter (je kan er een zien bij de onderste foto in de hoek). En die Arco is voor in de zomer want dan is het heet op zolder :wink: .

8)

Bijdrager
    Berend

Sanyo PLV-Z5 is een hele goede keuze.

Ik heb destijds (4 maanden geleden) ook gekeken naar de Hitachi PJ-TX300, maar uiteindelijk voor de Sanyo gekozen vanwege de meerdere aansluitingen (2 x Component en 2 x HDMI)

De Sanyo heeft erg mooie kleuren en is voor een HD-Ready beamer erg goed.
    Ik gebruik hem voor de Xbox 360 en PlayStation 3 en moet zeggen dat wanneer ik een Blu-Ray kijk er werkelijk een schitterend beeld tevoorschijn komt.

Dit is net na mijn verhuizing, dus let niet op de kabels en leegte;)
    Linksboven de Sanyo beamer en rechts een projecta slimcinema scherm (200 x 117)

Bijdrager
    QuikCyborg

Wow erg mooie kamer zeker mooie meubels !! :wink:

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.