3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    macworks

thuis-tunes en werk-tunes

Ik kom overal tegen dat ik mijn iphone maar met 1 itunes kan synchroniseren…

Maar ik zou graag mijn thuis-tunes voor het synchroniseren gebruiken…

maar wil ook op mijn werk bij bv. fotos of muziek van mijn iphone kunnen komen…

kan dat via itunes…het eraf halen van fotos of muziek…

Ik heb ook Airsharing, maar dat gaat weer via het draadloze netwerk, waar ik weer geen verbinding mee heb, ben dus verplicht de usb te gebruiken…

Bijdrager
    jantje bee

volgens mij mag je van steve alleen maar zelf je eigen gekochte (Itunes)liedjes op je iphone/ipod zetten.
    als je aan meerdere libs kunt syncen, dan kun je practisch ook de door je buurman gekochte muziek op jouw iphone zetten.
    En dat mag dus niet, want dat heet digitale reproductie. voor de letter van de wet moet je daarvoor geld aan buma stemra betalen en toestemming vragen aan de eigenaar/label/componist. Daar is de intellectual property wetgeving voor uitgevonden. en terecht, zeg ik als muzikant en eigen beheer cd label)

uitzondering: van steve mag je wel je eigen gekochte itunes muziek op tot 5 compu’s in je huishouden zetten. en natuurlijk DELEN via itunes met compu’s op je netwerk.

goed, dat was het stokpaardje. dan nu het antwoord
    Als je je telefoon jailbreakt kun je via installer/cydia “swaptunes” downloaden, waardoor je je iphone aan een EXTRA itunes library kunt syncen.

en let op: als er in die werk tunes library dus OOK nog eens zelf aangeschafte muziek zit.. tja, volgens mij zit daar een mooie maas in de wet dat het nog wel eens legaal zou kunnen zijn..

(nog sterker: als jij op je werk tunes OOK keurig muziek koopt in de music store, dan MAG je die JUIST WEL op je iphone zetten lijkt me zo. want dan is je werk compu een van de 5 gemachtigde computers… dus zou apple daar iets op moeten vinden. je iphone moet dan ahw een gemachtigd apparaat worden dat zich kan syncen aan AL je gemachtigde computers!)

afijn, lang verhaal: bottom line voor nu: swaptunes!

succes,

j.

Bijdrager
    macworks

thanks voor je lange verhaal, maar ik wil hem eigenlijk niet jailbreaken, daar heb ik te weinig kennis voor…

Dus eigenlijk kan het niet…
    wachten is op een data opslag prog. dat werkt via de usb kabel….

en dat dus de mac, niet gelijk itunes opstart maar een icoontje op het bureaublad, maar volgens mij komt dat er nooit…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.