10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Oortjes

Thuis Techniek (over kabels en abo’s)

Ik ben dus benieuwd hoe de thuissituatie is bij leden van macosx.nl, welke abonnementen heb je voor rtv, internet en telefonie, en hoe heb je het allemaal aangesloten.

Bij mij thuis:

Tv (analoog), radio, telefonie en internet allemaal van @Home. (TV-Digitaal wordt volgende maand besteld).

De groene CAI-kabel van essent heb ik vakkundig onder de vloer doorgeknipt en gesplitst naar zonder, daar staat het kabelmodem die weer is verbonden met een router. Aan de router zijn aangesloten: Airport-express, iMac G3 en 2 pc’s.

De Tv heeft nu nog een analoog signaal maar ik hoop dat dat binnenkort digitaal wordt, tevens zal dan het geluid van de digitale onvanger via een optische kabel naar de dolby versterker worden gestuurd.

nu jullie……….:)

Bijdrager
    Turbanus

:? Ik moet eerst nog eens wat schrootjes wegnemen voordat ik kan antwoorden…..:o

eh…. maar 4 a 500 meter CAT-5 en CAT-6 kabel ligt er wel….. :innocent:

Bijdrager
    acb

Bij mij ligt er gewoon 30 mtr utp kabel over de vloer van de woonkamer….

Internet heb ik van Casema, tv volgens mij ok maar dat is niet mijn afdeling….

Bijdrager
    RiFF

Internet, TV, radio en telefonie allemaal via @Home. Erg tevreden over. Internetsignaal wordt met een Airport Extreme verdeeld over een aantal Macs en PCs.

Bijdrager
    jf

TV via @Home, lekker analoog, digitaal betekent alleen maar meer afstandsbedieningen én 2 decoders ivm TV in de woon- en slaapkamer. De bouwers van de boel hier zijn zo vriendelijk geweest om elke kamer keurig van een inbouwwandcontactdoos met kabeluitgang te voorzien, dus da’s mooi weggewerkt allemaal.

Telefoon van de KPN, dat werkt tenminste, ook hierbij in vrijwel elke kamer een aansluiting.

Internet via Planet en dus ook KPN, omdat ook dat tenminste werkt. Internet wordt in het huis en een beetje daarbuiten (internetten op het balkon is zeer goed te doen) verspreid door middel van een Airport Express apparaat. Heb wel zelf even een ‘blinde’ telefoonstekkerdoos om moeten bouwen tot ADSL lijnuitgang.

Natuurlijk betaal ik veel te veel, maar mijn ervaring is dat als dit soort dingen werkt, je er met je klauwen vanaf moet blijven wil je niet in een oneindig schaakspel met verschillende providers verzanden.

Oh, en de stereo moet het nog steeds stellen zonder speakers. die staan in de doos. Zag vandeweek een draadloos setje speakers. Dat zou een mooie oplossing zijn voor mijn aversie tegen kabels over de vloer.

Bijdrager
    sypie

Telefoon: KPN
    Internet: Orange (voorheen Wanadoo)
    Fax: KPN (via een 2e, strikt zakelijke lijn op kosten van de zaak)

Internet en telefoonkabels door keurige kabelgoten die tevens als plinte dienen. Boven mijn buro dezelfde plinten gebruikt met daarin telefoon, netwerk en 220V aansluitingen. Voor mij geen stekkerdozen meer.

Modem, swich en basisstation van telefoon ergens weggemoffeld in een inbouwkast zo tussen de kleren en andere zooi.

Draadloos: nog niet kunnen ontdekken hoe de buren hun kabels hebben liggen. Ik weet in ieder geval dat het daar via UPC loopt, dit even terzijde.

Bijdrager
    oegemeister

tv: lekker analoog via @home
    internet: @home
    telefoon: alleen mobiel

3x 5m 2x tulp (dts-decoder naar versterker)
    1x 5m digitaal coaxiaal (dvd-speler naar dts-decoder)
    1x 1,5 m optisch (macbook naar dts-decoder)
    1x 5m 5mm2 zilver luidsprekerkabel (linksvoor)
    1x 1,5m 5mm2 zilver luidsprekerkabel (rechtsvoor)
    1x 3m 5mm2 zilver luidsprekerkabel (center)
    1x 8m 3mm2 koper luidsprekerkabel (linksachter)
    1x 10m 3mm2 koper luidsprekerkabel (rechtsacher)

2x 1,5m 2x tulp (cd en md-speler naar versterker)

1x 5m HDMI naar DVI (dvd-speler naar dvi-switch)
    1x 1m DVI (macbook naar dvi-switch)
    1x 2m DVI (dvi_switch naar beeldscherm)

en dan nog wat usb kabels voor randapparatuur…..

dat was ’t wel!:)

gr Sjoerd

Bijdrager
    trabant

CAI van essent en zodra we op een andere manier de BBC kunnen ontvangen is dat kandidaat om opgezegd te worden. De boel is wel voorbereid op verschillende prikpunten, maar de enige TV in huis is een 70cm CRT: met zo’n puist ga je niet slepen.
    Bellen doen we met isdn dat ‘op de zaak’ staat. De rekening bestaat vooral uit abo-kosten. Eigenlijk hebben we ook nog maar één handset die werkt, de andere heeft een lamme batterij. Maar eigenlijk wil ik van die draadloze Siemenskit af. D’r is vast een prachtige oplossing, maar we hebben geen zin ons daar in te verdiepen. Nog doet deze tamtam het.
    Internet is bij Axes for All. Verspreid door het huis heb ik zo’n 30 prikpunten aangelegd en al die cat6 STP-kabels komen in een netwerkkast met een 24-poorts 10/100 switch en de adslrouter samen. Misschien een beetje veel moeite voor die twee, soms drie Macs en een printer, maar het scheelt toch wel in het nek breken over een draad in een huishouden dat liever heeft dat het netwerk bij de muren ophoudt en mede daarom geen draadloos wilt.
    De stereotoren staat zonder boxen in de kelder opgeslagen. Een setje Soundsticks aan de Mac op kantoor geeft ook muziek. Dat had ik ook nooit van me gedacht toen ik 18 was.
    :barbu:

Bijdrager
    The Podfather

RTV van het gespuis van UPC. Tis dat er geen schotel neergezet kan worden anders lagen ze er allang af. Digitenne heeft niet alle zenders die ik zou willen hebben, dus da’s geen alternatief. Ik begin er ook steeds meer de pest aan te krijgen dat er een programmacommissie is die bepaalt wat ik kan zien.
    Ekzuzvoorol heb ik om toegang te krijgen tot het interweb. Errug goed.
    Smoezen doen we via kpn, zowel mobiel als vast via dect.

Bijdrager
    Turbanus

De CV moet ook eens grondig aan de beurt.:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.