4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mackerjack

thomson tg789vn en vpn

ik heb gezocht, eerlijk waar, maar kom alleen topics tegen met problemen met bovengenoemd apparaat. en die heb ik niet (de problemen, wel het apparaat). ik heb alleen problemen met mijzelf. ik begrijp de terminologie niet van de thomson. ik moet een poort openzetten voor vpn naar een computer in mijn netwerk die mountain lion server draait. maar op de instellingen van de thomsom kom ik iets van ‘toepassing of spel toewijzen’. is dat waar ik moet zijn voor vpn. elders in de handleiding kwam ik ook UPnP tegen marr dat was weer alleen voor windows.

heeft iemand een paar simpele instructies voor me om die vpn toegang te realiseren?

hartelijk dank

Bijdrager
    johnkeates

Volgens mij zit het probleem ergens anders…

Wat voor VPN probeer je te gebruiken? PPTP gebruikt GRE en dat is dus geen TCP/IP of UDP/IP, en gebruikt geen poorten.
    PPTP verbindingen worden wel met de server gecommuniceerd op 1723/udp en/of 1723/tcp dus die kan je forwarden. UPnP kan je uit laten als je geen client side P2P software hebt draaien.

Het probleem met de CPE’s die ISP’s vaak uitdelen is dat ze GRE niet goed kunnen doorgeven, dan kan je via poort 1723 nog zo veel PPTP requests afhandelen, GRE komt er niet door. Daar is meestal een VPN Helper of ALG voor aanwezig (thomson heeft ze in elk geval vaak in de software), en als het meezit staat die standaard aan en kan je dus na het forwarden van 1723 naar je server gewoon door:)

Dat kan je testen door op je server met nc op poort 1723 luisteren en extern met telnet of ook gewoon met nc wat karakters over 1723 te sturen op je externe adres.

Bijdrager
    mackerjack

hij draait. althans ik kan verbinding maken. morgen ga ik kijken hoe ik nou bij de bestanden kan komen. ik heb op die thomson niet alleen de poorten 500 en 1701 maar ook 4500 en 500 opengezet op beide en dat werkt.

Bijdrager
    mackerjack

hmmm, ik kan dus wel in mijn menubalk de verbinding maken en de tijd gaat dan lopen maar hoe benader ik nu de bestanden?

hier een nieuwe vraag van maken is, denk ik, beter.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.