9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    magsafe

Thomson TG787v SIP

Goede avond allemaal,

Ik zit met een vraag. Voor het internet hebben wij van kpn een kpn experia box (Thomson TG787v SIP ) gekregen.

Als het goed is kan ik hier een harddisk of usb stick op aansluiten. Nu ben ik al een tijdje opzoek naar hoe dat precies moet maar ik kan het niet vinden.

Weet iemand hoe ik dit onder Mac OSX (10.6.4) moet opzetten? Ik heb er zelf weinig verstand van. Ik kan wel in het modem komen maar ik weet niet wat ik daar verder op moet.

ik heb de handleiding wel gevonden maar deze is al verouderd: http://downloads.thomson.net/telecom/documentation/TG787v/R74X/SetupUserGuide/PDF/TG787v_SetupUserGuide_en.pdf

Is er iemand die mij hierbij wil helpen?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zie in die handleiding niets staan over aansluiten van een externe hd of usb-stick. Wat gebeurt er als je ze gewoon in de modem prikt?

Bijdrager
    magsafe

Ik heb de handleiding ingezien maar ik kom nog niet veel verder. Ik heb UPnP aangezet maar hoe krijg ik de usb stick in Finder te zien?

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je vinkjes staan in de voorkeuren van het scherm van een Finder-venster, zodat die op je bureaublad verschijnen?

Bijdrager
    magsafe

Schermafbeelding 2010-09-10 om 10.44.05 by dennus.de.pennus, on Flickr

Nu wel:wink: maar helaas staat er nog niets op. Ik heb bij delen gekeken in systeemvoorkeuren maar daar zie ik ook niet echt iets bijzonders. Ik heb delen wel aangezet

Bijdrager
    Stirf

Het zou mij niets verbazen als KPN de optie heeft “dicht” gezet. Dat doen ze namelijk met alle opties waaraan geknutseld kan worden. Reden: KPN heeft geen zin of kennis in huis om vragen te beantwoorden n.a.v. de interessante features. Alles onder het mom om een stabiele verbinding te garanderen. In principe hebben ze hier gelijk in, maar er zijn zat mensen die de extra features geactiveerd wilt zien en daar ook kennis van hebben.

Bijdrager
    magsafe

@stirf

Hm… dat zou ook kunnen.

is er een andere manier dat een windows computer (op hetzelfde draadloze netwerk) bestanden van mijn mac kan openen?

Ik heb nogal een aantal films op mijn macbook staan en mijn broer wil ze graag zien alleen het is elke keer een gedoe om ze op een usb stick te zetten.

Bijdrager
    Hansi2124

Hoezo? Dat doe je toch tussen neus en lippen door? Desnoods ’s nachts als je ligt te slapen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.