9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Punthoofd

Third-party lettertype niet beschikbaar in Apple Mail

Ik heb onlangs enkele third-party lettertypes geinstalleerd.   2 van de 3 zijn perfect beschikbaar in alle apps.   Alleen het lettertype Amaranth kan ik enkel opvragen in Word en Excel maar niet in een Apple applicatie.  Lettertypecontrole geeft aan dat er geen problemen zijn.  Evenmin probleem met dubbele installatie.

Enig idee waar dit issue vandaan zou komen ?

Bijdrager
    tarun

Staat die lettertypes allemaal in dezelfde map?

Bijdrager
    Punthoofd

Hallo Tarun

ja, dat klopt, ik heb de drie lettertypes samen in 1 herkenbare map geplaatst.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Staat het niet in de lettertypelijst in het venster waarin je een bericht kunt typen, of ook niet in de uitgebreide lettertypekiezer die je te zien krijgt als je ⌘T indrukt? Dit doet zich in wel meer programma’s voor — Pages bijvoorbeeld — omdat Apple het blijkbaar nodig vindt je lettertypekeuzes in programma’s zelf te beperken tot … tja, wat de selectiemethode is weet ik ook niet, maar ze staan er vaak niet allemaal in.

Bijdrager
    Punthoofd

Dag Jakko

ja ! het staat inderdaad in de uitgebreide lettertypekiezer.  Hartelijk dank voor die ⌘T-tip, die kende ik niet en in één klap is het probleem opgelost.

Kudos !

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik weet het ook alleen maar omdat ik ontdekte dat Pages niet alle lettertypes weergeeft die ik soms wil gebruiken.

Nou ja, dat ⌘T een lettertypekiezer toont wist ik al wel veel langer, maar dat je die tegenwoordig soms nódig hebt ontdekte ik pas toen ik overstapte op Pages > ’09. Dit leek me een vergelijkbaar probleem, en gelukkig klopt dat nog ook:)

Bijdrager
    tarun

Heb je al met het programma Lettertypecatalogus gekeken in welke groepen de lettertypes vallen die je niet of wel ziet? Misschien is het verplaatsen naar een andere groep de oplossing?

Bijdrager
    Punthoofd

Hallo Tarun

Dank je voor de suggestie.

Van de lettertypes in 1 groep zijn sommige wel en andere niet beschikbaar, dus daar lijkt de oorzaak niet te liggen.   Ik kan verder met Jakko’s suggestie om de uitgebreide lettertypekiezer te gebruiken, probleem opgelost.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>tarun op 7 september 2018 om 23:40</p>
    Heb je al met het programma Lettertypecatalogus gekeken in welke groepen de lettertypes vallen die je niet of wel ziet? Misschien is het verplaatsen naar een andere groep de oplossing?

Ik heb de indruk dat de selectie van lettertypen helemaal niet gebaseerd is op de groep waarin ze staan in de Lettertypecatalogus, maar welke methode er dan wel gebruikt wordt … ? Als ik de lijst bij mij in Pages vergelijk met de verschillende sets in Lettertypecatalogus, komen er bij allemaal verschillen voor. Als ik bijvoorbeeld „Alle lettertypen” kies, zie ik er gelijk die in Pages niet staan; voor de lijsten „Computer” en „Gebruiker” net hetzelfde. Kies ik de slimme set „Nederlands”, dan staan er in Pages lettertypen in de lijst die in die set weer níét voorkomen … Alle andere sets die ik heb (dat zijn vooral de standaard, plus twee of drie eigen) zijn heel erg beperkt, en dus staan er in de lijst in Pages veel meer dan in welk van die sets dan ook.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.