7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    leopard

Thing 2 vergelijkbaar met Evernote?

Zijn er hier die gebruik maken van Thing 2, schijnbaar moet dit een key tof programma zijn.
    Zou dit ook zowat de zelfde werking hebben als Evernote waar je ook van een en het andere kunt weg droppen.

Bijdrager
    Nielsvr

Evernote is van een totaal ander kaliber. Things it een todo manager. Evernote meer een notitie programma. Ik gebruik Things 2 als todo manager en dat werkt hartstikke prima.

Bijdrager
    iep

Todo manager klinkt dan weer zo simplistisch. Things is inmiddels veel meer een GTD tool geworden zoals dat er wel meer zijn (OmniFocus bijv.). Dat is een totaal andere tool dan Evernote. Evernote is een soort van documentbeheersysteem (je kunt er van alles in beheren en je hebt er ocr bij).

Things is meer gericht op het managen van dingen die je nog moet doen (acties, taken) terwijl Evernote meer gericht is op het beheer van gevonden/verzamelde informatie. Je kunt de tools in ieder geval prima als aanvulling op elkaar gebruiken.

Bijdrager
    leopard

Zo te zien is Things 2 meer een agenda stijl, dan ben je al beter af met Fantastical dat maar 7,99
    € van kostprijs is http://flexibits.com/fantastical . Evernote is beter t.o.v. Things 2 waarvoor ik het wil gebruiken is Thing toch duur dat andere alternatieven goedkoper zijn.

Inactief
    Anoniem

Things 2 = Task Manager
    Fantastical = Calendar app
    Evernote = Soort van notitie app

Kortom, 3 verschillende apps, mij lijkt het dat je niet echt weet wat je nodig hebt, misschien moet je dat eens uitleggen.

Bijdrager
    leopard

Weten wel, Fantastical vind ik beter dan iCal voor mijn extra bijkomende informatie:grin:

Things 2 vind ik een tegenvaller, de reden ! wat onduidelijker en moeilijker vermoedelijk mijn Engels dat geen 100% is dat ik toegeef.:cool:

Evernote is simpel in gebruik en netjes in het Nederlands, dus duidelijk in gebruik.:grin:

Althans heb ik Things 2 en Fantastical beide in trial versie in gebruik en probeer ik ze beide verder uit, er is natuurlijk veel verschil tussen deze programma’s.

Bijdrager
    leopard

Heeft Firetask niet de de zelfde werking als Thing 2, of zou Things 2 nog een betere taak begeleider zijn??

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.