8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Kleintje

Thin Client gezocht (maar dan mooi design)

Op kantoor heb ik oude G4’s staan als Clients voor Citrix. Maar ze worden te langzaam en de schermen worden te klein voor onze applicaties.

Heb een splinternieuwe Mac gekocht maar de rest moet ook vervangen worden. Een iMac is eigenlijk veels te duur voorwat wij er mee doen.

Toentertijd dus 2de hands Macs gekocht maar mijn huidige accountant vindt dat een slecht idee. Fiscaal niet interessant (niet afschrijven, geen BTW etc).

Welk merk maakt erg mooie Thin Clients met hoogwaardige (grote) schermen? (Wel in Nederland te verkrijgen).

Wel jammer dat Apple niks daarin heeft. Mooi scherm hebben ze en een Thin Client heeft niet veel hardware nodig….

Bijdrager
    diedbaas

Dan zou een mac mini + willkeurig scherm toch voldoen aan je eisen?
    Als je bij andere zakelijke leveranciers als dell iets soortgelijks zoekt zal het niet veel schelen denk ik.

Bijdrager
    Ir.Bob
    Bijdrager
    iep

Een los scherm met losse terminal vindt je in overvloed maar een geïntegreerd verhaal zoals de iMac wordt wel erg lastig. Volgens mij bestaat het niet eens. Wat betreft terminals zijn er zat: wyse, nec, hp, nex, vxl, jackpc, etc. Meesten zijn dermate klein dat je ze wel ergens mooi weg kunt werken. Hoef je eigenlijk alleen te kijken naar een mooi scherm. Vergeet ook niet muis en toetsenbord, dat wordt vaak vergeten (mooi scherm en dan ouwe meuk als toetsenbord en muis…geen gezicht). Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van diverse nec schermen (en ze verkopen ook terminals…). Denk dat je anders het beste even contact op kunt nemen met diverse bedrijven die zich bezig houden met Citrix en het leveren van terminals.

Bijdrager
    Kleintje

Samsung zou de enige zijn die een beetje voldoet maar ik wordt niet echt heel warm van het uiterlijk… Maar ja, niks aan te doen helaas:cry:

Bijdrager
    iep

Sja, bedenk je wel dat je uiteindelijk wel fatsoenlijk met het spul aan het werk moet. Liever iets waarmee je gewoon je werk kunt doen en dus de centen binnen kunt halen dan iets wat alleen maar een plaatje is om naar te kijken. Soms wil je ook niet dat iets mooi is omdat het dan afleid. Zakelijk spul is daar dan ook vooral op gericht: voornamelijk productief en representatief.

Bijdrager
    Kleintje

Onze werkruimte is ook waar onze klanten binnenkomen. Altijd leuke reacties op de Mac. Zijn ze niet gewend in de financiële dienstverlening. Net zoals mij ijs rij diploma in de spreekkamer:-)

Bijdrager
    Hostyle

Hang de (lelijke) thin clients onder het bureau en koop mooie beeldschermen, toetsenborden en muizen. Zo te lezen hebben jij en je medewerkers meer aan een goede thin client dan aan kwalitatief hoogstaande beeldschermen (kleurechtheid is minder van belang). Daarnaast heb je zo hele lege bureau’s met veel werkruimte en geeft het een opgeruimd idee (minder kabels over het bureau).

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.