5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Chemistry

There was a problem connecting to the server "Airport Time Capsule".

geachte

heb zonet een clean install gedaan met OS x El captain

alles werkt

probeer nu mijn timecapsule aan te sluiten via ethernet om te gebruiken als gewone externe harde schijf
    TC wordt komt dan tevoorschijn in finder linkerkolom

doe dan connect as

dan komt hij paswoord vragen

geef paswoord ‘vul het juiste paswoord in’ en dan zegt hij wat hier boven staat

alvast bedankt

wesley

Bijdrager
    SunKeeper

AirPort en Mac al eens opnieuw gestart?

In de meeste gevallen verhelpt dat rare meldingen.

Bijdrager
    Chemistry

bedankt

heb opnieuw geconfigureerd en heb WIFI connectie en geraak overal aan

heb nu een ander probleem:-(

ik heb wifi connectie nodig voor internet en dit zonder de time capsule te gebruiken
    IK GERAAK NIET FYSIEK AAN MODEM !!!

daarom wilde ik TC aansluiten aan macbook met ethernetkabel en zo TC gebruiken
    ik heb in mijn netwerkvoorkeuren

heb timecapsule vie ethernetkabel aan macbook aangesloten

als ik ze samen gebruik, werkt mijn internet niet

maar

‘als ik dan ethernet van TC met ethernet in macbook steek, werkt mijn internet ineens niet meer

PS denk dat ik wifi/internetfunctie van TC moet afzetten ???

alvast bedankt

hoop dat je er een beetje aan uit kunt:-)

Bijdrager
    Chemistry

kan ik TC gebruiken enkel als externe hd met ethernetkabel ???

Bijdrager
    fixar

Ik vind het heel lastig om te begrijpen wat je bedoelt, je berichtje is behoorlijk onduidelijk.

Maar het lijkt dat je bedoelt dat je via wifi het internet op en dan niet tegelijkertijd met een ethernetkabel een verbinding kan hebben met de TC omdat dan het internet blijkbaar niet werkt.

Twee mogelijke oplossingen:

– de snelle maar onhandige methode: alles laten zoals het nu is en alleen op je mac bij de systeemvoorkeuren–Netwerk–> kiezen voor het radertje onderin–>’stel volgorde voorzieningen in’—> schuif de wifi naar een plek BOVEN de ethernet….–> pas toe

– de betere methode: sluit de TC met een kabel aan op de internetmodem/router (netwerkkabel tussen een LAN poort op het modem en de WAN-poort [een soort rondje] op de TC) en kies in Airport-Configuratieprogramma de voorkeuren van de TC onder draadloos “maak draadloos netwerk aan” en onder netwerk “uitgeschakeld brug modus”…. Hierdoor zitten modem en TC in hetzelfde netwerk en maakt het niet meer uit hoe je met de TC of met de router verbonden bent.

Succes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.