12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Ivink

Thee over mijn Macbook, helphelp!

Beste applelovers,

Ik heb gisteravond helaas wat thee over mijn macbook heen gegooid.
    Het was gelukkig niet heel veel.. hierna haperde mijn muistablet.
    Dus ik heb hem toen even op de vervarming gelegd met een kleed ertussen
    en een hele lage stand. Ik denk zo’n 5 minuten, was erg ongeduldig maar
    tot mijn grote verbazing deed hij het weer gewoon! Maar toen kwam ik er later achter
    dat toch een paar toetsen het niet deden. Nu heb ik hem vanacht onderste boven op
    een vervwarming gelegd, deze deed het later blijkbaar niet s’nachts.. Maar vanochtend
    deden wel meer toetsen het. Nu werken mijn 9,0,o,l en de punt het nog niet…
    Hij hangt nog steeds boven een vervarming op zijn kop met een hele lage stand..
    Is dit het beste wat ik kan doen? En voor hoelang? Wanneer kan ik weer checken of ze het doen?

Alle tips zijn welkom!!

Groetjes!

Bijdrager
    iHam

Dit is helemaal fout. Je had hem meteen uit moeten zetten en in een rijstzak leggen oid. dat neemt het vocht op. Nu verdampt het binnenin en kan het later condenseren. Goeie vraag is of jij er suiker in hebt gedaan. Want dan is er een grote kans dat alles aan het doorbranden is.

Bijdrager
    Ivink

Nee helemaal niks, het was een klein beetje groene thee en ligt nu op een verwarming met stand 1-2 dus heel laag..

Bijdrager
    iHam

Koop een zak rijst en laat hem daar een dag/nacht in liggen. Grote kans dat ie het dan weer doet, al vrees ik dat er al schade is.

Bijdrager
    Nickalicious

Een echte Apple lover drinkt niet naast zijn Macbook. Of hij / zij heeft een prima cashflow natuurlijk;-)

Bijdrager
    pim939

Ook is het verstandig om de acu er uit te halen en die dan samen met de MacBook in de rijst te leggen.

Bijdrager
    Hailstorm

Les 1: NOOIT OP DE VERWARMING LEGGEN.
    Les 2: NOOIT EEN FÖHN GEBRUIKEN OM TE DROGEN.

Wat iHam zegt; in de rijst leggen of in ieder geval op de kop leggen in de hoop dat de meeste vloeistof er uit loopt…

Bijdrager
    Moofnor
    Nickalicious op 24 januari 2012

Een echte Apple lover drinkt niet naast zijn Macbook. Of hij / zij heeft een prima cashflow natuurlijk;-)

Een beetje normaal mens gebruikt zijn macbook als gebruiksvoorwerp, kun je prima bij drinken…

On topic:
    Mijn MacBook is laatst natgeregend, heb hem 3 dagen gewoon rechtop op de vensterbank boven de kachel gezet, niet aan zitten en niks mee doen. Nu doet ie het weer prima;-)

Moderator
    unSOUND

Ik vind wel dat je een afweging moet maken tussen risico lopen, en risico opzoeken. Drinken bij een laptop valt onder risico opzoeken. Dat moet je niet willen, en zo wel niet klagen als er ook een keer iets gebeurt…

Bijdrager
    SunKeeper

Ik doe het al zolang ik computers heb. Nooit waterschade gehad.

Behalve een keer bijna tijdens een plotselinge stortbui. Snel MacBook dichtgedaan, (witte was dat) en rechtop naar binnen gedragen terwijl ik de zijkanten afgedekt hield. (Superdrive en de poorten)
    Maar de bovenkant (scherm) is egaal afgesloten, en na snel afdrogen bleek er weinig aan de hand. Het was ook niet zo ver lopen gelukkig vanuit de tuin.

Verder is de truc afgesloten flessen gebruiken. Vanwege mijn gezondheid moet ik 2-3 liter per dag drinken, en met een 150 ml glaasje blijf je zowat constant heen en weer lopen. Daarom dus meestal 1,5 liter flessen waar altijd een dop op zit als ik het niet vastheb. Kwestie van gewenning.:smile:

Moderator
    unSOUND
    SunKeeper op 24 januari 2012

Ik doe het al zolang ik computers heb. Nooit waterschade gehad.

Het kan ook jaren goed gaan ( ik heb het ook nog nooit gehad ), maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan… Ik ben er simpel in, als het vervangen te betalen is, kun je de gok nemen. Dus naar mijn losse toetsenbord zet ik gerust koffie, maar niet naast een iPhone, iPad of MacBook.

Bijdrager
    mtooster

De meeste ongelukjes met drinken over een laptop/toetsenbord gebeuren volgens mij door het neerzetten van het glas naast het apparaat en dan, als je met je hand terug naar je toetsen schiet, daarbij per ongeluk je glas meetrekt….

Wat ik me aangeleerd heb… Het glas niet naast, maar schuin achter mijn laptop/toetsenbord te zetten… verder weg dus. Dan kom je er in principe veel minder vaak langs met je hand.
    dan moet ie een flinke vlucht maken wil het eroverheen gaan.

Het klinkt een beetje als een flauwe theorie, maar ik doe het al jaren… en als m’n glas omging (ik ben soms een beetje lomp) dan ging het mooi niet over m’n toetsenbord.

En vanmiddag nog een iPhone 3GS uit de plee gevist, opengemaakt en de pis eruit gepoetst… half uurtje laten drogen en werkt weer als een zonnetje! Is met diezelfde iPhone een jaar geleden ook al gebeurd en hij mankeert nog niets. (hij zat gelukkig wel in een leren hoesje waardoor in ieder geval de dock-connector en mic+speaker een beetje beschermd waren. Toch ben ik blij dat het niet die van mij was.)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.