12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Neela

Thee over mijn laptop

Hoi,

ik ben dom bezig geweest.
    Ik was aan het werken op mijn computer en ik heb er thee over gemorst, het was ongeveer een bodem van een plastic bekertje wat erover ging.
    Ik had niks bij me anders dan wat zakdoeken. Deze heb ik er gelijk overheen gelegd en zoveel mogelijk water weggehaald.
    Daarna heb ik mijn computer gelijk uitgezet om alle toetsen zo goed mogelijk droog te maken met zakdoeken.

Ik heb gekeken en al mijn toetsen doen het nog en mijn computer starte erna weer gewoon op.
    Maar ik weet niet zeker of ik nog iets extra’s moet doen.

Ik heb de nieuwste macbook pro 15 inch (een maand oud).
    Kan iemand mij helpen? Of moet ik hem gewoon gelijk naar de mac store brengen voor onderzoek?

Alvast bedankt voor het helpen.

Bijdrager
    tarun

Ik zou de computer zeker een dag in b.v. een zak met ongekookte rijst doen. Dan weet je zeker dat hij echt droog is. Pas dan weer de accu er in doen.

Bijdrager
    jamesbluewebsites

Rijst is een goede suggestie, voor alle electronica schijnt dat te werken. Ook kan je proberen je macbook een beetje warm te maken zodat het verdampt

Inactief
    Anoniem

Hoi Neela, check je PM even.
    Hoe dan ook voorlopig niet gebruiken want dat maakt de kans op schade groter
    Hij moet eigenlijk zo snel mogelijk nagekeken worden.

Bijdrager
    MacTS

Spreek je inboedelverzekering aan! Recent nog voor mijn 3 jaar oude MBA de nieuwwaarde plus onderzoekskosten vergoed gekregen. En ik had nog niet eens de bon meer. Vorige week viel mijn iPhone 4s op de vloer. De reparatiekosten van het volledig gebroken frontglas heb ik inmiddels al terug ontvangen. M.a.w. ga niet teveel zelf zitten klooien. Er is intern meer defect dan je zou vermoeden.

Bijdrager
    ramrod

Als je vloerverwarming hebt dan daar een paar dagen oplaten drogen en natuurlijk niet gebruiken,werkt prima

Inactief
    Anoniem

Zat er suiker in de thee?

Bijdrager
    Verdult
    StefanV op 28 januari 2014

Hoi Neela, check je PM even.
    Hoe dan ook voorlopig niet gebruiken want dat maakt de kans op schade groter
    Hij moet eigenlijk zo snel mogelijk nagekeken worden.

Mag de rest het niet weten wat jij voor geniaal idee hebt?

Bijdrager
    computer space
    MacTS op 28 januari 2014

Spreek je inboedelverzekering aan! Recent nog voor mijn 3 jaar oude MBA de nieuwwaarde plus onderzoekskosten vergoed gekregen.

Daarom worden die verzekeringen zo kakduur. Mensen nemen niet meer de moeite om even te wachten tot ie droog is. Electronica kan heel goed tegen water. Oude beestjes die niet meer willen: beste remedie is in de vaatwasser!

Bijdrager
    belfortmac

@MacTS

Mag ik weten welke verzekeringsmaatschappij jij hebt?
    Want zo makkelijk als jij alles vergoed krijgt, heb ik nog nooit gehoord, laat staan meegemaakt.

Bijdrager
    Haike

Dat van die suiker is wel een goede, want bij warmte gaat suiker carameliseren en kan overal tussen gaan zitten waar het beslist niet mag tussen zitten. En als er geen sprake is van suiker maar de boel is toch nog vochtig van binnen, kunnen er verbindingen gelegd worden die niet mogen worden gelegd, met alle gevolgen van dien. Het is dus van groot belang dat je zeker weet dat je machine weer kurkdroog is voor je hem aan zet. Zit er wel suiker in de thee en dus ook in je machine, moet hij uit elkaar en das bij de nieuwe machine’s een stuk gecompliceerder dan bij machine’s van voor 2012.

Bijdrager
    MacTS
    daalhofmac op 28 januari 2014

@MacTS

Mag ik weten welke verzekeringsmaatschappij jij hebt?
    Want zo makkelijk als jij alles vergoed krijgt, heb ik nog nooit gehoord, laat staan meegemaakt.

Geloof het of niet, het is ècht waar. En ik heb gewoon een normale, uitgebreide inboedelverzekering bij een bekende maatschappij. Misschien werkt mee dat ik 10 jaar hiervoor nooit iets gedeclareerd heb en altijd netjes mijn premie betaald heb.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.