12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    kris251069

the return of the iPod

Wie dacht dat de iPod dood was… ik heb de laatste 2 maanden 2 iPods gekocht en ben er perfect tevreden mee. Eerst wou mijn echtgenote een eenvoudig muziekspelertje om op de bus en tram wat naar haar muziek te kunnen luisteren. Het moest niet duur zijn en gewoon doen wat het moet doen dus kwamen we uit op een goudkleurige iPod shuffle. Doet perfect waarvoor het dient. Daarna kwam mijn dochter met het idee dat ze voor Kerstmis en Nieuwjaar een iPod nano wou. Uiteindelijk hebben we het een beetje ge-upgrade naar de iPod touch (64GB), ook goudkleurig natuurlijk:-) , en eigenlijk is dit een heel tof apparaatje. Doet alles wat een iPhone doet minus het bellen maar muziek, films, foto’s, apps… enz…. het werkt perfect. Eigenlijk onbegrijpelijk dat Apple de iPods 2015 zo stiefmoederlijk behandelt en naar de achterbuurten van de Apple website verbannen heeft. Geen vermelding meer in de bovenste productbalk, alleen nog een kleine link helemaal onderaan de homepage. Je moet het weten of je vindt het zelfs niet. Ik ben de iPod terug helemaal gaan appreciëren en denk dat er nog heel wat potentieel in zit voor zij die geen iPhone kunnen of willen betalen. Wat denken jullie hierover?

Moderator
    Night

Mee eens, mijn vrouw gebruikt iedere dag gewoon haar iPod Shuffle op de scooter naar haar werk, in weer en wind. Clip op dr jas en klaar. Doet gewoon wat het moet doen. Altijd.

Anoniem
    kris251069 op 26 december 2015

Wie dacht dat de iPod dood was… ik heb de laatste 2 maanden 2 iPods gekocht en ben er perfect tevreden mee.

Er is absoluut niks mis met een iPod. De shuffle is een goedkoop en simpel ding dat muziek speelt, maar de iPod touch zou ik nooit kopen. Veel te duur, maar dat is slechts mijn mening.

Eigenlijk onbegrijpelijk dat Apple de iPods 2015 zo stiefmoederlijk behandelt en naar de achterbuurten van de Apple website verbannen heeft.

Dat is helemaal niet onbegrijpelijk. De winst bij Apple komt voor twee derde van de iPhone, en alle andere dingen zijn gewoon bijzaak.

Bijdrager
    Retyro

denk dat er nog heel wat potentieel in zit voor zij die geen iPhone kunnen of willen betalen.

Precies. Deze mensen zijn er. De ipod is dus niet helemaal overbodig. Maar deze markt is zo klein dat het helemaal niet gek is dat ze amper aanwezig zijn op de site

Bijdrager
    KR1275

Misschien zit er in de iPod nog wel meer toekomst dan in een iPhone… Als GSM niet meer bestaat en alles over draadloze netwerken gaat.

Bijdrager
    Shmoo

IPods zijn prima dingen, er is alleen niet zo heel veel vraag meer naar als kinderen van 12 al een iPhone krijgen waar ook een iPod in zit.

Bijdrager
    computer space

Sterker nog: de iPod Touch is de betere iPhone:

1. Hij is EEN BAK GOEDKOPER
    2. Hij is MOOIER, in leukere kleuren
    3. Hij is dunner
    4. Hij neemt voorsprong op de toekomst door af te rekenen met het INFANTIELE TELEFOONNUMMER. Je kunt er prima modern mee bellen (whatsapp/FB messenger/VOIP/Skype)
    5. Je hebt voor je kinderen 0 belkosten

Bijdrager
    Ziegler

@computer space

Het vervelende is alleen dat je wel in de buurt van bevriende WiFi moet staan.

Bijdrager
    KarelWillem
    computer op 27 december 2015

Sterker nog: de iPod Touch is de betere iPhone…

Snap je nu waarom Apple er zo min mogelijk aan dacht aan besteed?:)

Die 400+ euro extra zien ze toch graag naar de inkomsten van die mooie iPhones gaan.

Geblokkeerd
    Anoniem

Voor mijn Whatsappende zusjes zijn een goedkope Motorola en een iPhone 4 véél betere opties dan een iPod Touch.

Verder zijn alle iPods in huis in een klap obsolete geworden toen het Apple Music Family abonnement afgesloten werd.

Maar goed, er zijn altijd nog mensen die het old skool doen. Zo heeft mijn opa net een nieuwe portable cd speler gekocht want hij kan het bed niet meer uit, maar wil toch zijn cd’tjes luisteren.

Bijdrager
    tomc

Toen ik 13 jaar was had echt letterlijk iedereen in mijn omgeving een iPod Touch. Vandaag is dat anders omwille van twee grote redenen. Ten eerste omdat 12-13 jarigen vandaag de dag steeds meer meteen een iPhone krijgen van de ouders waar ze vroeger zelf slechts geld genoeg hadden voor een iPod. En ten tweede omdat diegenen die vroeger gewoon apparaat wilden waarmee ze konden bellen en sms’n, maar tegelijk ook een media-apparaat wilden, maar geen iPhone konden en/of wilden betalen een goedkope telefoontje + een iPod van €200 kochten. Nu heb je heel wat goede Android-opties in de prijsklasse van een iPod Touch die evengoed of zelf beter als media-apparaat kunnen dienen en waar je dus ook gewoon mee kan bellen en sms’en.
    Wat ik altijd al heb vreemd gevonden is dat een iPhone, wat uiteindelijk, vooral rond de periode van de iPhone 4, gewoon een iPod Touch met cellular was, 400 euro meer kost dan een iPod. Oké er zijn nog een aantal kleine verschillen maar niets kan het belachelijke prijsgat verklaren.

Geblokkeerd
    Anoniem

@tomc, Een iPod Touch ligt dicht bij de iPad, maar de iPhones hebben gewoon andere functies en bedienen een andere markt.

iPhones zijn nu vooral ook bereikbaarder voor 12 jarigen omdat een tweedehands iPhone 4 of 4S voor minder dan 150 te krijgen is. Toen ik met een iPod Touch 2G liep was de iPhone 3G 600 euro en dat was in Nederland het eerste model…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.