One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » The iTunes Store is unable to process purchases at this time.

The iTunes Store is unable to process purchases at this time.

Profielfoto van t-l-i-n-d-e-n

t-l-i-n-d-e-n op 13 juli 2017 #

Ik heb 2 factor auth. Uitgezet zelfde probleem.

Op de pagine https://appleid.apple.com geeft hij wel een probleem met
Zien jullie dat ook?

Profielfoto van t-l-i-n-d-e-n

t-l-i-n-d-e-n op 13 juli 2017 #

Er lijken problemen met payment methode… krijg binnen 24 uur info… misschien dat daar iets niet goed is
even afwachten

Profielfoto van T-sec

T-sec op 13 juli 2017 #

Als ik naar de opgegeven link ga dan kan ik inloggen middels een toegestuurde code.
Daarna krijg ik meteen een pop-up met: “Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan
Uw verzoek kon niet worden voltooid vanwege een fout. Probeer het later opnieuw.

Als ik in de Instellingen naar iCloud ga en dan op Betaling en bezorging klik, dan krijg ik een pop-up met: “Verbinding met iCloud mislukt

Profielfoto van T-sec

T-sec op 13 juli 2017 #

t-l-i-n-d-e-n op 13 juli 2017

Ik heb 2 factor auth. Uitgezet zelfde probleem.

Op de pagine https://appleid.apple.com geeft hij wel een probleem met
Zien jullie dat ook?

Dit krijg ik ook.

Profielfoto van Ivo Bart

Ivo Bart op 13 juli 2017 #

@t-sec

Het is me door alle drukte helaas niet gelukt om contact te hebben met Apple door alle
drukte hier.:-(

Ik krijg dezelfde meldingen op de website na het Inloggen met mijn code.
Ik ontvang ook exact dezelfde melding (verbinding met icloud mislukt)

Echter nu ben ik bij mijn partner en zit ik op een ander Wi-Fi netwerk (Ziggo)
en nu lukt het wel om mijn apps bij te werken of te downloaden. Alsof er nooit iets
aan de hand is geweest.

Het lijkt dus netwerk afhankelijk.

Hoe loopt het bij jullie.

Profielfoto van t-l-i-n-d-e-n

t-l-i-n-d-e-n op 13 juli 2017 #

@ivo Bart

Als je op dat netwerk (Wi-Fi netwerk (Ziggo)) aanlogt op de website heb je dan ook een error?

Kan best aan het wifi netwerk liggen, maar waarom werkt alles op internet dan wel raar toch?

Hoe ziet jou netwerk (thuis, waar het niet werkt) er uit? ook Bridge en apple extreme routers? wifi?

@t-sec ik heb dus exact hetzelfde probleem

ik heb zojuist alle info naar een Senior Advisor voor de iTunes Store gestuurd… even afwachten maar

Profielfoto van T-sec

T-sec op 13 juli 2017 #

Bij mij precies het zelfde, alleen met het thuis Wifi netwerk problemen, niet er buiten op een ander Wifi netwerk of 4G.
Maar omdat mijn vriendin met het thuisnetwerk geen problemen heeft maakt dit het alleen maar vreemder. Dan blijft alleen de iCloud ID, waar alle hardware hier op draait, over als verdachte.

Profielfoto van t-l-i-n-d-e-n

t-l-i-n-d-e-n op 13 juli 2017 #

Het inloggen op https://appleid.apple.com lijkt nu weer te werken, bij jullie ook?

Profielfoto van Ivo Bart

Ivo Bart op 13 juli 2017 #

@t-l-i-n-d-e-n , @t-sec

Het netwerk waarin ik ben ingelogd (Ziggo) heeft een zelfde opstelling als dat jullie die hebben.
De melding op de website (als ik inlog op de link die je stuurde ) is inmiddels verdwenen. Ik kreeg
overigens dezelfde meldingen als jullie.

Ik denk dat het inderdaad een account-id probleem is aangezien mijn partner ( met een eigen id) op hetzelfde
netwerk nooit problemen heeft gehad met updaten of opnieuw installeren van apps.

Als ik in de Instellingen naar iCloud ga en dan op Betaling en bezorging klik, dan is de pop-up met: “Verbinding met iCloud mislukt“
inmiddels verdwenen. Alles lijkt gewoon weer te werken.
Hoe zijn jullie ervaringen  ?

Profielfoto van t-l-i-n-d-e-n

t-l-i-n-d-e-n op 13 juli 2017 #

de iCloud instellingen zijn inderdaad bij mij ook verdwenen, maar ik heb nog wel problemen met het updaten van Apps via de app store?
heb je dat probleem nog wel Ivo?

Profielfoto van T-sec

T-sec op 13 juli 2017 #

Via de Apple link en via de iCloud instellingen zijn de foutmeldingen hier ook weg.
Apps updaten lukt nog steeds niet.

Profielfoto van Ivo Bart

Ivo Bart op 13 juli 2017 #

@t-l-i-n-d-e-n

Hier zijn alle foutmeldingen verdwenen. Het probleem is dus dat ik nu wel op het andere netwerk van mijn partner zit
en dus niet weet of ik op mijn eigen netwerk thuis de apps had kunnen updaten. :(

Profielfoto van T-sec

T-sec op 13 juli 2017 #

Ik gok van niet omdat binnen mijn eigen netwerk de iCloud problemen verdwenen zijn maar de updates nog steeds niet lukken.

Profielfoto van t-l-i-n-d-e-n

t-l-i-n-d-e-n op 13 juli 2017 #

Ik heb mijn iPhone weer werkend, door met locatie voorziening en datum tijd te spelen. had mijn tijd 1 jaar vooruit gezet en toen weer terug op automatisch. nu kon ik op mijn iPhone weer updates draaien via wifi…….:-?:-?:-?

Profielfoto van t-l-i-n-d-e-n

t-l-i-n-d-e-n op 13 juli 2017 #

iPad’s werken ook weer.

Tijd van automatisch afgehaald (1 jaar vooruit gezet)
daarna locatie voorziening aangezet (stond uit)
Tijd weer op automatisch gezet
en updates lopen weer
nu nog de macs

Profielfoto van T-sec

T-sec op 13 juli 2017 #

Deze truc werkt bij mij niet, twee maal geprobeerd met de iPad.

Profielfoto van t-l-i-n-d-e-n

t-l-i-n-d-e-n op 13 juli 2017 #

@t-sec staat je locatievoorziening aan?

Profielfoto van T-sec

T-sec op 13 juli 2017 #

Locatievoorziening stond uit, na tijd op 1 jaar vooruit en weer automatisch gezet te hebben ook Locatievoorziening handmatig aangezet.
Geen verandering, nogmaals Locatievoorziening uit, tijd aanpassen, Locatievoorziening aan, tijd weer automatisch, nog steeds het zelfde.

Profielfoto van t-l-i-n-d-e-n

t-l-i-n-d-e-n op 13 juli 2017 #

ik heb nu 4 apparaten weer werkend.

Locatievoorziening aanzetten (en aanlaten) kijk ook of App store onder locatievoorzieningen op “Bij gebruik” staat
daarna naar datum tijd.
Handmatig aan (automatisch uit).
1 jaar vooruitzetten
App store update proberen (foutmelding) en app store sluiten (echt sluiten)
Tijd aanpassen van Handmatig naar automatisch (tijd moet weer goed staan nu)
App store update proberen (geen foutmelding meer) en alles word gedownload.

Profielfoto van t-l-i-n-d-e-n

t-l-i-n-d-e-n op 13 juli 2017 #

Nog een tip 10x tikken in de onderste balk (op de iconen zoals zoeken, updates etc) van de app store app, leegt de app store cache

Profielfoto van T-sec

T-sec op 14 juli 2017 #

Op dit moment van lezen zit ik op mijn werk en daar gaat alles goed, dus jouw tips zullen moeten wachten tot vanavond.

Wel heb ik zojuist ook Apple Support gebeld en het probleem uitgelegd, alsmede het gene wat hier allemaal besproken is.
Apple Support erkent het probleem, er zijn meer gevallen en vond de tips die hier gegeven zijn erg nuttig voor onderzoek.
De medewerker heeft al mijn gegevens en info doorgespeeld aan de iTunes specialisten welke hiermee verder gaan.
De iTunes specialisten claimen dat dit probleem al opgelost zou moeten zijn maar begrijpen dat het dus niet overal zo is.
Zodra men meer weet, tips heeft, of misschien het probleem helemaal heeft opgelost, dan krijg ik hier een email over.

Profielfoto van T-sec

T-sec op 14 juli 2017 #

t-l-i-n-d-e-n op 13 juli 2017

ik heb nu 4 apparaten weer werkend.

Locatievoorziening aanzetten (en aanlaten) kijk ook of App store onder locatievoorzieningen op “Bij gebruik” staat
daarna naar datum tijd.
Handmatig aan (automatisch uit).
1 jaar vooruitzetten
App store update proberen (foutmelding) en app store sluiten (echt sluiten)
Tijd aanpassen van Handmatig naar automatisch (tijd moet weer goed staan nu)
App store update proberen (geen foutmelding meer) en alles word gedownload.

Mocht naast het 10x op de logo’s onderin het App scherm ook niet baten.

iTunes specialist heeft mijn melding doorgezet aan Apple V.S. en is daar nu in behandeling.

Profielfoto van t-l-i-n-d-e-n

t-l-i-n-d-e-n op 15 juli 2017 #

Hoi T-sec ben benieuwd laat je het ons nog weten. Bij mij doet alles het weer op mijn iMac en MacBookPro na

Profielfoto van Steffan

Steffan op 17 juli 2017 #

Goedenavond,

Geen idee of dit probleem reeds opgelost is, maar ik had exact hetzelfde. Provider Ziggo, modem in bridge modus, Neatgear X6 router erachter. Kon geen reeds gedane aankopen in de iTunes store meer downloaden. Updates van apps deed ie niet meer. Ik heb de DNF-server in Mn router teruggezet naar “automatisch afgeven door Provider” in plaats van de Google DNS (8.8.8.8).
Router opnieuw opgestart, iPhone opnieuw opgestart.

Viola, de boel werkt weer! Zat hem dus in de routerinstellingen!

Hoop dat jullie de oplossing snel vinden! Succes!

Groet,

Steffan

Profielfoto van Robert

Robert op 17 juli 2017 #

Ik heb exact hetzelfde issue als T-sec. Het hele gezin (3 kinderen en vrouw, totaal 8 apparaten) heeft geen probleem. Mijn iPhone en iPad heeft het hierboven probleem met de AppStore. Ben hier al een week mee bezig…., gelukkig op dit forum beland. ik heb ook mijn Ziggo modem in bridge en Linksys router als accesspoint. Ik heb Steffan’s suggestie uitgevoerd (dns stond bij mij met OpenDNS instellingen ipv 8.8.8.8) en DNS weer door Ziggo laten invullen en het werkt weer. Dit is toch een raadsel? Waarom werken dan alle andere apple devices wel? En daarnaast: de modem, router, dns setup werkte voorheen wel.

Groet,
Robert

Profielfoto van T-sec

T-sec op 18 juli 2017 #

In de tussentijd nog geen nieuwe reactie van Apple, dus hierin kan ik nog niets aanvullen.

Wel ben ik benieuwd welk Ziggo DNS IP adres jullie gebruiken waardoor het probleem verdwijnt.
Ik gebruik Google’s 8.8.4.4 op aanraden omdat de Ziggo DNS soms problemen zoals traagheid zou kunnen geven.
Klaarblijkelijk lijkt het er op dat in dit geval juist het Google DNS adres voor de problemen zorgt, dus ik wil ook even switchen als test.

Profielfoto van ZCase

ZCase op 18 juli 2017 #

Bij mij TimeCapsule in brugmodus met Fritz!box van Fiber Nederland en zeker twee weken problemen. Twee-factorauthenticatie staat aan. Sinds vanmiddag werkt alles weer als vanouds. Een oplossing kan ik helaas niet aanreiken, want ik heb alleen maar afgewacht (en intussen de iPhone als hotspot gebruikt). Achter de schermen gebeurt er kennelijk wel het een en ander. Hopelijk gaat het nu bij iedereen weer werken.

Profielfoto van Steffan

Steffan op 18 juli 2017 #

Profielfoto van T-sec

T-sec op 18 juli 2017 #

Apple in de VS heeft klaarblijkelijk echt iets gedaan want als vanzelf lopen mijn updates vanavond ineens weer.
Ik heb verder niets veranderd en werk nog steeds met de Google DNS 8.8.4.4

Voor een ieder waar het nog niet wil vlotten adviseer ik contact op te nemen met Apple Support.
Men kent het probleem en hierdoor bestaat de kans dat jouw Apple ID hierin gelijk wordt meegenomen.

Profielfoto van T-sec

T-sec op 19 juli 2017 #

Vanmorgen kreeg ik de reactie van Apple Support dat veel meer gebruikers melden dat updates ineens weer gedownload kunnen worden.
Ik was even benieuwd of members in dit topic dit ook allemaal ervaren.

Apple Support heeft nog geen bevestiging uit de V.S. dat het probleem 100% is opgelost maar klaarblijkelijk lijkt dit inmiddels het geval.

Over dit topic

Gestart op 11 juli 2017 door T-sec

Laatste reactie door Robert

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

 

of Wachtwoord resetten?