29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Grupello

The Iron Lady afspelen op iPad

Een probleem dat ik niet kan oplossen :
    – Ik koop via iTunes de film : The Iron Lady
    – Synchroniseer naar mijn iPad toe
    – Zie op mijn iPad dat de film niet ondertiteld is in het Nederlands alhoewel de trailer wel ondertiteld is
    – Speel de film af via iTunes op mijn iMac en stel de ondertiteling in : dat lukt perfect
    – Vanaf dan ga ik op mijn iPad naar Video’s klik op de film The Iron Lady en van het ogenblik dat ik klik op de pijl om de film af te spelen op mijn iPad wordt het zwart en gaat de iPad ineens naar zijn beginscherm
    Wie kan het oplossen ?

Bijdrager
    johnkeates

Herstel/update je iPad

Bijdrager
    Grupello

Jammer, maar het gaat nog steeds niet. Bizar !

Bijdrager
    johnkeates

Herstellen met fabrieksinstellingen, backup niet terugzetten en opnieuw proberen denk ik.

Bijdrager
    Grupello

Neen, heb alles al geprobeerd, nu zelfs geconfigureerd als nieuwe iPad. En zelfs de nederlandse ondertiteling uitgezet. Hoogst merkwaardige situatie.

Bijdrager
    stavos

Nu je netjes betaald hebt, kun je vast wel ergens op internet een versie vinden die het wel doet.. :sarcastic:

Bijdrager
    Scrooge McDuck

+1 stavos. Heb het zelfde laatst moeten doen.

Bijdrager
    Grupello
    stavos op 18 mei 2012

Nu je netjes betaald hebt, kun je vast wel ergens op internet een versie vinden die het wel doet.. :sarcastic:

Waar kan ik die vinden ?

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Usenet of Torrents.

Bijdrager
    Grupello
    Scrooge op 18 mei 2012

Usenet of Torrents.

Ik vermoed dat dit illegaal is ? En zo is mijn probleem met mijn iPad niet opgelost.

Bijdrager
    Grupello

Blijkbaar kan niemand mij hier helpen. Kent iemand het adres van Apple waar ik zou klacht kunnen neerleggen. Ik kan dat dit zo niet laten.

Moderator
    unSOUND

Maar het feit dat de film wel goed werkt op de Mac geeft eigenlijk al aan dat de film zelf in orde is… Dus waarover wil je precies gaan klagen ? Is de iPad voorzien van een Jailbreak ?

Bijdrager
    Grupello

Mijn iPad is het laatste nieuw model, veilig gekocht via de Apple store…
    Het is al mijn tweede iPad.
    Waar ik wil over klagen : dat die film niet afgespeeld kan worden op mijn iPad.

Bijdrager
    Grupello

Nog straffer is het volgende : ik had eergisteren al via mijn account “een probleem gemeld”, in het Nederlands. Nu krijg ik enige uren later een mail terug dat ik in een aantal talen wel een probleem kan melden maar niet in het Nederlands….
    Ik probeer nu terug een probleem te melden, in het Engels, maar dat gaat niet want ik krijg de waarschuwing dat ik al een probleem heb gemeld.

Moderator
    unSOUND

Werkt de film bijvoorbeeld wel op een iPhone ?

Bijdrager
    Grupello

Wel dat moet ik nog proberen. Normaal speel ik geen films af op mijn iPhone, wegens scherm te klein. Maar ik ga het onmiddellijk proberen.

Bijdrager
    Grupello
    Grupello op 19 mei 2012

Wel dat moet ik nog proberen. Normaal speel ik geen films af op mijn iPhone, wegens scherm te klein. Maar ik ga het onmiddellijk proberen.

Neen, de film speelt ook niet op mijn iPhone.

Moderator
    unSOUND

Heel vreemd. Dus hij doet het wel op de iMac, maar niet op de losse apparaten…

Bijdrager
    Grupello
    unSOUND op 19 mei 2012

Heel vreemd. Dus hij doet het wel op de iMac, maar niet op de losse apparaten…

Dat is de perfecte samenvatting van het probleem : iMac ok, op iPad @ iPhone niet.
    Let wel : het is enkel The Iron Lady, de overige films die ik aangeschaft via de Store werken wel op mijn iPad.

Bijdrager
    johnkeates

Je kan gewoon met Apple bellen

http://www.apple.com/nl/support/contact/

Je kan ook naar de echte Apple Store gaan in Amsterdam als je daar toevallig in de buurt komt.
    Klachten indienen heeft weinig zin, het is niet alsof ze er opeens een paar duizend tegenaan gooien om het te onderzoeken en/of te repareren. Niet om dat ze het niet willen, maar om dat het met miljoenen klanten gewoon niet te doen is zonder ook miljoenen werknemers te hebben. Het zal waarschijnlijk alleen maar opgepakt worden als er meerdere klachten zijn. Klachten via radar (developer bugtracker) of een van Apples eigen kanalen worden wel (eerder) opgepakt.

Kan trouwens gewoon aan de film liggen, dat die verkeerd in de container gezet is of dat er metadata incompleet is.

Bijdrager
    johnkeates

Oh en media kopieren is legaal in nederland, zolang je binnen de thuiskopiewet blijft.

Wat je ook kan doen (om te testen), is de video demuxen en op een andere manier in elkaar zetten.
    Kijk bijv. naar guides die je uitleggen hoe je subtitle tracks aan mp4 videos voor iDevices kan toevoegen.

Bijdrager
    Grupello

Via de support van Apple heb ik nu een nieuwe versie van de film ontvangen. Deze versie kan ik afspelen op mij iPad, maar niet de ondertiteling in het Nederlands zoals voorzien in de Store…
    Wordt vervolgd, maar we zijn precies op de goede weg ???

Bijdrager
    johnkeates

Ja, zo moet het. Gewoon bellen.

Bijdrager
    Grupello

’t was via mail.
    Ik wacht nu op het antwoord in verband met de ondertiteling.

Moderator
    unSOUND
    johnkeates op 19 mei 2012

Wat je ook kan doen (om te testen), is de video demuxen en op een andere manier in elkaar zetten.

Bij mijn weten gaat dat niet bij gekochte films vanwege de DRM.

Bijdrager
    Grupello
    johnkeates op 19 mei 2012

Je kan ook naar de echte Apple Store gaan in Amsterdam als je daar toevallig in de buurt komt.s.

Is zo’n 265 km van hier, niet precies in de buurt…

Bijdrager
    johnkeates

DRM is vrij eenvoudig buiten spel te zetten na je aankoop. Uitleg daarover is helaas niet mogelijk i.v.m. de regels hier.

Bijdrager
    Grupello

Vandaag nieuws gekregen : Apple betaalt mijn aankoop terug.

Bijdrager
    Grupello
    Grupello op 22 mei 2012

Vandaag nieuws gekregen : Apple betaalt mijn aankoop terug.

Vandaag staat het geld op mijn rekening !

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.