4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    bieg

The fifth element (xtra pantone) in PS 6 –> urgentie

Hi folks…

Ik heb een image (nu nog in layers) en de txt moet in een fluor-groen gedrukt worden. Dit kan alleen door een vijfde kleur om dit effect op te bouwen.

Ik heb niet echt een idee hoe of wat. Ik heb zitten stoeien met Alpha’s en met spotcolors…

Wie heeft er dus WEL sjoege van?

THNX

Bijdrager
    drscsi

Volgens mij gaat dat alleen als je van je cmyk bestand in Photoshop een Multikanaals bestand maakt, dan kan je naar believen steunkleurkanalen toevoegen. Maar, let op, niet elke drukker kan overweg met zulke meerkanaals bestanden (dcs2). Kan je de tekst niet gewoon in Xpress naderhand als (5e) PMS kleur over de cmyk afbeelding heen zetten, tenzij je natuurlijk allerlei Photoshop effecten wilt toepassen op die tekst.

Bijdrager
    Flipstra

Het makkelijkst is om je bestand te importeren in InDesign of Quark en daar de fluor tekst er op te zetten. Op die manier wordt je tekst veel scherper geprint omdat het dan vector blijft.

Als je ’t in Psd wilt doen moet je in je channels tab een spot channel aanmaken. Daar geef je bij ‘name’ je PMS kleur op en onder ‘ink Characteristics’ klik je op de kleur en kies je je PMS kleu. ‘Solidity’ zet je op 100%.

Met je teksttool kan je dat de tekst over je bestand zetten. Als je daarna op je CMYL channel klikt moet je de tekst in de juiste kleur kunnen zien.

Je moet hierna je bestand als pdf of dcs 2 bewaren om je spot channel te behouden.

Bijdrager
    bieg

THNX! voor de respons peeps!

puik stukkie hulp….

:)

-[ Topic closed ] –

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.