4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    uwatec

The bug is back

ongetwijfeld het vervolg op mijn vorige issue: http://www.onemorething.nl/community/topic/help-continu-vastlopers-ik-wordt-helemaal-gestoord

wederom had ik vastlopers in iTunes. tijdens het afspelen van muziek sloeg de boel vast, muziek stokte en iTunes zat vast, soms met strandbal. een geforceerde herstart was steeds de enige oplossing.

via de snow leopard disc heb ik vervolgens schijfcontrole gedaan. bleek dat een en ander hersteld moest worden aldus geschiedde. daarna lag mijn iTunes collectie behoorlijk overhoop. mijn mappen waren altijd wat anders ingedeeld dan iTunes het zelf doet. ik had eerst mappen met letters (A, B, C, etc) en dan pas de artiesten. Het herstellen van de HDD heeft er voor gezorgd dat die constructie verdwenen is. Ik meen ook de mededeling gezien te hebben dat het library.xml bestand ongeldig of beschadigd was en dat er een nieuwe aangemaakt diende te worden.

Verder ben ik m’n podcasts kwijt. althans, de map heb ik nog, maar ze staan niet meer in iTunes. hetzelfde geldt voor mn apps en mn boeken.

Verder staat een deel van de TV-series nu onder films en mis ik een groot deel van m’n artwork.

Playcounts staan er echter nog wel in, evenals waarderingen.

Kortom, het gaat weer heel wat tijd kosten om dit allemaal te fixen. Wat kan hier nou weer de oorzaak van zijn geweest? En hoe krijg ik gemakkelijk m’n apps, podcasts en boeken terug op de juiste plaats in iTunes?
    Time-Machine heeft helaas niet meegewerkt, omdat er schijnbaar sprake was van een nieuwe bibliotheek heeft hij die opnieuw gebackupt. En omdat het nogal een groot aantal GB’s was, zijn al mn oude kopie├źn weggegooid. Ik had vanaf augustus backups, nu nog maar vanaf gisteren.

Bijdrager
    Stirf

Maarre….heb je de vraag van Hansi uitgevoerd in je eerdere topic?
    En daar had je gerust verder in kunnen gaan, want dan blijft het forum een beetje overzichtelijk.

Bijdrager
    Lauwrence

Als ik dit verhaal, en dat in voorgaande draad, zo lees krijg ik behoorlijk de indruk dat de HDD op sterven na dood is.

Bijdrager
    SunKeeper

Inderdaad, zorg dus eerst dat je een hardwarematig goed werkende Mac hebt, voordat je erop los gaat met software.

Indien hardware geen stabiele basis vormt, kun je de data (figuurlijk) erbovenop wel steeds weer rechtzetten, maar als de basis weer verschuift valt alle software en data ook steeds weer omver. Dat schiet dus niet op.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.