6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    hal

TFT scherm aan Powerbook

Ik heb een TFT 20′ scherm aan mijn Powerbook (12′, 1.33 GHz) gehangen.
    De optimale instelling van het TFT scherm is 1680×1050.
    Met deze instelling heb ik een beeld grootte op mijn 20′ scherm wat gelijk is aan mijn 12′ scherm.
    Om beeld vullend te zijn moet ik de resolutie wijzigen naar 1024×768 (gelijn aaan mijn Powerbook instelling) alleen de kwaliteit is dan niet geweldig (opgeblazen beeld).
    Volgens mij moet de grafische kaart dit zeker aankunnen.
    Wat doe ik niet goed om een beeld vullend en scherp beeld te krijgen.

Thanks.

Hal

Bijdrager
    Mauricej

Ik denk dat de PowerBook ingesteld is op synchrone weergave. De PB spiegelt zijn beeld op de externe monitor. Schakel deze functie uit door op F7 te drukken en hij doet het zoals het hoort.

gr. Maurice

Bijdrager
    Bitcrumb

System Preferences > Hardware > Display

En regel daar alles naar hartelust, stel in welk scherm het primaire beeldscherm dient te zijn, wat de resoluties van je schermen zijn, of ze moeten gespiegeld worden, etc…

Bijdrager
    hal

De F7 functie is mij bekend. Hierdoor vergroot ik mijn werkgebied.
    Dit veranderd niets aan de kwaliteit van het beeld.

System Preferences > Hardware > Display, hier krijg ik 2 schermen:

1. Color LSD: instelling van mijn Powerbook – 1024×768 (max.)
    2. Philips 200W: Instellingen van TFT scherm: van 640×480 t/m 1680×1050
    Neem ik de instelling 1680×1050 = het beeld gelijk aan mijn 12′ scherm.
    Neem ik 1024×768 heb ik scherm vullend beeld maar naar mijn mening niet scherp.
    Misschien stel ik wel te hoge eisen.
    Maar volgens mij moet het beeld veel scherper kunnen.
    Zijn er nog andere instellingen die gewijzigd kunnen worden?

Hal

Bijdrager
    Bitcrumb

Je dient ‘Mirror Displays’ af te zetten?

Zolang dat aanstaat zul je altijd een werkveld hebben van maximum 1024×786, aangezien dat de maximale resolutie is van je powerbook (en dat het dat beeld is wat gespiegeld wordt). Indien je dan voor een hogere resolutie (bij voorkeur de native resolutie) kiest voor je extern scherm zal alles scherp worden weergegeven, maar het werkveld blijft 1024×768, je ziet dus dikke zwarte randen errond.

Bij ‘Arrangement’ kan je je het wittebalke bovenaan 1 van de twee schermen verslepen om je primair scherm aan te duiden (die waar de werkbalk wordt weergegeven). Je kan tevens de positie van de schermen ten opzichte van elkaar wijzigen.

Kort: mirroring afzetten, resoluties voor beiden instellen. Namelijk powerbook 1024×768 en extern scherm op een veel hogere. Bij ‘Arrangement’ de werkbalk verslepen naar je extern scherm indien je die als primair scherm wil gebruiken.

Bij mirroring kom je nooit onder de maximum resolutie van het bronbeeldscherm uit.

Bijdrager
    hal

Het heeft even geduurd, maar ik ben er uit.
    Ik had niet zo snel in de gaten dat je het kleine witte balkje ook kan oppakken
    en verslepen.
    Het beeld is nu perfect.

Bedankt voor de duidelijke uitleg.:D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.