4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    iMacer

texture editor in sketchUp

Hallo mensen,
    Is er iemand die een leuk SIMPEL programmaatje kent, waarmee je snel de texture (baint bucket) van kleur of de richting van (BV) hout kunt veranderen. Standaard opent zich een jpg met voorvertoning. Ik heb pixelmator maar dat is te ingewikkeld voor even snel iets te doen.
    Een collega werkt op win 7 en daar opent zich een programmaatje waarmee dat kan.

Inactief
    Anoniem

Dat programma heet Paint.

Op de Mac heb je Voorvertoning. Deze heeft soortgelijke opties ookal zijn ze verborgen.

Maar echt de kleur van iets veranderen kun je er niet mee, dan zou ik even in de appstore zoeken op image editor.

Bijdrager
    mtooster

Kleurtint en richting van een texture kun je toch gewoon in SketchUp zelf veranderen?
    Daar heb ik nooit een extern programma voor gebruikt in ieder geval.

En in voorvertoning kun je dat anders ook allemaal ja.
    – Afbeelding roteren via via Extra’s -> roteer linksom/rechtsom
    – Kleur aanpassen via Extra’s -> pas kleur aan….

Bijdrager
    computer space

Ooit de functie om texturen te schalen, scheef te trekken en te draaien gevonden? Dit kun je voor ieder vlak met een textuur instellen. Zit onder de rechtermuisknop. En een textuur is met een egale kleur te mixen. Standaard is dit wit, maar dit kan iedere kleur zijn. Daarmee kun je van een gemiddeld stukje eiken zo een suggestie van kersen, berk of ebben maken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.