12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Texteditor + Safari geen site te zien

Ik heb misschien een simpele/rare vraag, maar ik ben ook nieuw met mac osx.

Als ik in texteditor een site maak en ik sla hem op als HTML en open hem dan in Safari. Dan krijg ik gewoon de text te zien. Dit zie ik dan in safari

<html>
    <head>hoi</head>
    </html>

Dat zie ik en niet een lege pagina met alleen hoi erin.

Kan iemand mij hier helpen !!:p

Marco

Geblokkeerd
    Anoniem

Dan moet je natuurlijk wel een HTML-pagina maken, niet een gewone pagina met wat tekens erin;)

Hieronder een voorbeeld zoals het wel werkt;)
    [code:1:4b502590a1]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

<html>

<head>
    <title>Een eerste pagina</title>
    </head>

<body>
    Dit is een webpagina.
    </body>

</html>
    [/code:1:4b502590a1]

Inactief
    Anoniem

Dus als ik dat zou kopieren in texteditor en ik zou hem opslaan als een html bestand dan zou hij dus moeten werken? Als ik dat namelijk doe dan krijg ik nog steeds een pagina met al die tekst erin. En geen website. Bij opslaan als doe ik gewoon als HTML opslaan en gewoon naamloos als naam

Geblokkeerd
    Anoniem

Je moet in Textedit overigens ook de voorkeuren aanpassen;)

Bij de voorkeuren moet je in het tabje “Openen en bewaren” een vinkje
    zetten bij “negeer RTF-commando’s in HTML-bestanden”, en als ik me
    niet vergis ook daaronder nog wat dingen instellen zoals Documenttype
    en Stijl… maar dat weet ik niet 100% zeker;-)

Maar je hoort in ieder geval geen site te maken zonder doctype;)

Inactief
    Anoniem

Kan iemand mij hier dan die instellingen geven. Ik weet er echt niks vanaf dus kweet ook niet hoe die instellingen moeten

Bijdrager
    brelsnok

Hoi,
    Heb je je bestand wel de extensie .html gegeven? (of .htm)