30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 57)
  • Q:
    Bijdrager
    Yaris

Tevredenheidspoll OMT 2

Negen maanden geleden, op 1 april 2010, werd One More Thing in een volledig nieuw kleedje gestoken. Het was voor iedereen even wennen. Sommigen waren er al meteen enthousiast over, ander vonden het maar niets. Maar wat is het oordeel van de One More Thing Community over het forum negen maanden later? Vinden jullie het beter dan vroeger? Komen jullie hier nog graag of beperken jullie je bezoeken tot een minimum?

Bijdrager
    wmaat

Helaas wat mij betrfet een duidelijke achteruitgang. Met name omdat ik het allemaal wat onoverzichtelijker ben gaan vinden, de reclame als ZEER STOREND ervaar en de zoekfunctie kortgezegd RUK is, en dat al 9 maanden lang!

Bijdrager
    Yannes

Ik wil mijn onderschrift terug.

Bijdrager
    baziel

De layout werd wel sterk verbeterd, zeker en vast aantrekkelijker dan OMT 1.
    Navigeren is zowat hetzelfde gebleven, zoekfunctie lijkt me ook niet veel veranderd.

Over het algemeen ben ik wel tevreden, maar er is altijd wel ruimte voor verbetering:)

Geblokkeerd
    Anoniem

het word pas echt goed als er een app komt.
    Nu is het wel een van de duidelijkste forums van nederland.
    check zoiiets als iphoneclub is dus gewoon ruk.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heel leuk en aardig hoor, die nieuwe look. Maar helaas: overzichtelijkheid is achteruit gegaan (vooral op kleinere schermen), en het ziet er veel te grauw uit. Bruikbaarheid op mobiele apparaten (Tablets, smartphones) is ook bijna nul. OMT had beter kunnen investeren in een beter forum-systeem, zodat die zoekfunctie eindelijk eens goed werkt, er geen 30 seconden post limiet is, en geen afbeeldings upload tools die vaak niet goed werken. Advertenties zijn ook een doorn in het oog (alhoewel ik een adblock draai). Ook het systeem met die ‘driehoekjes’ werkt niet echt lekker. Veel verbetering is het niet, maar ik hoop op een grote update die deze dingen een beetje gaat helpen.

Bijdrager
    Vinhelper

De 3 dingen waar ik het meest tegenaan loop:

1: De vervelende hickups die zo af en toe voorkomen. Je plaatst een post of klikt ergens op, en vanuit het niets moet je de meeste keren meer dan, of meestal meerdere minuten wachten.

In een nieuw tabblad openen maakt geen verschil. Maar als ik op dat moment mijn iPhone (of een andere Mac) pak, krijg ik daar wel direct alles op te zien.

Totdat er ineens een bitje rechtschiet, en BAM! ineens staat alles voor je neus. 1 of 10 tabbladen, binnen 1 seconde staat alles er volledig geladen.

Iets met cookies? Op mijn iPhone komt het namelijk niet voor, alleen op Macs. In de eerste paar maanden was dit effect erger dan daarna. Zowel Firefox, Chrome en Safari hebben het hetzelfde.

Daar valt ook onder dat iedere nacht op 3:00 de site 2 minuten offline is. Ik krijg dan vaak het bekende regeltje ”Error estabilision a data connection” of zoiets. Niet dat ik dan vaak op OMT zit, maar vervelend is het wel.

2: De zoekfunctie die functioneert alsof je met een blinddoek op een auto probeert te besturen. Net als je het gevoel hebt het goede gevonden hebben, blijkt het toch iets anders te zijn. Je bent vaak zolang bezig met zoeken hier, dat sites buiten OMT nog sneller zijn.

Ik merk wel dat ik daardoor steeds meer uit mijn hoofd leer, maar daar heeft de gemiddelde OMT-bezoeker niet veel aan.:wink:

3: De foto-uploader die niet op een iPhone werkt, en op de Mac een handleiding nodig heeft. Nieuwe gebruikers snappen er geen hout van als er weer eens alleen http:// tussen de tags staat, en de tags bij iedere 2de, 4de, 6de, 8ste upload…..enz om en om vergeten worden. Plaatjes werken dan niet goed.

Daarnaast ook de pagebug, maar daar is redelijk around te worken.

+punten zijn het cleane design, een wereld van verschil als je het vergelijkt met OMT 1.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik vind het wel een mooie look maar ik loop inderdaad tegen irritaties op. Ik snap ook niet zo goed waarom ze een ingewikkelde look hebben gemaakt voor touch apparaten. Ik kan op een iPod touch niet echt goed editen e.d.. Onderschrift mis ik ook. Het oude forum was gewoon een stuk overzichtelijker. Maarja we moeten het ermee doen he;).

Geblokkeerd
    Anoniem

IPHONE APP OF IK GA DDOSSEN

Geblokkeerd
    Anoniem

OF EEN SQL INJECTIE

Bijdrager
    casperrrrrrr

@Usain
    Of dood? Dát is pas een win-winsituatie!

Moderator
    unSOUND

Zie eerst maar eens dat je je eigen website aan de praat krijgt, dan praten we verder…

Bijdrager
    Sumar

Net een hikje meegemaakt (bij het stemmen). Niet echt leuk.

Zoeken gaat nog wel, maar het vinden is niet echt makkelijk. Als ik een probleem heb ga ik eerst naar Google, OMT is echt mijn laatste keus. Zie soms een (1) gevonden topic met daaronder 1 van zoveel. Sorteren op datum zou een suggestie zijn. Als ik een topic voorbij zie komen dat ik kan gebruiken gooi ik ‘m meestal in mijn bookmarks.

Ik merk dat als ik een reactiemail krijg en de reactie lees via de iPod dat ik vervolgens geen reactiemails meer krijg, heel vreemd maar kan aan mij liggen.

Onderschriften zou ik wel terug willen hebben, maar da’s persoonlijk.

Niet alle nieuwe topics zie je terug in “nieuwe topics”.

Ja, een app zou ook fijn zijn.

Advertenties kan ik begrijpen, kan er ook mee leven sinds ik een AdBlocker heb:lol:

Bijdrager
    wmaat

42% achteruit, 28% geen verschil…

Dit topic vraagt erom gesloten te worden!

Geblokkeerd
    Anoniem

het beheer diet net of hun neus bloed.
    zwak
    die lucas zei dat de app spoedig kwam, nooit meer wat van gehoord.

Bijdrager
    youp.c

Ik heb wel paar opmerkingen:
    onderschrift (her)invoeren, erg fijn dan krijgt iedereen meteen in een oogopslag een indruk wat je interesses zijn, wat voor apple products je hebt en heb je toch iets eigen (ipv enkel een minuscuul klein figuurtje); dat drop-down menu via pijltje bij de avatar en pijltje achter community om naar forum te gaan, want het is té ‘goed’ verstopt oftewel verschrikkelijk onhandig:sad: en een fatsoenlijk mobiele site, makkelijker te maken dan een app en is multiplatform (wat erg fijn is voor de macgebruikers die zich geen iphone willen/kunnen kopen, maar toch onderweg bereikbaar willen zijn.)

gr,
    youp.c

Bijdrager
    Maverick9898

Nouja youp je bent inderdaad niet echt herkenbaar als je OOK geen avatar toevoegt;).

Moderator
    unSOUND

Probleem was juist dat de onderschriften misbruikt werden voor enorme lappen tekst, bewegende plaatjes, links naar advertenties, en ga zo maar door. Nee, die zullen niet zo snel terug komen.

Bijdrager
    Hailstorm
    Usain op 02 januari 2011

OF EEN SQL INJECTIE

<meta name="generator" content="WordPress 2.9.2" />

Ga eens buiten spelen, kiddie.

On topic: UI is moderner, functionaliteit (lees: vrijheden) is een decennium terug in de tijd.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Hailstorm Mag het?

Ps. Die dingen leer ik op school van een informatica leraar die de elo bagger vind.

Bijdrager
    J-P-H

Het ziet er smakelijker uit maar OMT1 was vanwege eenvoud gemakkelijker te gebruiken.
    Ach… zal vooral wel beleving zijn.

Bijdrager
    joasdekker

In hoofdlijnen vind ik het absoluut een vooruitgang. Met name het design vind ik een een dusdanige verademing dat het opweegt tegen de nadelen.
    Zaken die ik nog steeds wel erg graag veranderd zou willen zien.
    1: Wanneer je doorklikt op een link zou ik dit graag in een nieuw venster willen zien.
    2: automatisch inloggen werkt nog steeds niet.
    3: Reclames minder prominent aanwezig. Dat ze er zijn is begrijpelijk, maar et uitvouwen, opspringen en schreeuwerige karakter is vreselijk.

Bijdrager
    wmaat

Die uitslag/tussenstand…. Dit moet toch reden zijn voor acute terugdraaiactie? Maar ik denk dat het gewoon doodgezwegen gaat worden of vannacht ineens verdwenen is.

Bijdrager
    RobinJans

Ik denk dat er hier een groot hangslot op komt met een doorverwijzing naar deze pagina:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/omt-21
    omdat je ook in dat topic je klachten kwijt kunt (en zodat dit topic via de achterdeur omt kan verlaten)
    Mijn punten van verandering zijn net als jaosdekker het openen van een link in een apart venster, het terug invoeren van het onderschrift met als doel het forum een meer persoonijkere “touch” te geven. Sowieso vind ik dat de OMT crew eens een luisterend oor naar de community moet krijgen, als in een grotere invloed op de veranderingen in het forum en in de podcast zelf (live streams waarin leden onderwerpen kunnen inbrengen?) iets van een Web 2.0 verbetering..

Bovendien wacht ik (nog steeds) met smacht op de mobiele site voor iPod, iPhone en iPad gebruikers welke 9 maanden geleden samen met het nieuwe OMT werd aangekondigd.
    Het iedere keer doorklikken via driehoekjes is hoogstens irritant op een iOS apparaat en het leek erop dat er naar geluisterd ging worden door een speciale App… Nooit meer iets van gehoord…
    Maar goed, als Applegebruiker en Macfan ben ik toch op een bepaalde manier tevredener met deze site ten opzichte van de oude site (lay-out, clean design etc.)

Geblokkeerd
    Anoniem

met op de mac is het oke
    maar op een idevice…
    En het beheer van OMT zegt niets.

Bijdrager
    piddy4888

Design: vooruitgang
    Gebruiksgemak: hetzelfde

verder vind ik de huidige smileys echt bagger, en al die bug’s die nog steeds niet zijn opgelost zijn gewoon ruk, net zoals de zoekfunctie. Het onderschrift moet ook terug, en die tyfusreclames graag wat minder opvallend.

Bijdrager
    Hansi2124

@Usain: je moet jezelf eens wat beter in bedwang houden. Wie ben jij om te bepalen dat iemand op jouw commando hier iets moet plaatsen?

@Vinhelper: mocht het om wat voor reden dan ook nodig zijn om de site even uit de lucht te halen om te testen of iets toe te voegen, dan kan dat inderdaad ’s nachts het beste, want dan slapen de meeste mensen natuurlijk en is er de minste overlast. Daarnaast zijn 2 minuten offline natuurlijk verwaarloosbaar op de 1440 minuten die een dag telt….

Mijn mening over het weglaten van de onderschriften is dat dit de overzichtelijkheid van een posting bevordert. Zeker als een hele pagina met postings op je (iPod/iPhone/iPad/Mac) scherm staat. Scheelt ook weer onnodig scrollen. Maar dit is mijn mening en hoeft niet het standpunt te zijn van andere moderatoren/beheer;-)

Geblokkeerd
    Anoniem

LOL check hoeveel mensen er mee zitten en dan mag ik niet zeggen dat het bestuur niet reageert.
    En wat die handtekening betreft op een ipod of iphone is et al oneindig veel scrollwerk dus die 3 regeltjes kunnen er ook wel bij.

Moderator
    unSOUND

Je mag het best zeggen, maar dit topic is pas 7 uur oud, dus om dan al te concluderen dat ze niet reageren is gewoon veel te voorbarig. Niet iedereen komt dagelijks op het forum, ook beheerders hebben nog een echt leven naast dit virtuele schoolplein.

Geblokkeerd
    Anoniem

Klopt maar er zijn al meerdere topics over OMT apps enz.
    En in he topic OMT iPhone app van 11 maanden oud ( Ik neem aan dat het beheer daartussen wel online is geweest) Heeft geen een beheerder gereageerd.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 57)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.