30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    formulefan

tethering op ios4.0

Ik heb ff gezocht, maar kan het nergens vinden.
    Hoe zit het nu precies met tetheren en os 4.0?
    Ik zou dit graag aan de praat hebben als dit kan.
    Heb al via benm geprobeerd, maar er staat dan nog steeds geen tethering in de voorkeuren. Iemand die weet of het kan en zo ja hoe?

Bijdrager
    Koetjesreep

Kan niet, of je moet hem jailbreaken.

Bijdrager
    formulefan

hmm.. das jammer. Las namelijk net dat het met 3.1.3 wel mogelijk is. Toch ergens jammer dat ik geupgrade heb dan.:(

Moderator
    unSOUND
    Koetjesreep op 25 juni 2010

Kan niet, of je moet hem jailbreaken.

Bij mij is de mogelijkheid gewoon aanwezig in iOS4…. Zonder Jailbreak.

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Dan jailbreak je hem toch?

Bijdrager
    Koetjesreep

@unSOUND, waar vind jij dat?

Moderator
    unSOUND

Instellingen > Algemeen > Netwerk > Internet Tethering

Bijdrager
    Koetjesreep

Staat er bij mij niet bij.
    T-mobile 3g 16gb, niet gejailbreakt.

Moderator
    unSOUND

Wellicht komt het dan omdat ik Vodafone heb ? Ik heb de verbinding net ook getest, en ik kan gewoon via mijn iPhone het internet op met mijn Mac…

( iPhone 3Gs, niet gejailbreakt )

Bijdrager
    Koetjesreep

Zal aan de provider liggen denk ik ook.

Bijdrager
    Mattheus

En wederom een reden gevonden om afscheid te nemen van tiemobijl….

Is het overigens niet een beperking van het toestel, dat de 3G het niet ondersteund?

Bijdrager
    mattiman

Vreemd genoeg heb ik de optie wel. iPhone 3G 16 GB, T-Mobile, zonder jailbreak.
    Kan alleen niet testen of het ook daadwerkelijk werkt.

Bijdrager
    formulefan
    mattiman op 25 juni 2010

Vreemd genoeg heb ik de optie wel. iPhone 3G 16 GB, T-Mobile, zonder jailbreak.
    Kan alleen niet testen of het ook daadwerkelijk werkt.

Hmm.. raar dat hij er bij mij dan niet staat. Kan dat komen omdat ik ooit tethering via ipcc bestand aan de praat heb gehad?

Bijdrager
    i93Jeffrey

ik heb T-Mobile en bij mij kan ik tethering gewoon inschakelen.

en anders zou ik help.benm.at proberen, hier kan je een Profiel installeren die tethering toestaan zonder Jailbreak!

Bijdrager
    Afroman

Ik heb mijn iPhone 3G officieel bij T-Mobile laten unlocken, maar ook ik heb die functie niet.

Bijdrager
    iCom

Mijn iPhone 4, met iOS 4 kan ik bij Instelling – Algemeen – Netwerk – Mobiel datanetwerk al m’n settings aanpassen, er staat naast m’n internet en mms opties ook een lijstje om in te vullen voor tethering.

Wel een simlockvrije iPhone…

Bijdrager
    DestroyOhBoy
    Mattheus op 25 juni 2010

Is het overigens niet een beperking van het toestel, dat de 3G het niet ondersteund?

Klopt, het is niet een beperking van het toestel.

Via cydia wel te downloaden.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een T-mobile iPhone mèt simlock en ook bij mij is tethering gewoon in te schakelen (waarom heb ik eigenlijk MyWi nog op mijn iPhone staan?).

Alleen de regel ‘Hiervoor moet u mogelijk extra betalen.’ baart me wat zorgen. :slant:

Moderator
    unSOUND

Dat zal per provider verschillen. Niet alle providers laten tethering toe, dus wellicht zal het bij sommige providers buiten de bundel vallen… Bij Vodafone heb ik daar niks van gemerkt, laatst nog een paar honderd MB gedownload met de MBP via de 3G verbinding van de iPhone…

Bijdrager
    Gastje01

@unSOUND: vodafone staat het volgens mij tussen de regels toe. Ooit een keer een smsje gehad dat ik wel erg veel data gebruikte (toen had ik thuis nog geen internet, per ongeluk update van OS X gedownload), daarna een paar dagen (tot de maand om was) afgeknepen op een paar KB/sec. Nu werkt alles nog steeds naar behoren.

Ik meende uit m’n hoofd namelijk dat Vodafone een Fair Use Policy heeft. Wat dan fair is laat in in het midden, maar een paar sites bezoeken en je mail checken kan zeker geen kwaad.

Hoe het onder tethering onder iOS 4 werkt heb ik geen id van, ik heb nog geen redenen gevonden om mijn 3G te updaten.

Moderator
    unSOUND
    Gastje01 op 25 juni 2010

@unSOUND: vodafone staat het volgens mij tussen de regels toe. Ooit een keer een smsje gehad dat ik wel erg veel data gebruikte (toen had ik thuis nog geen internet, per ongeluk update van OS X gedownload), daarna een paar dagen (tot de maand om was) afgeknepen op een paar KB/sec. Nu werkt alles nog steeds naar behoren.
    Ik meende uit m\’n hoofd namelijk dat Vodafone een Fair Use Policy heeft. Wat dan fair is laat in in het midden, maar een paar sites bezoeken en je mail checken kan zeker geen kwaad.

Als het goed is krijg je pas een waarschuwing als je een veelvoud van het gemiddelde verbruikt. ( Als iedereen dus wat meer gaat verbruiken is dat beter voor ons allemaal ) Ik heb wel eens 500 mb in een dag gedownload zonder melding…

Bijdrager
    Gastje01

Ik zat zullen we maar zeggen heel ruim over die 500 MB heen:-)

tot 2 gb/mnd hoor je in ieder geval niets.

Bijdrager
    readefries

Tethering viel bij mij uit het menu weg na het eerste gebruik (Vodafone, iOS4, zonder sim lock).
    Geen idee hoe het kwam.

Bijdrager
    formulefan

hmm.. jammer. Via benm.at profiel geinstalleerd, maar nog steeds geen tethering. Nog maar ff geduld. Zal vast wel weer komen.

Bijdrager
    FloorvN

Applicatie MyWi moet je eens installeren ! ( Jailbreak-app)
    voeg de volgende source toe in cydia en download hem gratis !
    source: sinfuliphonerepo.com

succes !

Bijdrager
    Betinker

Thetering werkt bij mij niet.

G3 – Vodafone – iOS4

Bijdrager
    Dickie

Volgens mij is de ‘vuist-regel’ dat de provider dit wel of niet toestaat. Waarbij, voor zover ik lees en hoor op het web, het grootste deel van de T-Mobile users (dus normaal via abo bij T-Mobile gekochte iPhones) geen tethering hebben en de gebruikers met een simlockvrij toestel wel tethering hebben.

Neemt niet weg dat ik bij de update naar 3.1.3 geen tethering optie had op mijn simlockvrije toestel met Voda abo en anderen met deze ‘config’ wel.

(offtopic: hebben er meer mensen moeite met replyen? Af en toe werkt mijn keyboard niet in het tekstvak. Lijkt wel of die stomme banner er overheen blijft hangen ofzo)

Lid
    lEl

Mijn 3GS op BASE (België) kan gewoon tetheren zonder jailbreak…

Bijdrager
    madcat

ik krijg een foutmelding als ik een profiel download om tethering aan te schakelen.
    enkel de knop om zetten is niet voldoende
    3gs/ios4/t-mobile

Bijdrager
    dirk84

T-Mobile gedoogt thethering volgens mij…

Webwereld

Thetering

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.