9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

tethering in iOS 5

Hoi,

ik moet af en toe tetheren via mijn iphone 3Gs (KPN abo)(geen jailbreak)(iOS 4.1) omdat de wifi op mijn werk sommige zaken blokkeert.
    Dit werkt allemaal prima. KPN heeft het tetheren niet onmogelijk gemaakt.
    Ik zou graag upgraden naar iOS5, echter alleen als ik zeker weet dat tethering nog steeds mogelijk is.
    Is er hier iemand die dit al wel heeft gedaan en hier ervaring mee heeft?
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    bzguy

naar mijn weten is er een zgn tethered jailbreak (quote Tethered jailbreak solutions require your device to be connected to your pc or mac each time you reboot or power on the device.)mogelijk voor jouw toestel op iOS 5, dus tethering zou moeten werken.

tethered jailbreak niet te verwarren met data/wifi tethering natuurlijk;)

Het is de provider die tethering toelaat of niet.

Bijdrager
    wjend

@bzguy en dan mag je ook meteen even uitleggen waarom je überhaupt zou moeten jailbreaken?

Bijdrager
    jebman

het gaat dus niet om een jailbreak maar om gebruik te maken van het mobiele internet…

Bijdrager
    wjend

Inderdaad. Maar zonder het vage gebabbel, m’n moeder heeft een iPhone met KPN waarbij tethering op 4.x gewoon werkte en op 5.0 nog steeds.

Bijdrager
    KarelWillem

Als KPN tethering toestaat, dan staat ze dat toe.

Ongeacht of je nu op firmware 3, 4, 5 zit.

En anders: bel ze even op??

Bijdrager
    bzguy

oeps, verkeerd gelezen, KPN heeft tetheren dus niet onmogelijk gemaakt, dus dan kan het idd zonder problemen ook op iOS 5 ; hadden ze het niet mogelijk gemaakt dan moest je gaan jailbreaken om er vb PDANet op te zetten;)

mea culpa …

Bijdrager
    jebman

Zijn er nog meer mensen met ervaringen met tethering onder ios5 en kpn?
    Ff downgraden is niet zo eenvoudig mocht het toch niet werken…

Bijdrager
    jebman

na uittesten met simkaart in ander toestel waar het werkte de upgrade aangedurft en inderdaad werkt de tethering met kpn (hotspot) gewoon, zonder jailbreak.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.