8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Fraser

Tethered fotograferen met iPad en Nikon?

Is hier iemand die kan vertellen of je de iPad (met camera connection kit) als extra groot scherm van de camera kunt gebruiken?
    Ik bedoel dus dat je tijdens het fotograferen je onderwerp op de iPad ziet en kunt opslaan (als hdd).

Bijdrager
    Ir.Bob

Vooralsnog niet mogelijk. Ten eerste zijn er een aantal beperkingen in iOS en ten tweede een aantal beperkingen in de SDKs van Camera fabrikanten.

Kijk bijvoorbeeldhier

Bijdrager
    Fraser

Okee… maar er blijft een beetje hoop…
    Lees net ook dit artikel met begeleidend filmpje:
    http://terrywhite.com/techblog/archives/5214

Nog even wachten dus, tevens op bv. Aperture voor iPad!

Dan ben je klaar…

Bijdrager
    computer space

Wat is er mis met live-view? Hang een mooi scherm met HDMI aan je Nikon (samsung F2380 of zo), en je hebt een hogere resolutie en alle info er netjes omheen. En geen vertraging door dat stroperige USB.
    Hier een screenshot zoals je het 1op1 ziet:
    http://a.img-dpreview.com/reviews/NikonD300/Images/Captures/HDMI/1080i_playback.jpg
    Dat gaat niet passen op een iPad.

Ook is een iPad niet handig als opslag. Kan bijvoorbeeld niet met NEF files overweg.

Bijdrager
    guus

het is jammer dat de Ipad al die beperkingen heeft.
    voor de launch, had ik me al mooi uitgedacht om een Ipad voor op lokatie te nemen en mijn macbook pro thuis te laten. Makkelijk met vliegen etc. maar geen usb/firewire. geen rechtstreekse opslag van beelden.
    geen mappen structuur.
    nee jammer, geen pad voor mij. fotografisch veel te beperkt.

Bijdrager
    computer space

Heb gisteren met een HDMI kabel aan een flinke monitor lopen fotograferen. Echt superfunctie. Live-view aanzetten, preview in 1080i met alle info. Toch weer een leuke Nikon pré.

Bijdrager
    Fraser

@ computerspace; zo doe ik nu ook mijn studiowerk, maar op lokatie is een iPad toch wel handiger…
    Maar goed; wat niet is kan nog komen.

Hoe dan ook, de iPad komt, al is ie alleen maar als digitaal portfolio!

Bedankt allemaal voor het meedenken en de suggesties!

Bijdrager
    computer space

Zit een beetje te zoeken, en die Samsung lijkt de beste deal qua prijs voor een redelijk goed PVA scherm voor onderweg. Liefst heb ik nog kleiner, Full HD en met 12V adapter zodat op een accu ook kan. Bouw ik de monitor in een B+W koffer:) met een paar dikke accu’s. Zoiets al ergens gezien?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.