One More Thing » Community » Forum » Algemeen » One More Thing » Test prototype nieuwe OMT-site

Test prototype nieuwe OMT-site

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] op 10 oktober 2017 #

Zoals je wellicht weet wordt er op de achtergrond gewerkt aan een nieuwe OMT-site. Het ontwerp is zo goed als af, maar dat willen we uiteraard wel testen op gebruikersvriendelijkheid en compleetheid (UX en UI). Op de achtergrond is al een eerste test met een groep genodigden geweest, en we gaan nu voor een tweede ronde met meer respondenten.

Daarom kunnen tien actieve OMT’ers zich aanmelden voor een betatest van een prototype van de nieuwe site. Om er zeker van te zijn dat alle functies goed in elkaar zitten, hebben we een lijstje met basics die al getest kunnen worden. Je kunt je ervaringen en op-en/of aanmerkingen met deze functies doorgeven. Denk aan zaken als: is het gebruikersvriendelijk, zit alles waar je verwacht dat het zit, werkt het logisch op mobiel? Zowel leden die voornamelijk het forum gebruiken als mensen die alleen op het nieuws reageren zijn welkom.

Wil je meedoen? Laat het in dit topic weten. Dan ontvang je van onze developers een uitnodiging met een prototype en vragenlijst. Naast de vragenlijst, mag je natuurlijk ook directe feedback sturen. We zijn voornamelijk op zoek naar OMT’ers in de leeftijd 25-34 jaar (wat eronder of boven is niet erg) omdat dit de core doelgroep van de site is. Om mee te doen dient je profiel actueel te zijn met in ieder geval een leeftijd en werkend e-mailadres.

Profielfoto van Wiki Post

Wiki Post op 10 oktober 2017 #

Profielfoto van Dick de Roos

Dick de Roos op 10 oktober 2017 #

Mag ik straks nog wel meedoen op de site?

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 10 oktober 2017 #

Raymon op 10 oktober 2017

…core doelgroep…

Mooie tautologie.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 10 oktober 2017 #

Ik heb vandaag even rondgekeken maar begrijp niet zo goed wat wij nu moeten testen..

Er valt toch niet zo veel te testen-testen of wel? Dit zijn toch vooral ‘artboard’ design exports uit InVision.

Ik bedoel, dit is toch nog niet het echte HTML gebeuren of een site dat echt getest kan worden met berichten plaatsen en dat soort zaken? Ik heb bijv. een 2560px monitor maar Safari staat hier op 50% (dus 1280) als ik daarmee naar de InVision site ga dan heb ik een horizontale scrollbalk van Weert tot Eindhoven. Ik begrijp ook wel dat zoiets tijdens het echte werk opgelost zal worden met breakpoints maar veel meer dan aangeven wat mijn persoonlijke mening is over dit type design kun je op dit moment nog niet. Ik weet niet of juist dat wel de bedoeling is. Straks heeft iemand hier 100 duuzend uur met passie aan zitten werken en dan komt onze Shmoo langs met kritiek op bijv. de dubbele menubalk bovenaan op de single posts page. Dat kan echt niet, twee van dat soort balken onder elkaar, dat is compleet onduidelijk en werkt alleen maar verwarrend voor mensen omdat niemand weet waar die linkjes over gaan. Zoiets kom je ook nergens anders online tegen.

Ik zou dat bijv. zo oplossen. Dit is veel subtieler.
https://codyhouse.co/demo/secondary-sliding-navigation/index.html
https://codyhouse.co/demo/auto-hiding-navigation/nav-hero-subnav.html

En op deze manier heb ik misschien nog wel 50 van dit soort voorbeelden waar ik denk, dat zou ik persoonlijk toch net even iets anders aanpakken. Ik weet niet of dat de bedoeling is. Niet dat straks iemand op het Superheldenkantoor uit het raam springt vanwege mijn feedback. Het laatste dat ik wil is iemand vertellen hoe jij/zij z’n werk moet doen.

Profielfoto van Chorro

Chorro op 10 oktober 2017 #

Ik met ervaring als frontend developer test graag mee.    

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 10 oktober 2017 #

Heb al meegedaan. Zag er strak uit.

Profielfoto van Jos Opel

Jos Opel op 10 oktober 2017 #

@Dick de Roos en (misschien ook Goeiedag), is dit geen leeftijdsdiscriminatie? Maar we kunnen als 45+ altijd nog naar SeniorenWeb 😉 PS: Ik zou het toch leuk vinden om mee te doen.

Profielfoto van Betatester

Betatester op 10 oktober 2017 #

Ik wil wel mee testen voor toegankelijkheid voor blinden.

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 10 oktober 2017 #

@Dick en Jos: De vorige groep had ongeveer een 45+ of rond de 20 leeftijd. Daarom graag nu er wat tussen in.

Profielfoto van Koezel

Koezel op 10 oktober 2017 #

Als 50 plusser tel je hier ook al niet meer mee. En core doelgroep?

Profielfoto van Jos Opel

@Mac Daddy, Was dat toen de “core doelgroep”? 😉

Profielfoto van Jos Opel

@koezel: Welkom aan boord!

Profielfoto van Vilscon

Vilscon op 10 oktober 2017 #

UX’r met een (door mensen om mijn heen gehoord.. té) kritische blik meldt zich:)

Profielfoto van Waffle

Waffle op 10 oktober 2017 #

Ben ook wel benieuwd! Mocht er nog plek zijn, dan meld ik mij ook aan.

Ik zie nu ook dat ik een PB’tje hierover heb gehad een week terug… Helaas heb ik die niet (op tijd) gezien. Toch maar eens wat vaker mijn Dashboard en/of spam controleren…:-x

Profielfoto van Brombeer

Brombeer op 10 oktober 2017 #

Ik was zo’n 45+ tester en gelet op hoe de test bij mij verliep zijn tien mensen wellicht wat weinig.  Wat de ontwikkelaars niet konden weten is dat ik een onrustige bladeraar ben en de testomgeving bleek daar slecht tegen te kunnen. Ineens was alles leeg. Dus ik hoop dat ze mijn antwoorden uit een cache hebben kunnen vissen, want ik ben dan maar met het mobiele gedeelde verder gegaan, waarmee ik mijn totaaltijd in een mobiele surfomgeving ongeveer verdubbeld heb…
Maar wie de test gaat doen: blader niet terug!

Je krijgt een aantal opdrachten en je moet daarna vertellen hoe je die opdracht hebt gedaan en hebt ervaren.
Ik kwam er achter dat ik me nooit heb gerealiseerd dat ik de backspacetoets graag gebruik. En dat er toch een generatiekloof is in het taalgebruik van de hoofdontwikkelaar en mijn vermogen tot begrijpend lezen.

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 10 oktober 2017 #

Ik ben niet uitgenodigd voor de 45+ test. Kom hier waarschijnlijk te weinig…

Wil je meedoen? Laat het in dit topic weten.

Bij deze.

Profielfoto van sunapple

sunapple op 10 oktober 2017 #

Ik zou het interessant vinden weer eens mee te denken, laat het maar weten.

Profielfoto van McPim

McPim op 10 oktober 2017 #

Brombeer op 10 oktober 2017

En dat er toch een generatiekloof is in het taalgebruik van de hoofdontwikkelaar en mijn vermogen tot begrijpend lezen.

Een paar vragen waren niet duidelijk en/of eenduidig of er werd (ik dacht in het mobiele deel) geen vraag gesteld. Goed om hier nog even naar te kijken voordat de komende test begint.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 10 oktober 2017 #

Shmoo op 10 oktober 2017

Ik heb vandaag even rondgekeken maar begrijp niet zo goed wat wij nu moeten testen..

Er valt toch niet zo veel te testen-testen of wel? Dit zijn toch vooral ‘artboard’ design exports uit InVision.

Ik bedoel, dit is toch nog niet het echte HTML gebeuren of een site dat echt getest kan worden met berichten plaatsen en dat soort zaken? Ik heb bijv. een 2560px monitor maar Safari staat hier op 50% (dus 1280) als ik daarmee naar de InVision site ga dan heb ik een horizontale scrollbalk van Weert tot Eindhoven. Ik begrijp ook wel dat zoiets tijdens het echte werk opgelost zal worden met breakpoints maar veel meer dan aangeven wat mijn persoonlijke mening is over dit type design kun je op dit moment nog niet. Ik weet niet of juist dat wel de bedoeling is. Straks heeft iemand hier 100 duuzend uur met passie aan zitten werken en dan komt onze Shmoo langs met kritiek op bijv. de dubbele menubalk bovenaan op de single posts page. Dat kan echt niet, twee van dat soort balken onder elkaar, dat is compleet onduidelijk en werkt alleen maar verwarrend voor mensen omdat niemand weet waar die linkjes over gaan. Zoiets kom je ook nergens anders online tegen.

Ik zou dat bijv. zo oplossen. Dit is veel subtieler.
https://codyhouse.co/demo/secondary-sliding-navigation/index.html
https://codyhouse.co/demo/auto-hiding-navigation/nav-hero-subnav.html

En op deze manier heb ik misschien nog wel 50 van dit soort voorbeelden waar ik denk, dat zou ik persoonlijk toch net even iets anders aanpakken. Ik weet niet of dat de bedoeling is. Niet dat straks iemand op het Superheldenkantoor uit het raam springt vanwege mijn feedback. Het laatste dat ik wil is iemand vertellen hoe jij/zij z’n werk moet doen.

@shmoo: Alle input is welkom en mag je ook gewoon als suggestie aandragen via het genoemde feedback-kanaal.

Profielfoto van chris24924

chris24924 op 10 oktober 2017 #

Als ik mijn steentje bij kan dragen, graag!

Profielfoto van bcgraaf

bcgraaf op 10 oktober 2017 #

Bij deze wil ik mij graag aanmelden!

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 10 oktober 2017 #

Ik was te snel… Ik zag een linkje + wachtwoord dus click-click uit nieuwgierigheid. Niet gezien dat het een Google Form was.

Morgen eens opnieuw kijken met een lijstje erbij. 👍

Profielfoto van bechris60

bechris60 op 11 oktober 2017 #

Ik zou me nog graag willen aanmelden!

Profielfoto van Vilscon

Vilscon op 11 oktober 2017 #

Wanneer komen de uitnodigingen?:D

Profielfoto van SvS

SvS op 11 oktober 2017 #

Mac op 10 oktober 2017

@Dick en Jos: De vorige groep had ongeveer een 45+ of rond de 20 leeftijd. Daarom graag nu er wat tussen in.

Oh… Bedoel je met vorig groep dat van afgelopen weekend? Hmm… Er is blijkbaar wat mis met mijn profiel, want ik ben nog niet eens 40.:angel: (niet erop ingaan, niet nodig.) Maar ik heb met enthousiasme meegedaan en het wordt echt mooi! (Met hier en daar wat schoonheidsfoutjes)

Profielfoto van csteelooper

csteelooper op 11 oktober 2017 #

I’m game! Kom maar op! Try me. Ben benieuwd hoe het een en ander werkt en hoe het eruit ziet.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 11 oktober 2017 #

@svs: De vorige groep bestond voor het overgrote deel uit mensen die recentelijk het forum vrij frequent en hebben bezocht en hierin constructief aanwezig waren – ongeacht de leeftijdscategorie. De volgende selectieronde zal iets demografischer van aard zijn:-)

Profielfoto van Syben

Syben op 12 oktober 2017 #

Hallo allen,

De usertest laat nog even op zich wachten i.v.m. enkele veranderingen en implementatie binnen Invision. Zodra de test klaar is wordt contact opgenomen met de personen die binnen dit topic hebben aangegeven deel te willen nemen.

Bedankt voor het geduld en de medewerking!

Syben Carree
Designer WayneParkerKent

Profielfoto van Syben

Syben op 27 oktober 2017 #

Hallo allen,

Er is een privébericht gestuurd naar een 10-tal personen die gereageerd hebben mee te willen werken aan de usertest voor het vernieuwde One More Thing design.

Mocht je geen privé bericht hebben ontvangen, maar de test wel graag willen uitvoeren. Stuur mij dan even een privébericht. Ik zorg er dan voor dat je de benodigde informatie toegestuurd krijgt.

Iedereen bedankt voor de reacties en medewerking!

Syben Carree

Lead design OMT
WayneParkerKent

Over dit topic

Gestart op 10 oktober 2017 door Raymon

Laatste reactie door Vilscon

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?