5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Ltv

Terugzetten El Capitan lukt niet

hallo, graag jullie advies over het volgende.

Ik heb mijn refurbished MacBook pro ge-update naar Mojave. Hij was ervoor al traag maar nu is het extreem – minutenlang wachten op documenten, laden van pagina’s. Email zeker een kwartier.

Ik heb mijn documenten op een aparte schijf gezet en wilde t vorige systeem terugzetten via time machine, maar de ‘zet terug’ knop doet niks. (Niet aanklikbaar) Vroeg me vervolgens af of dat eigenlijk wel via time machine moet/kan.

Ben blij met wijze raad!

Bijdrager
    EagerB0bNerd

door je update van El Capitan naar Mojave is je bestandssysteem gewijzigd van HFS+ naar APFS

Met Time machine kan je daarom niet meer terug. Je kan alleen terug als je een cloon hebt gemaakt van je oude schijf vóór dat je ge-update bent naar Mojave.

Bijdrager
    TheBigZ

Ltv op 14 december 2018 om 15:39
    Ik heb mijn refurbished MacBook pro ge-update naar Mojave. Hij was ervoor al traag maar nu is het extreem – minutenlang wachten op documenten, laden van pagina’s. Email zeker een kwartier.

Zit er al een SSD in?

Zo niet, overweeg de upgrade naar een SSD. Daar heb je echt plezier van.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Lijkt me ook een goed idee. Hele grote kans dat dat je problemen met traagheid in één keer oplost.

Bijdrager
    Ltv

Merci voor jullie reactie! Waar kan ik zien of er een SSD in zit? Ik kan me niet herinneren wat de specificaties waren. Ik zie ‘SATA-schijf’ en ‘DDR3’. Dat zegt mij niets, maar jullie misschien wel:-)

Een kloon heb ik niet gemaakt. Volgende keer toch maar eerst even lezen wat een update precies inhoudt. Aargh.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.