6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ajvankesteren

Terugroep actie 15″ MacBook Pro batterij

Ik heb inmiddels mijn vervangende batterij van Apple ontvangen, maar geen flauw benul hoe de oude terug moet – ja, OK, in de doos en het UPS-retour label erop. Maar dan? Ik kreeg bij levering een vodje met VS / Canada instructies, daar heb je dus niets aan. De (inmiddels vertaalde) website heeft alleen dit te zeggen:

Wat moet ik doen met mijn huidige batterij zodra ik de vervangende batterij heb ontvangen?
    Nadat u de vervangende batterij hebt ontvangen, dient u de bijgesloten instructies te volgen en dezelfde verzendenvelop en het bijgesloten vooruitbetaalde verzendlabel te gebruiken om de betrokken batterij terug te sturen naar Apple. U hoeft geen portokosten te betalen om de batterij terug te sturen.

Da’s dus ook niet echt behulpzaam.
    Vervolgens geprobeerd hem bij het postkantoor in te leveren – die willen hem niet hebben omdat ze niets met UPS te maken hebben.

Ik was van zins Apple hierover een mail te sturen met het verzoek volledige en juiste retourinstructies te sturen, en als ik die niet krijg dat te zien als een signaal dat Apple blijkbaar de batterij niet terug hoeft (:) gratis reservebatterij:) ), maar ik kan geen emailadres vinden? En ik ben niet van plan om €49,- te gaan betalen om TechSupport te mogen bellen;)

Genoeg uitleg; mijn vragen:
    – heeft iemand het emailadres van Apple support NL? of, alternatief,
    – heeft iemand Nederlandse retourinstructies?

Bedankt alvast!

Moderator
    Koen van Tongeren

Wat je had moeten doen is het UPS mannejte laten wachten, het nieuwe label op de doos plakken, oude batterij erin en weer meegeven. Nu moet er weer een UPS mannetje langs komen om ‘em op te halen bij je. Dus gewoon UPS bellen en uitleggen dat je een een retourpakketje voor Apple hebt. Komt ie gezellig nog een keer.:-)

Bijdrager
    Macosx

Ik heb mijn oude nooit terug gestuurd, je hoort er niets meer van.

:finderoud:

Bijdrager
    t.leffers

Ik zou ‘m in ieder geval terugsturen als ik jou was. Voor je het weet billen ze je creditcard voor de nieuwprijs van een accu. Met deze voorwaarde ben je namelijk akkoord gegaan tijdens de aanvraag van de omwisseling.

Moderator
    Koen van Tongeren

Daarbij roepen ze die dingen niet voor niets terug. Die van mij ging bijvoorbeeld opeens opzwellen, waardoor ie tegen m’n trackpad aandrukte en ik de knop eronder niet meer kon gebruiken.

Bijdrager
    inactiveaccount

Ik kreeg bij mijn nieuwe MBP batterij 2 foldertjes en een nieuwe stikker.
    In 1 van die foldertjes (het ‘dikkere’ boekje) staat een nederlandse pagina met instructies.

Anders kun je op http://www.ups.com en dan Netherlands vast een nummer vinden om op te halen, UPS was bij mij erg vriendelijk en snel, ze kwamen dezelfde dag nog.

Meer info over mijn ervaring hier:
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/26238941#26238941

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.