9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    McD44N

terughalen uit de Trash

Ik heb een nieuw database programma, waarmee ik per ongeluk m’n halve iTunes folder heb gedelete. Vraag me niet waarom..
    De bestanden staan nog in de Trash, maar dan alleen met hun titel, zonder map.

Bestaat er een manier waardoor ik deze bestanden (ineens) terug kan zetten naar hun oude locatie.? Eigenlijk staan ze daar nog, maar ze zullen nu een ‘overwrite-flag’ hebben. Het gaat om 3000 bestanden.. Liever doe ik dat niet met de hand..

Vraag2: Wordt de Trash geleegd als de Mac wordt geherstart?

Alvast bedankt..

Inactief
    Anoniem

TimeMachine? :?

Bijdrager
    PvdO

Vraag 1: zie hierboven
    Vraag 2: Nee, je bestanden blijven net zo lang in de Trash staan tot je ze er zelf weer uit haalt.

Bijdrager
    mowat

In Snow leopard is voorzien dat je via archief/bestand terugzetten de bestanden uit je trash terug kan zetten naar de plaats waar ze vandaan kwamen.

Apple heeft deze functie die altijd reeds in windows bestond gelukkig ook overgenomen.

mvg
    mowat

Bijdrager
    Yada

Je hebt zeker nog geen Snow Leopard? Daar zit namelijk een ‘zet terug’ optie in de prullenbak zag ik net, die heeft Leopard alleen niet volgens mij…

Bijdrager
    McD44N

Bedankt allemaal.. Nee, ik heb nog geen Timemachine en nog geen Snow.:cry: Maar ik vroeg me dus af of met bepaalde software of handeling (in Terminal of anders) die ‘overwrite flag’ verwijderd kan worden, waardoor m’n probleem zou zijn opgelost..

Recover software gaat uit van echt verwijderde bestanden, terwijl die van mij nog in de Trash zitten. Vandaar dat ik denk dat dit soort software bij mij niet zal werken..
    De iTunes folder staat op een externe hardeschijf, met FAT32 bestandssysteem.

Een andere aanpak: ik heb inmiddels een kopie gemaakt van de files in de trash. Nu kan ik, op elk moment dat iTunes vraagt ‘waar dat-en-dat bestand is’, verwijzen naar die kopie, en in iTunes ‘kopieer naar iTunes music folder’ aanzetten. Maar dat blijft een vervelende klus. Vandaar natuurlijk liever anders..

D44N

Inactief
    Anoniem

Volgende keer maar weer gewoon van je iTunes folder afblijven, scheelt een hoop ellende. :wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”Yada”

Je hebt zeker nog geen Snow Leopard? Daar zit namelijk een ‘zet terug’ optie in de prullenbak zag ik net, die heeft Leopard alleen niet volgens mij…

Onder Leopard staat er in het ‘wijzig’ menu: “herstel verplaatsen van……” (is niet specifiek voor de prullenmand, maar doet het zelfde)

Bijdrager
    McD44N

Hé Agent..

Dat klinkt (erg) hoopvol.. Maar waar vind ik dat ‘wijzig’ menu?. Ik heb een engelstalige OSX. Ik heb al wat zitten zoeken, maar geen ‘change’, of zo.. Of bedoel je gewoon ‘Undo’? Dat werkt hier niet (waarsch. omdat de files vanuit een ander programma zijn verwijderd, en niet door de Finder zelf).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.