30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    iMad

Terug vinden van een iPhone

Nog geen 30 minuten geleden wordt ik gebeld door een vriend, hij kan zijn iPhone niet meer vinden nadat hij had gegeten in een restaurant.
    Hij vraagt ok ik eventueel kan helpen.
    Ik zeg dat kan wel, maar dan moet ik even inloggen op iCloud.com en via Zoek mijn iPhone probeer ik zijn telefoon te lokaliseren.

En ja hoor daar is ie, de iPhone is nog niet uitgezet en volgens de kaart, in de buurt waar ze gegeten hebben.

Hij en zijn vriend waren al terug geweest in het restaurant, om te kijken of er een iPhone was gevonden.
    Het antwoord was toen nee.

Dus ik zei als jullie weer naar het restaurant gaan, dan laat ik een geluid afspelen via Zoek mijn iPhone op het moment jullie daar binnen zijn.
    In tussen ververste ik de positie van de iPhone om te kijken of die nog steeds op dezelfde locatie aanwezig was.
    Tevens keek ik op Google maps, om de omgeving te bekijken en zag daar dus het restaurant, waar de iPhone nog steeds aanwezig was.

De beide heren liepen het restaurant binnen en namen weer contact met mij op.
    Via Zoek mijn iPhone liet ik een geluid afspelen op de iPhone, het duurde een minuut voordat er een hard piepend geluid klonk in het restaurant.
    Op de achtergrond hoorde ik iemand zeggen laten we gaan zoeken, wat later de eigenaar bleek te zijn.

Via de telefoon hoorde ik dat ze steeds dichter in de buurt van de piepende iPhone kwamen en inmiddels waren ze in de keuken van het restaurant, waar de iPhone onder wat spullen op een plankje lag in de buurt van de prullenbak.

Hoor mijn vriend nog zeggen, ik ben niet in jullie keuken geweest en dit is de laatste keer dat ik in dit restaurant kom eten.

The END

Bijdrager
    GoeieDag

Goede actie, zeg!

Naam en plaats van restaurant? Die moet op het name-and-shame bord!

Moderator
    Pete.Z

Leuke actie, maar staat wel in het verkeerde sub-forum, even verplaatst dus.

Bijdrager
    sedikit
    GoeieDag op 04 juni 2013

Goede actie, zeg!

Naam een plaats van restaurant? Die moet op het name-and-shame bord!

Dat is erg verleidelijk dat te doen. Maar is geen goed idee. Als het iemand van het personeel is geweest, wat voor de hand ligt, benadeel je ten onrechte de eigenaar. Hij zal zelf wel maatregelen nemen.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Is dat enige wat hij kon zeggen? Ik kom hier nooit meer….
    Ik had er nog wel even discussie aangegaan. Dan was de ober misschien ontslagen en had je nog gratis avond eten kunnen krijgen. (als het goed restaurant was).
    Of kwam je erachter dat de eigenaar misschien wel spelletje mee speelde en had je terecht hier op forum alle namen en locaties kunnen publiceren.
    .

Zo was ik in mijn locale cafe mijn iphone vergeten. Doe ik anders noooit.
    stuk of 15 mensen zaten er nog.
    Na 2 dagen : Keurig ingepakt in papier met mijn naam erop. Iedereen wist dat hij van mij was. En gewoon keurig achter de bar gelegd:)

Bijdrager
    JohnLokerse

Goede actie! Altijd heerlijk om je iPhone via Find my iPhone terug te vinden!:)

Bijdrager
    pengels

hoe kan je op je eigen iMac de iPhone van een ander lokaliseren?

Bijdrager
    Stalen Worm

inloggen met zijn/haar appleID?:?:

Inactief
    Anoniem

Misschien had iemand van de bediening het ding gewoon gevonden en in de haast gewoon even achter gelegd bij de andere spullen…

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Dat is ook nog een hele logische redenering TNX-1138. Daarom is ook behalve iets zeggen en weglopen niet altijd verstandig, uitleg vragen was misschien handiger geweest.

Inactief
    Anoniem

Aman tanrım. Bu, o kadar iyi sizin daha iyidir:

Spam verwijderd.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, er zijn Turken in Nederland. Maar het overgrote deel in ons land spreekt toch wel Nederlands.

Oh, mijn God. Dit is zo goed als het is beter voor u:

Bijdrager
    Yggdrasil

Wel een leuk taaltje, dat Turks. Vooral dat agglutinerende aspect ervan is interessant.

Bijdrager
    nicj56

Waar die functie wel niet goed voor is.. was mijne een keer kwijt ik het geluid afspelen.. bleek die gewoon op een plek te liggen waar ik hem had neer gelegt :|, dus lekker lomp van mezelf.

Bijdrager
    GoeieDag

KW: Turkse spam-bot?!

@THX-1138: kom op joh! Iemand laat zijn dingetje van 600 euro of zo liggen, komt zelfs nog terug om navraag te doen, en niemand weet wat omdat het ‘ in de haast gewoon even achter is gelegd bij de andere spullen’??!
    Geloof je het zelf? Zou je het geloven als het jouw ding of portemonnaie met veel geld erin (die geen geluidjes geeft) was?! Dit was gewoon voor iemand daar een buitenkansje om aan een leuke iPhone te komen, zonder eventueel van diefstal beschuldigd te kunnen worden

Bijdrager
    wdele

Stom.

Bijdrager
    MacAnarie

Mijn iPhone 5 enige tijd geleden verloren, tijdens het fietsen uit mijn zak gegleden. Geen internet voorhanden, maar had gelukkig de “Zoek mijn vrienden”-app ingeschakeld de dag ervoor.

Telefoon bleek via de iPhone van mijn betere helft te vinden bij het ROC in de buurt. Een zoektocht van een uur met beveiliging en iemand van het management leek tot niets te leiden. Tot we het laatste lokaal binnen kwamen. Daar gaf iemand ‘m keurig af.

Bewust geen geluiden afgespeeld of sms’jes verzonden, als ze de telefoon hadden uitgezet was ik m kwijt geweest.

Of ie er ook echt mee naar de politie was gegaan valt te betwijfelen, maar ik was blij met mijn telefoon ondanks een deukje en butsje (waar 2 weken later het toestel in Oberhausen ook nog werd omgeruild voor een nagelnieuwe ivm problemen met de camera!).

Bijdrager
    GoeieDag

Goed verhaal.
    Van mijn zoon was een 4 gestolen (uit een kluisje in school), maar ik heb ‘m nooit meer online gezien. Die apen weten tegenwoordig ook vaak hoe het ding zo snel mogelijk in de DFU mode te zetten, vermoed ik.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

VInd iets niet aan verhaal kloppen. Een iphone uit schoolkluisje gestolen. Hoe moet ik dat zien? Dat ze met een schroevendraaier in de gang het slot open breken?

Bijdrager
    GoeieDag

Je denkt dat ik wat verzin?
    Het was een gymzaal, en ze hebben zijn sleutelbos -waar de tag aanhing voor het elektronische slot- gebruikt om het kluisje open te maken. Het lijkt te gaan om een ‘inside job’ helaas…

Bijdrager
    Лукас

Ik geloof het meteen. Op mijn middelbare school was het absurd makkelijk om dingen te stelen. Logisch ook met 1400 pubers die alles laten rondslingeren. Het is ook de perode waarin kinderen eindelijk leren voorzichtig met hun spullen om te gaan.

Ook digitaal overigens. Iedereen had als login een leerlingnummer (wat op cijferlijsten met naam in de hallen hing) en als standaard wachtwoord de geboortedatum (wat iedereen invulde op het digitale schoolplatform of Hyves). Je kon zo makkelijk de persoon met het hoogste cijfer opzoeken en alle werkstukken/boekverslagen downloaden.

Bijdrager
    MrHammond

Op de uni in Utrecht heb ik ook wel eens meegemaakt dat ze op de verdieping en in de gang nota bene een kluisje hebben opengebroken (letterlijk, deur open gebroken), en een portemonnee gestolen. De dief moet ook precies geweten hebben waar hij/zij heen moest en welk kluisje…

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    GoeieDag op 05 juni 2013

Je denkt dat ik wat verzin?
    Het was een gymzaal, en ze hebben zijn sleutelbos -waar de tag aanhing voor het elektronische slot- gebruikt om het kluisje open te maken. Het lijkt te gaan om een ‘inside job’ helaas…

LucasJV op 06 juni 2013

Logisch ook met 1400 pubers die alles laten rondslingeren. Het is ook de perode waarin kinderen eindelijk leren voorzichtig met hun spullen om te gaan.

Aan het bedrijf die kluisjes hebben geleverd, zal het niet liggen.
    De concierge …. beetje ongeloofwaardig.
    Als het inside job is, zouden er veel meer slachtoffers zijn gevallen.
    En je moet precies weten dat bij hem een iphone in de kluis lig.
    Ik type niet dat je het verhaal verzin, maar er klopt toch iets niet aan het hele verhaal.

Bijdrager
    GoeieDag

Kerel, wat klopt er dan niet?

Het zijn kluisjes die je ad-hoc kunt gebruiken met de tag van je eigen persoonlijke kluis. Ze hebben de sleutelbos uit zijn broek gehaald en hebben blijkbaar alle 20 kluisjes die daar zijn, geprobeerd. Is niet zo moeilijk. De vraag is: wisten ze dat mijn zoon een iPhone in die kluis had gelegd? Overigens kan iemand alleen van buiten de kleedkamer in die een leraren-tag heeft om die deur te open.
    Inmiddels is de procedure (helaas voor mijn zoon te laat), aangepast en moeten de kinderen de sleutelbossen inleveren bij de gymleraren.
    Er zijn in die tijd idd meerdere foons gestolen.
    Ter info: school heeft rond de 1000 leerlingen.

En nu stop ik ermee uitleg te geven aan jou Meeuw; ga je eigen omgeving lastig vallen, of ga zoeken na de ‘echte daders’ van 9/11. Kun je je sherlock talenten op botvieren.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Dus nu weten we wat er niet klopte aan je verhaal… je leverde een niet compleet verhaal.
    Wat betreft de sherlock talent, ik zal er eens naar gaan zoeken.

Bijdrager
    GoeieDag

Het ging hier niet over hoé het ding precies was gestolen.
    Ik wilde enkel aangeven dat helaas het Find my iPhone ook bij het gilde bekend lijkt te worden, en ze weten hoe ermee om te gaan.

Eigenlijk zou Apple dat FmiP dieper in de hardware moeten inbakken, bv koppelen aan het IMEI nr, zodat het alleen is te deactiveren mbv het ww.; ook na een volledige reset van de foon.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Ja of gewoon beter op de spullen passen of diefstal beter tegen gaan.
    Typische nederlands om gevolg probleem aan te pakken en niet de bron zelf.

Bijdrager
    GoeieDag

Meeuw, je bent een dom figuur, zoveel is wel duidelijk.

En wat is er ‘typisch nederlands’ aan? Weet jij dan dat het in pakweg Frankrijk, Duitsland, Ghana of China anders gaat?! Ook al zo’n domme uitdrukking, dat ‘typisch NL’.

Bijdrager
    nicj56

@goeiedag ik geef je volledig gelijk!

@MEEUW

Dat is niet typisch NL dat gebeurt overal

Bijdrager
    Koning Frank
    LucasJV op 06 juni 2013

Ook digitaal overigens. Iedereen had als login een leerlingnummer (wat op cijferlijsten met naam in de hallen hing) en als standaard wachtwoord de geboortedatum (wat iedereen invulde op het digitale schoolplatform of Hyves). Je kon zo makkelijk de persoon met het hoogste cijfer opzoeken en alle werkstukken/boekverslagen downloaden.

Echt hè. Bij ons was leerlingennummer en wachtwoord gewoon gelijk, tenzij je het zelf veranderde.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.