8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Applemoes

Terug naar X

Op de iMac van de kids vanochtend als opstart schijf OS 9 gekozen( voor een spelletje) maar dat zit er niet apart op , nu blijft hij zoeken naar OS 9 en kan ik niet meer terug naar OS X via allerlei CD`s geprobeerd bij de regelpanelen/Control Panels te komen maar hij laat alleen de OS 9 CD zien, hoe kom ik weer in X……

Bijdrager
    Gijs

Start eens op vanaf de installatie-cd van X en kijk dan of je weer OS X als opstartschijf kunt selecteren. Ik weet niet zeker of het kan, maar ik dacht van wel.

Bijdrager
    WebJ

Opstarten en ‘X’ op je toetsenbord ingedrukt houden.

Bijdrager
    WebJ

Dubbelpost, sorry…

Bijdrager
    koen76

Tijdens opstarten alt ingedrukt houden en dan krijg je een keuze uit welk met welk systeem je wil opstarten….

alt wel een tijd ingedrukt houden……

Suc6
    Koen76

Bijdrager
    Applemoes

X geprobeerd, D (disk) geprobeerd, C geprobeerd, alt geprobeerd….

ik denk dat ik met X de eerste crash mee maak, gelukkig op de spelletjes machine en niet op de werk G4 of Powerbook

Bijdrager
    JeePee

Ik begrijp hieruit dat je wel vanaf een CD kunt opstarten. Kun je ook vanaf een bootable reparatieCD opstarten? Dan proberen de boel te repareren. DiskWarrior 3 (of 2.1) is een absolute aanrader! En anders Drive 10.

Alt indrukken tijdens het opstarten werkt alleen bij meerdere partities en natuurlijk wanneer je systeem geblessed is, wat blijkbaar niet meer het geval is bij jou… (Heb je meerdere partities? Voordeel is het gescheiden houden van bestanden etc.)

Wellicht dat een reparatieCD je uit de brand kan helpen. Misschien kan Schijfhulpprogramma het en anders EHBO (Mac OS 9), maar waarschijnlijk heb je zwaarder geschut nodig….:? DiskWarrior 8)

Bijdrager
    Applemoes

denk id dat ik een reparatie disk nodig heb…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.