13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jantje bee

terug naar oudere safari (knoppen werken niet)

Ha,

ik heb op mijn macbook air (10.14.6, mid 2012) een probleem met sommige knoppen die in sites in safari niet meer werken.

de uploadknop voor incasso’s in de ing site werkt bijvoorbeeld niet meer. Verschillende knoppen in het webbased crm dat ik op mijn werk gebruik ook niet meer. Het werkt wel in Chrome

mijn safari is 14.0.1 (14610.2.11.51.10)

de ontwikkelaar/host van het CRM kan WEL alle knoppen gebruiken, en werkt met macOS 10.14.6 en safari 14610.1.28.1.10

daar zit dus het probleem!

VRAAG: Hoe krijg mijn safari  terug naar een versie waarin wel alles werkt (de optie herinstalleren en stoppen met upgraden bij 14610.1.28.1.10 hoor ik liever niet, maar verwacht ik wel)
    Updaten naar 10.15 is nog even geen optie. (mijn hele iTunes bieb was naar de vaantjes en ik vind het geen vooruitgang… met zoeken en organiseren enz)

iemand een idee?

UPDATE: apple gebeld, even herstarten in veilige modus heeft ook geen soelaas. Men weet het eigenlijk ook niet… eh… ja?  Ze sturen me nog wat documentatie. als ik iets Verder komt, meld ik me.

Jan

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door jantje bee.
    Bijdrager
    Antwoordapparaat

Het kan zonder herinstallatie maar is niet makkelijk, zie ‘Unsupported Way’:

https://mrmacintosh.com/how-to-downgrade-safari-14-to-13-supported-unsupported-options/

Het artikel gaat over de downgrade naar 13, maar het werkt hetzelfde voor 14.0. Download link staat ook vermeld. Heb je een link naar een openbare website waar iets niet werkt? Dan kunnen anderen misschien eerst bevestigen dat het echt daaraan ligt voordat je allerlei toestanden gaat uithalen.

Bijdrager
    jantje bee

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 23 november 2020 om 14:29</p>
    Heb je een link naar een openbare website waar iets niet werkt? Dan kunnen anderen misschien eerst bevestigen dat het echt daaraan ligt voordat je allerlei toestanden gaat uithalen.

ja, die toestanden daar zie ik niet naar uit

Ik heb de werking van de knop in het CRM laten checken door 2 mensen, bij hun werkt het. Dus het is echt lokaal iets bij mij.

als ik erover nadenk, denk ik dat gaat om een knop die een finder-dialoogvenster moet laten openen om een file te kunnen selecteren…

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Kun je het door iemand met Safari 14.0.1 laten testen? Om te achterhalen of het aan jouw Mac ligt of echt aan de Safari versie.

Bijdrager
    Ome Kor

Volgens mij ligt het aan Safari (versie 14.0.1 build 14610.2.11.51.10 voor Mojave), want ik heb er ook last van. Op deze site  werkt de upload knop niet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door Ome Kor.
    Bijdrager
    Kwadraatje

Idem hier.

Bijdrager
    jantje bee

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 23 november 2020 om 15:25</p>
    Kun je het door iemand met Safari 14.0.1 laten testen? Om te achterhalen of het aan jouw Mac ligt of echt aan de Safari versie.

is getest door iemand met Safari 14610.1.28.1.10 en dat werkt.

bij mij 14610.2.11.51.10 werkt het niet… ik zal nog eens wat anderen laten testen en de versie alten doorgeven

Bijdrager
    jantje bee

<p class=”cite”>Ome Kor op 23 november 2020 om 15:34</p>
    Volgens mij ligt het aan Safari (versie 14.0.1 build 14610.2.11.51.10 voor Mojave), want ik heb er ook last van. Op deze site  werkt de upload knop niet.

JUIST! of eigenlijk.. BAH!

Bijdrager
    jantje bee

<p class=”cite”>Kwadraatje op 23 november 2020 om 15:40</p>
    Idem hier.

aiaiai….

Bijdrager
    Kwadraatje

Volop meldingen ook bij Apple Support Communities: https://discussions.apple.com/thread/252051341

Wordt ongetwijfeld verholpen met een nieuwe update. De vraag is alleen wanneer…:)

Bijdrager
    jantje bee

<p class=”cite”>Kwadraatje op 23 november 2020 om 15:53</p>
    Volop meldingen ook bij Apple Support Communities: https://discussions.apple.com/thread/252051341

Wordt ongetwijfeld verholpen met een nieuwe update. De vraag is alleen wanneer…:)

oh, cool. of eigenlijk niet, of wel. Enfin… fingers crossed!!

Bijdrager
    jantje bee

<p class=”cite”>Kwadraatje op 23 november 2020 om 15:53</p>

Dank Kwadraatje.

even voor iedereen: Het gaat dus kennelijk om de Safari update NA de security update 2020-005 die roet in het eten gooit.

zouden jullie herinstallatie overwegen en dan te stoppen met updaten na 2020-005?

Bijdrager
    Kwadraatje

Ik wacht het nog even af. In de tussentijd gebruik ik gewoon een andere browser als dat nodig is.

Overigens gaat herinstallatie van het systeem best vlot: ik heb het (om andere redenen) al diverse keren gedaan.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.