4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    emanuel

terug naar lion op imac en klonen

Hallo iedereen,

Ik heb mn best gedaan om deze kwestie hier te vinden maar mijn exacte omstandigheden niet gevonden, vandaar deze vraag:
    Ik heb net een imac uit 2010 gekocht met daarin de standaard 1tb hdd en een ssd van 250 G. Nu wil ik graag mn macbook schijf klonen naar de ssd van de imac. Klonen werkte prima toen ik n ssd heb geplaatst in mn macbook, gewoon de comp met superduper op de ssd en daarna de schijven daadwerkelijk vervangen.
    met de imac lukt me dit niet zo makkelijk: deze imac heeft yosemite geinstalleerd en die wil t niet hebben.
    en juist yosemite wil ik weghebben aangezien mn cintiq er continue problemen mee heeft.
    met andere woorden. ik zou graag EXACT de macbookpro op mnimac willen hebben.
    wat moet ik nu doen? de macbook met lion heb ik al gekloond op n externe harde schijf. nu moet ik de imac wissen? hoe krijg ik dan de gekloonde computer op de externe harde schijf op mn imac? super duper kan natuurlijk op geen van beide dan.

Bijdrager
    Joffry

Het is mogelijk, dat het oorspronkelijke systeem op de iMac “Lion” was. In dat geval is het OSX Recovery artikel van nut.klik. Ik denk, dat je wel de gegevens nodig hebt van de vorige eigenaar. Heb je overigens denieuwe drivers al voor Cintiq ?

Bijdrager
    SunKeeper

@Joffry: Gegevens van de vorige eigenaar? Welke gegevens?

@emanuel
    : Heb je zelf ooit Lion aangeschaft in de Mac App Store? Dat lijkt me een ja omdat je het ook op je MacBook Pro draait. Het is dus beschikbaar via je Apple ID. Dat verder ter zijde.

Wat je moet doen is opstarten met de iMac vanaf de externe harde schijf. Dat doe je door die schijf aan te sluiten en dan opstarten met Option-toets ingedrukt. Je kunt dan een schijf kiezen om van te starten.

Eenmaal opgestart dan start je weer SuperDuper op en laat je de gegevens kopiëren naar de interne opslag van de iMac. Ik weet niet wat het aantal GB’s aan data en hoe groot de schijven zijn, maar je weet vast zelf wel waar je het wilt hebben.

SuperDuper vraagt je of de bestaande data (Yosemite) op de iMac overschreven mag worden, waar je toestemming voor moet geven.

Inactief
    Anoniem

Externe HD met Lion-kloon aan je iMac koppelen en daarvan, met de alt toets ingedrukt, opstarten.
    Vervolgens SuperDuper opstarten en kloon naar interne HD van iMac kopiëren.

Wel zo verstandig om daarna Lion op je iMac even opnieuw (met behoud van data) te installeren .
    Een kloon van een Macbook naar een iMac kán namelijk voor (driver) problemen zorgen.

Never mind. SunKeeper is me te snel af;-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.