16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefanaat

terug naar lion

hey iedereen,

Ik heb problemen met ML en zou graag naar lion terug gaan.
    maar lion zat er standaard op dus heb geen CD.
    dus weet ik niet hoe ik lion terug installeer.
    iemand idee?

Applefanaat

Bijdrager
    Yggdrasil

Hey,

Heb je toevallig geen Lion Recovery USB gemaakt? Dat was handig geweest. Of heb je een kloon gemaakt met Super Duper van je Lion installatie?

Ik vrees dat je niet meer terug kan (via de legale weg) anders. Lion staat bij mij nog in de Mac App Store bij mijn aankopen, maar als ik klik op ‘downloaden’ krijg ik een foutmelding. Het bestand is niet meer beschikbaar in de Belgische Store. Misschien ken je iemand die wél een stick voor je heeft of een dvd’tje?

Ik heb mijn voorzorgen genomen vorige maand en een Lion dvd’tje gemaakt.

Bijdrager
    GastonM

Als ik het goed begrijp stond Mountain Lion er al dus op ten tijde van de aankoop van je Mac, en heeft Lion er nooit opgestaan? In dit geval betwijfel ik of het wel überhaupt mogelijk is om Lion te installeren, maar dat weet ik niet zeker.

EDIT:

Sorry, verkeerd gelezen.

Bijdrager
    AppleStef
    Niiiiiickk op 19 augustus 2012

Het bestand is niet meer beschikbaar in de Belgische Store.

Opmerking: het bestand is nog wel beschikbaar in de App Store. Je kan het gewoon niet downloaden als je Mountain Lion draait, als je Lion (of SL) draait dan lukt het downloaden nog wel (net getest).[/Off-topic]

Voor die situatie te verkomen heb ik het volgende gedaan (heeft de TS momenteel niets aan, maar laat het een les voor de volgende keer en voor de andere lezers):

– Lion installatie .app gebackupt voordat Mountain Lion uitkwam.
    – Een kloon gemaakt net voor het upgraden.

Door die kloon was ik met mijn Mac Pro in 30 min gedowngraded met alles precies zoals het was.

Bijdrager
    Yggdrasil

Da’s niet off-topic hoor. Da’s zelfs heel nuttig om te weten, bedankt. Maar het blijft in se hetzelfde voor de TS. Hij draait Mountain Lion dus hij kan niet terug. Een mogelijke oplossing is de volgende:

Je downloadt Lion vanaf een Mac waar Lion wél nog opstaat. Je prepareert een Lion USB/dvd en dan gebruik je die om een schone installatie uit te voeren. Dat zou wel moeten werken.

Edit: Ik zie nu pas je hele boterham. :d

Bijdrager
    AppleStef
    Niiiiiickk op 19 augustus 2012

Je downloadt Lion vanaf een Mac waar Lion wél nog opstaat. Je prepareert een Lion USB/dvd en dan gebruik je die om een schone installatie uit te voeren. Dat zou wel moeten werken.

Aanvulling: bij die Mac waar Lion nog wél opstaat moet Lion wel bij het ‘Aankopen’ tabje staan in de MAS. Want Lion kun je niet meer kopen, je kunt het enkel nog maar downloaden als je het al had gekocht.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ja, tuurlijk daar ging ik van uit hé!:):):)

Bijdrager
    fred44nl

ook al heb je ML, dan kun je Lion gewoon downloaden via App Store.
    kijk maar bij jouw aankopen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat gaat niet Fred, Stef en ik hebben dat al gezegd (en uitgevoerd). Je krijgt een melding dat je op een versie van OS X zit die nieuwer is dan de versie die je wilt downloaden.

Bijdrager
    fred44nl

ja, oké, inderdaad:(
    ben ik blij dat ik een kopieetje heb bewaard.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik ook :d

Bijdrager
    hasseltse huzaar

kan iemand me zeggen hoe ik een kopie van Lion maak?

Bijdrager
    computer space

Wat doet ie als je command-R tijdens het booten indrukt?

Bijdrager
    LeonDekkers

Moet de vraag niet zijn hoe de problemen zijn op te lossen?

Bijdrager
    AppleStef

@computer space: Dan kun je enkel Mountain Lion herinstalleren, Lion niet. (net getest)

Bijdrager
    McJohn

Misschien is het ook handig om te weten WAT er fout loopt met Mountain Lion? Voor zover ik de meeste reacties heb gelezen is Mountain Lion een verbetering tov Lion? Misschien is een oplossing vinden voor het probleem dat je hebt makkelijker op te lossen?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.