6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Koning Frank

(terminal) SSH verbinding tussen twee netwerken

Hai,

Het lukt me om via SSH twee macs te verbinden op mijn eigen lokale netwerk.
    Wat mij niet lukt is het verbinden van twee macs op twee verschillende netwerken.
    Het gebruik van het publieke IP ipv lokale IP mag niet baten (als in terminal: SSH [email protected])
    Via Google biedt mij ook geen uitkomst.

Iemand enig idee?

Bijdrager
    johnkeates

Wat dacht je van port forwarding? NAT zorgt alleen voor translatie van bestaande verbindingen, de andere kant op niet.

Bijdrager
    Koning Frank

Welke port moet ik opengooien dan? Ik heb port 22 geprobeerd, dat terminal aangaf (werkte niet).
    Of misschien doe ik het portforwarden juist niet goed

Bijdrager
    iep

Poorten moet je naast forwarden ook open zetten (dat eerste zorgt dat het bij de juiste machine terechtkomt, dat laatste zorgt dat je uberhaupt naar binnen mag). Dat forwarden en open zetten doe je aan de andere kant waar de te bereiken machine staat (daar waar je op in wil loggen). Voor ssh is dit poort 22. Verbinden is dan inderdaad gewoon middels “ssh [email protected]” (ipv ip-adres kan daar ook een hostname staan).

Bijdrager
    Koning Frank

@ iep: kan ik dat ook doen via terminal commands of moet dat toch echt via de setuppage van mijn router…

Bijdrager
    iep

Dat kan alleen in je router. Als je die echter via ssh kunt benaderen kun je dat via terminal commands doen:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.