10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    peterkie

terminal in os9

——————————————————————————–
    wie kan mij vertellen hoe ik,na het volledig opstarten van OS9, het terminal venster kan activeren. Ik wil nl. een aantal commando’s hier geven, maar moet daarvoor eerst OS9 opgestart hebben, ivm. een netwerk. normaal krijg je dit venster als je met opstarten een toetscombinatie gebruikt, welke was die ook alweer?
    “”2 vragen in eeeeen keer dus””

Bijdrager
    tricksel

Voor zover ik weet bestaat er in OS 9 helemaal geen terminal zoals in OS X, vanwege het feit dat OS 9 niet op een Unix-/Linuxvariant gebaseerd is.

Bijdrager
    cubizer
    ”peterkie”

——————————————————————————–
    normaal krijg je dit venster als je met opstarten een toetscombinatie gebruikt, welke was die ook alweer?
    “”2 vragen in eeeeen keer dus””

Waarschijnlijk bedoel je de open firmware. Dat is afhankelijk van de welke mac je hebt. Bij de iMac bijv. kun je bij het opstarten de knop naast de resetknop ingedrukt houden.:|

Bijdrager
    macpro

OS 9 kent idd geen terminal venster, alleen hebben de Macs vanaf de iMac Open Firmware.
    Daar kun je inkomen daar bij het opstarten de toetsen Appetje-Alt-O-F in te drukken.

Bijdrager
    peterkie

thanx folks, dat bedoelde ik dus, open firmware…. ik ga aan de slag, draadje gesloten!!!

Bijdrager
    japser909
    ”peterkie”

thanx folks, dat bedoelde ik dus, open firmware…. ik ga aan de slag, draadje gesloten!!!

soms grijpt het me naar de keel :(
    het blauwe draadje aan het rode…….

:apple: :innocent:

Bijdrager
    levski

Als je het verschil tussen de terminal en Open FirmWare niet eens weet,
    moet je vooral daar eens even lekker mee aan de slag gaan.
    Tot snel in dit forum

Bijdrager
    michelvdb
    ”japser909″
    ”peterkie”

t…

soms grijpt het me naar de keel :(
    het blauwe draadje aan het rode…….
    :apple: :innocent:

Troll alert!

Bijdrager
    japser909

Troll alert!

wat een onzin… :? toekomstige moderatort ? 8)

Bijdrager
    peterkie
    ”levski”

Als je het verschil tussen de terminal en Open FirmWare niet eens weet,
    moet je vooral daar eens even lekker mee aan de slag gaan.
    Tot snel in dit forum

ach “‘nieuwe gebruiker”” als jij denkt dat dit forum alleen voor jouw intelligente opmerkingen is, dan mag je eerst maar eens het forum verder lezen, om te zien waar mijn problemen met Imac en firmware liggen, gaat wel even iets dieper als jouw opmerking……. jammer, voor jou.

einde onderwerp

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.