6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

Terminal draaien via Putty

Op mijn WinXP bak gebruik ik Putty om op afstaand mijn Ubuntu PC’s in het net werk te beheren.
    Kan ik dat zelfde ook met het terminal venster in OSX?
    Of moet ik dar iets anders voor gebruiken?

Bijdrager
    lowfi

ja bv gewoon ssh [email protected].1.1

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Pivni

Op mijn WinXP bak gebruik ik Putty om op afstaand mijn Ubuntu PC’s in het net werk te beheren.
    Kan ik dat zelfde ook met het terminal venster in OSX?

Ja, want wat is PuTTY precies? Een terminalemulator, net als zo’n beetje elk Unix-programma met “term” in z’n naam:) De “TTY” zijn niet per ongeluk hoofdletters …

Bijdrager
    J.C.

Dan moet je wel even SSH toegang in Systeemvoorkeuren -> delen aanzetten

Op die manier kan je gewoon inloggen met je gebruikersnaam en pass over SSH.

Bijdrager
    Pivni Pes
    ”lowfi”

ja bv gewoon ssh [email protected].1.1

Op deze manier werkt het perfect:wink:

Dan zijn er voor mij geen obstakels meer voor OSX, niet dat dat nog veel uitmaakte, ik heb gisteren een iMac gekocht.
    Ik had hem al eerder besteld, maar hij was niet voorradig, pas weer begin oktober.
    Ik heb hem geannuleerd, A-mac had hem wel op voorraad en was goedkoper met extra geheugen
    :lol:

Bijdrager
    dyn
    ”J.C.”

Dan moet je wel even SSH toegang in Systeemvoorkeuren -> delen aanzetten

Op die manier kan je gewoon inloggen met je gebruikersnaam en pass over SSH.

Nee dat moet helemaal niet. Ssh doet het gewoon naar andere machines. Als je echter met ssh naar je mac wil verbinden dan moet je die service aanzetten; dan start je de ssh server op. De ssh client (putty is een client, geen server!) werkt gewoon altijd, hoef je niets aan of uit voor te zetten, alleen Terminal (of iTerm of whatever) opstarten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.