5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    frank vh

Terminal command vergeten… Safari SavedState?

Ik heb ooit op mijn iMac, toen safari voor het eerst met full screen ging werken en altijd automatisch de laatst bezochte pagina gebruikte om te openen, met een terminal command dat uitgezet. Ik vermoed dat het een command mbt de SavedState betrof.
    Inmiddels heb ik nu een 27 inch iMac en daar opent Safari nu iedere keer met een klein window ergens linksonder. Irritant….
    Ik zou dus nu weer naar de oude instelling willen, maar ik kan nergens op internet die Terminal command line vinden.

Iemand die me kan helpen?
    Of is er een andere manier om Safari te resetten?
    Of kan opnieuw installeren helpen?

Ik hoor het graag!
    Alvast dank!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Sleep het venster naar waar je het wilt hebben en pas de grootte aan door met de rand of een hoek te slepen — dat laatste is belangrijk, doe je dat niet dan onthoudt Safari om de één of andere reden de nieuwe locatie niet.

Bijdrager
    frank vh

@Jakko Westerbeke Dank voor het meedenken, maar het probleem is juist dat door een terminal commando het onthouden zélf door Safari is uitgezet. Safari onthoudt NIETS. Geen laatst bezochte websites, geen windowgrootte of -positie, NIETS. Iedere keer opent hij alsof hij voor het eerst open gaat.

Ik ben dus op zoek naar het terminal commando dat ik waarschijnlijk ooit op TRUE heb gezet en dat nu weer op FALSE gezet moet worden……..
    Maar WELK commando……??

Dank voor het meedenken!

Bijdrager
    frank vh

Ik heb zelf de oplossing toch weer gevonden!!!!

Na veel speurwerk kwam ik op de term RESUME!
    Dat was de vernieuwing die bij een van de updates van MacOS X langskwam en die kon je met de terminal uitzetten.

Het terminal command was:

defaults write com.apple.Safari NSQuitAlwaysKeepsWindows -bool false
    om de Resume UIT te zetten!

en:

defaults write com.apple.Safari NSQuitAlwaysKeepsWindows -bool true
    om Resume weer aan te zetten!

Hij doet het dus weer als bedoeld door Apple met Resume!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Aha. „Resume” is de functie die ervoor zorgt dat programma’s verdergaan waar ze gebleven waren toen je ze stopte, zodat bijvoorbeeld Pages de documenten allemaal weer opent die je open had staan. Als je dat uitzet voor een programma, kun je inderdaad dit soort problemen verwachten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.