5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    DeMaccer

terminal command – target mode boot

Hallo,
    ik wil het volgende en weet niet of het kan.
    Ik wil een macmin i kopen en dia als server installeren. Hierdoor zal ik geen muis en ook geen toetsenbord aan koppelen omdat ik via Remote Desktop erop kan komen. Maar ik wil ook soms mijn Imac opstarten en via Firewire opstarten met de mini als target. Maar hoe kan ik dan de mini both-en als target mode ? Ik heb geen toetsenbord aan gekoppeld , dus kan niet op de T drukken bij het opstarten.
    Heeft iemand een idee hoe ik dit kan den? Is er een terminal ( UNIX) commando on de mini vanaf Remote desktp in Target mod ete laten opstaren?

Alle suggesties zijn van harte welkom.

Bijdrager
    jeroenimo

Waarom zou je dat willen ?

Zodra je em in taget mode hebt opgestart, hoe wil je em dan weer “normaal” laten booten op afstand. Zodra ie in taget mode draait draait het hele OS niet dus kan je ook niet remote admin’en.Dan moet je toch echt fysiek de power knop indrukken om em weer normaal te laten booten , en als je er dan toch naast staat kan je em ook wel opstarten met t ingedrukt …

Bijdrager
    Globber

Je bent heel waarschijnlijk gewoon op zoek naar:

[code:1:2ff5c30ce6]sudo nvram target-mode=1[/code:1:2ff5c30ce6]

Let wel; je hebt hiermee de target-mode permanent aangezet (dat wil zeggen, totdat je de computer herstart). Dus de 1 vervangen voor 0 doet hier niets (je kan er in principe elke waarde invullen). Nog even herstarten met ‘sudo shutdown -r now’, en je bent klaar.

Bijdrager
    jeroenimo

En dan ? hoe wil je in vredesnaam weer rebooten in normale modus ?

Bijdrager
    Globber

Wat een paniek:D Een wandeling naar de meterkast is toch zo gemaakt?:roll:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.