7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    rikkel

Terminal

Ik heb een vraagje. Ik typ dit in terminal: /System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background

En dan krijg ik een interactieve desktop. Maar hoe bewaar ik dat als standaard screenaver, en hoe krijg ik het eventuel weg als ik het neit meer wil. :)

Bijdrager
    Napsju

Je titel kan zo veel betekenen, bovendien is er zelfs een gelijknamig subforum

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”rikkel”

En dan krijg ik een interactieve desktop.

Dan krijg je je screensaver als bureaubladachtergrond. Niet helemaal hetzelfde:)

”rikkel”

Maar hoe bewaar ik dat als standaard screenaver

Eh … wat er gebeurt is dat je standaard screensaver gebruikt wordt — je kunt dit niet opslaan omdat het al een screensaver is:)

”rikkel”

en hoe krijg ik het eventuel weg als ik het neit meer wil. :)

Als je het opgestart hebt zoals je hierboven aangeeft, dan hoef je maar terug te gaan naar dat terminalvenster en op Ctrl-C te drukken, dan houdt het vanzelf op:) Ook het terminalvenster sluiten zal ervoor zorgen dat de screensaver weer ophoudt.

Vaak is een betere manier om het zo te doen:
    [code:1:2edc079167]/System/Library/Frameworks/ScreenSaver.framework/Resources/ScreenSaverEngine.app/Contents/MacOS/ScreenSaverEngine -background &[/code:1:2edc079167]
    Het verschil is dat &-teken achteraan. Hierdoor zal je in de terminal iets zien verschijnen als:
    [code:1:2edc079167][1] 234[/code:1:2edc079167]
    en kun je verder werken in de terminal zonder de screensaver te stoppen. Afsluiten van de terminal zal echter nog altijd de screensaver ook stoppen.

Als je de screensaver weer wilt stoppen zonder het terminalvenster te sluiten, typ dan in:
    [code:1:2edc079167]kill 234[/code:1:2edc079167]
    (zorg natuurlijk wel dat het getal achter kill hetzelfde is als dat wat je te zien kreeg na het opstarten van de screensaver).

Bijdrager
    RPGboy

je kan die terminal opdrack ook als programmaatje maken, en dan instellen dat ie die automaties moet starten bij het opstarten, heb ik ook gedaan…

Bijdrager
    Marcski

Of je installeert backlight

Bijdrager
    RPGboy

ik heb gehoord dat dat heel langzaam is, omdat dat voor powerpc was moet je het met rosetta opstarten en dat is heel langzaam, maar miss als je een snelle computer hebt, ik heb het zelf nooit geprobeerd:)

Bijdrager
    Marcski

hier draait die gewoon, neemt ook niet veel cpu in beslag en ik heb priority op de laagste stand staan voor het geval dat..

maar hij roept gewoon een screensaver aan die wel universal is

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.