15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    BramNetnel

Ten einde raad. Samsung tv GEEN SIGNAAL met mac air 2011

Hallo kenners,

Ik ben echt helemaal ten einde raad. Ik heb onlangs een Samsung LED televisie gekocht van het type UE40D6200. Ik kon altijd via mijn full hd led LG televisie prima met mijn mini dvi -> hdmi als externe laptop gebruiken zodat ik bestanden e.d. af kan spelen.

Nu geeft hij aan: “Geen signaal. Controleer de stroomtoevoer en kabelverbindingen van de apparaten en controleer de bronselectie”.

Ik heb alles op internet al afgestruind en ben eigenlijk bang dat het aan Lion ligt, maar waarom werkt het dan wel op mijn lg tv?

Het probleem is dat mijn macbook air ’11 wel een flits blauw beeld krijgt, maar de samsung tv vervolgens niet detecteert. Dit ligt niet aan de HDMI kabel, aangezien ik hem daarna nog weer aan de lg tv heb gekoppeld en prima werkt.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast hartelijk dank!

Groet

Bram

Bijdrager
    LighScan

Als je de laptop aan de tv hangt, heb je dan al is bij Systeemvoorkeuren –> Beeldschermen gekeken?

Bijdrager
    BramNetnel

Ja, ik ben begonnen bij beeldschermen vanzelfsprekend en zoals ik al zei herkent hij de televisie niet.

Bijdrager
    poing

Ligt zeker niet aan lion ik kijk namelijk ook alles via mini dv – hdmi op mijn Samsung UE37D5000.

Als je nu een gewone dvd speler aan die hdmi ingang doet werkt die dan wel? Kan natuurlijk zijn dat de hdmi ingang stuk is.

Bijdrager
    BramNetnel

Ook al geprobeerd, geen hdmi ingang defect

Bijdrager
    poing

Ook al een keer in voorkeuren – beeldschermen op decteer beeldschermen gedrukt?

Bijdrager
    BramNetnel

Nogmaals, ik heb dat soort voor de handliggende dingen al geprobeerd. Echter werken de reguliere dingen dus blijkbaar niet.

Bijdrager
    vraptor

Dit ligt absoluut niet aan lion. Mijn 46D8000 werkt uitstekend met mijn MacBook. Het ligt aan je tv ben ik bang. Probeer eens een andere poort oid.

Bijdrager
    Racketeers

Lees deze thread globaal even door…. the horror…. https://discussions.apple.com/thread/3196192?start=0&tstart=0

Bijdrager
    BramNetnel

Het zijn alleen maar tegenstrijdige verhalen, nogmaals ik kan het met dezelfde kabel, met dezelfde macbook wel voor elkaar krijgen op een andere tv. Toch begrijp ik de situatie niet, hij geeft wel een flits van herkenning maar detecteert de air niet.

Bijdrager
    iMad

Heb je al een andere kabel geprobeerd?
    De huidige kabel is die 1.4?

Bijdrager
    BramNetnel

1.4?

sorry, ik ben niet bekend met die term. wat bedoel je hiermee?

Bijdrager
    iMad
    Bijdrager
    poing

Je zou idd een keer een andere kabel van mini display naar hdmi kunnen proberen en een andere hdmi kabel zo kun je uitsluiten of de kabels die je nu gebruikt nog in orde zijn.

Bijdrager
    BramNetnel

Ik heb inmiddels een nieuwe kabel, maar ook geen enkel verschil. Ik ben echt out of options.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.