8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Denief

Tempo in Garageband

Kan je in Garageband het tempo per spoor aanpassen?
    Ik zou een vocal moeten kunnen versnellen, om bij muziek te passen!

Alvast bedankt
    Denief

Bijdrager
    Mendoza

voor zover ik weet kan je audio niet aanpassen in tempo.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

het aanpassen van het tempo per track is niet mogelijk.

Midi-informatie wordt automatisch aangepast door het tempo in garageband aan te geven.

Audiobestanden (vocals, muziek of wat dan ook), kun je verwerken met Apple Loops SDK (Directe download 17 MB). Geef hiermee aan hoe lang het bestand duurt (in beats geloof ik), dan zal garageband de snelheid van het audiobestand aanpassen zodat het gelijk loopt aan de rest. (Als je dit nauwkeurig genoeg hebt aangegeven dan).

Bijdrager
    Denief

ok, dank u, vanavond is uit testen:)

Bijdrager
    Padje

voor zover ik weet kan je audio niet aanpassen in tempo.

Timestretch en Pitch-shifting zijn hier de juiste begrippen voor. Ik zelf werk in Logic Pro om die zaken te doen, maar je kan het evengoed met Peak van Bias doen. Als je echt heel ver wil gaan is er Melodyne, maar dat kost aardig wat kluiten.

Misschien kan je het wel met Peak lite doen (bijgeleverd bij toast titanium), dan kost het je helemaal niet zoveel

“Apple loops SDK” ken ik niet maar zal ongetwijfeld ook werken

Bijdrager
    PeterMeeuwsen
    ”Padje”

Timestretch en Pitch-shifting zijn hier de juiste begrippen voor.

Apple Loops SDK geeft AIFF bestanden extra (meta) informatie mee als ik het zo goed zeg.
    Je kunt dan aangeven welk genre / soort geluid het bestand bevat, en het aantal beats.

Vervolgens kun je het aiff-bestand gebruiken in Garageband of bijvoorbeeld Soundtrack. Het aiff-bestand wordt vervolgens sneller of langzamer afgespeeld, zodat het dezelfde snelheid heeft als het aangegeven tempo, maar de toonhoogte blijft gelijk.

Ik geloof dat het dus een combinatie is van Timestretch en Pitch-shifting (of blijft de toonhoogte ook al gelijk bij Timestretch?)

Mijn ervaring is dat deze methode met Apple Loops SDK vrij goed werkt, zolang je maar niet overdrijft. Datzelfde lijkt mij ook te gelden voor Peak…. Melodyne ken ik niet, ga ik ook maar eens een demo van zoeken…

Bijdrager
    vogel
    ”PeterMeeuwsen”

het aanpassen van het tempo per track is niet mogelijk.

Midi-informatie wordt automatisch aangepast door het tempo in garageband aan te geven.

Audiobestanden (vocals, muziek of wat dan ook), kun je verwerken met Apple Loops SDK. Geef hiermee aan hoe lang het bestand duurt (in beats geloof ik), dan zal garageband de snelheid van het audiobestand aanpassen zodat het gelijk loopt aan de rest. (Als je dit nauwkeurig genoeg hebt aangegeven dan).

Voortaan bij je linkje vermelden dat ie gelijk 17 MB gaat downloaden…
    Nou heb ik kabel en wil ik dat spul ook best proberen. :wink: Time stretching en pitch shifting doe ik normaal al met Logic Pro, maar kan me voorstellen dat dat een beetje duur is.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen
    ”vogel”

Voortaan bij je linkje vermelden dat ie gelijk 17 MB gaat downloaden…

Oeps, sorry:) Heb het aangepast.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.