11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Geblokkeerd
    Alison

Temperatuur van foto's

Ik gebruik nu Aperture om mijn foto’s te beheren. Wat ik vaak doe is de temperatuur van de foto’s wat omhoog zetten omdat digitale foto’s vaak wat “koud” zijn. Ik ben nu wat aan het experimenteren met de nieuwe Foto’s app maar daar zit de temperatuur niet in. Weet iemand hoe ik in Foto’s hetzelfde effect kan krijgen als in Aperture met temperatuur?

Alvast bedankt

Alison

Moderator
    Mac Daddy

Ik ken Aperture en Foto’s niet, maar in Lightroom is de temperatuur instelling, 1 van de witbalans instellingen, samen met Tint. Dus ik zou zoeken naar witbalans instellingen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Mac Daddy.

Bijdrager
    fixar

Ik gebruik sinds kort deze:

-sorry-:-D

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  fixar.

Bijdrager
    Niels

Ja, dat kan gewoon onder bewerk > pas aan > kleuren > rolverdeling

Bijdrager
    Afroman

Is 10.10.3 al uit of zitten jullie lekker aan de bèta’s? Niet dat ik ga overstappen want foto’s gaat voorlopig niet de kwaliteit van Aperture evenaren. Maar ik ben wel benieuwd. Ik ben op tijd (volledig) overgestapt naar lightroom en dat werkt heerlijk.

Bijdrager
    Niels

Ik vind Foto’s perfect: al mijn DSLR foto’s simpel te importeren, nette synchronisatie met al mijn iDevices en op de Mac net even uitgebreider dan op iOS zodat mijn dagelijkse bewerkingen kan doen. Persoonlijk vind ik Lightroom met Photoshop onnodig ingewikkeld, zeker voor wat ik er mee doe. Voor de pro’s zijn die twee natuurlijk wel de ideale vervanging voor Aperture.

Bijdrager
    Usain

@nielsdam heb jij die foto van de erasmusbrug gemaakt? Ik zou die wel als wallpaper willen.

Bijdrager
    Niels

@usain: ja, zelf gemaakt met mijn Nikon D5300. Stuur me even een pm met je e-mail, dan stuur ik m wel even door.

Bijdrager
    fixar

Wat is dat in vredesnaam voor een rare benaming? ‘Rolverdeling’???? Wat is er mis met de normale term Kleurtemperatuur ?

Hoop dat in de opvolger van deze beta dit soort fratsen weggepoetst is.

Is er trouwens ook een pipetje om ergens een witpunt te kunnen selecteren?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  fixar.

Moderator
    Mac Daddy

Inderdaad. Het is een hele rare term ja. Het zal vast een rare vertaling zijn. Dat is ook een reden waarom ik software nooit in het Nederlands gebruik.

Geblokkeerd
    Alison

Dankjewel Niels. Ik heb deze instelling geprobeerd. Ik heb het idee dat het effect in Aperture van de temperatuur schuif wat groter (beter) is dan in Photo’s. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.

Alison

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.