27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Nexoez

Temperatuur MacBook

Wat zijn de maximale temperaturen van de C2D MacBook??
    Daarnet is men processor over de 77 graden gegaan.. denk je dat dit schade aangebracht zou kunnen hebben?
    Of waarschuwt je laptop zelf wanneer je over de gangbare temperaturen gaat?

thanks

Bijdrager
    dams1

als het goed is past de ventilator zich aan. Kun je zien als je isatpro installeert in dashboard. Als je veel van je CPU vergt (film, foto, muziek tegelijk) dan kan hij warm worden. Dit hoeft geen probleem te zijn, ik heb zelfs wel tot 80 graden gezien. er bestaan zelfs programmatjes warmee je ventilator snelheid kunt verhogen zodat er meer gekoeld wordt.

Bijdrager
    Nexoez

Ik weet wel… Maar is dit toch niet veel?? 77 graden??

Bijdrager
    benj1989

ghoh 77 is toch kantje boordje vind ik….

Bijdrager
    dams1

dit is een punt van de duo2core processor. ook in een MBP wordt hij warm /soms erg warm. toch komt dit bij iedereen wel voor. Maar check isatpro maar voor de andere waarden. hoe meet je de temp (coreduotemp?)

Bijdrager
    Nexoez

met de iStat widget

Bijdrager
    dams1

hier is zo’n ventilator programma. ik heb er zelf geen ervaring mee. Iemand anders misschien?

http://www.conscius.de/~eidac/index.html

Bijdrager
    YogiStardust

Jongens, wat een gezanik altijd over de temperatuur van je laptop, die dingen zijn exact zo ontworpen dat de oplopende temperatuur geen enkel kwaad kan.
    Wat denk je van al die laptops die gebruikt worden in tropisch Taiwan en Singapore? Geen centje pijn en hij gaat echt niet kapot.

Bijdrager
    Nexoez

jongens, het is maar een vraag… En serieus, ik heb electronica gestudeerd, en weet heus wel dat een oplopende temperatuur wel kwaad kan…

Er is namelijk verschil tussen Tjunction en Tomgeving…
    -.-

serieus….

Welke temperatuur meet je trouwens met iStat pro?

Bijdrager
    Sentitel

De temperatuur meten levert alleen maar onnodige zorgen op. Gewoon gebruiken dat ding!

Bijdrager
    MacbookTo

Ik heb al een keer 88 graden gemeten.
    Pas had ik hem uitgedaan. Startte na een paar uur weer op en kreeg gelijk mijn derde Kernel Panic sinds ik hem heb. (januari 2007)
    Ik heb wel gehad dat hij achter elkaar vastliep. Ben er mee teruggeweest, maar ze doen er niets aan. Op dat moment is er dan ook niets te zien natuurlijk.
    Nu gaat het al weer weken prima. De vakantie heeft hem zeker goed gedaan.
    Gewoon gebruiken, die laptop en als hij versleten is, heb ik mooi een reden om een nieuwe te kopen.:wink:

Bijdrager
    eubank

De temperatuur van mn Macbook (c2d 2.0ghz) meet ik met de istat Pro widget en komt bij mij niet hoger dan 62 graden. Ook na een uurtje coderen met handbrake niet. Alsik gewoon zit te internetten blijft hij iets boven de 40 graden hangen.

Bijdrager
    Esquare
    ”Nexoez”

jongens, het is maar een vraag… En serieus, ik heb electronica gestudeerd, en weet heus wel dat een oplopende temperatuur wel kwaad kan…

Dan zou je ook moeten weten dat de specs van notebook-cpu’s ruimschoots voorbij de 77 graden liggen. Tot een graad of 85 is er geen enkele probleem, en korte pieken daarboven zijn ook niet erg.

Bijdrager
    Nexoez

phohja… als je weet dat een basiscomponentje kan sneuvelen bij 50 graden…:)

whatever… tzal niet erg geweest zijn… Draait nog steeds als een zonnetje;)

Bijdrager
    Esquare
    ”Nexoez”

phohja… als je weet dat een basiscomponentje kan sneuvelen bij 50 graden…

Als notebook-cpu’s bij die temperatuur zouden sneuvelen, zou er geen werkende notebook meer te vinden zijn op deze planeet.:)

Bijdrager
    Lazy B

Ben ik de enige die ook zo moe wordt over dat gezeur van de temperatuur van voornamelijk laptops? Een macbook is vast wel thermisch beveiligd en zal zich daarom vanzelf wel afsluiten als hij “te” warm wordt. Maar is het ook niet zo dat alles wat je gebruikt warm wordt? Als je gaat hardlopen krijg jij het toch ook warm, ik ben daarmee nog nooit bij de doktor geweest. Als je een lamp aan doet wordt hij toch ook warm? En wat dacht je van een auto dan. Ik zou me echt niet druk maken over de temperatuur van een laptop, die dingen zijn er toch voor om te gebruiken en niet om hem in de kast te zeten en er de hele dag naar te kijken, en te vertroetelen als een baby.

Bijdrager
    Oppie
    ”benj1989″

ghoh 77 is toch kantje boordje vind ik….

Vind ik? En met welke kennis spreek jij dan?

Idd, altijd dat zorgelijke gedoe: met installeert zo’n ‘leuk’ progje als iStat, en vervolgens breekt er paniek uit in de tent.
    (Nexoez, jij bent echt niet de enige met die vraag; het komt regelmatig langs links en rechts…)

Er zit bij mijn weten ook een warmte overbeveiliging in de Mac waardoor hij bij te hoge temperaturen uitvalt

Bijdrager
    Jane Crezee

Ook mijn macbook pro 17″ werd veel te warm, naar nu blijkt omdat battery kapot en opgezwollen was.
    Hierdoor schakelde mijn mac telkens uit, ondanks power van 80% in accu en aansluiting op lichtnet.
    Op het amerikaanse mac forum klaagt men steen en been over deze batteries. Ik heb via de apple site de battery kunnen ruilen.

Bijdrager
    Lazy B

Apple heeft al lang bekend dat er een serie macbooks en macbook pro’s was met slechte accu’s. Deze kunnen zonder probleem tot 2 jaar na aankoop geruild worden.

Moderator
    unSOUND
    ”Nexoez”

Daarnet is men processor over de 77 graden gegaan.. denk je dat dit schade aangebracht zou kunnen hebben?

Volgens Intel zelf kan een CoreDuo temperaturen aan van over de 100 graden… Dus wie bepaald wat te hoog is ? Je gevoel ? Mijn vorige MacBook werd ook zo nu en dan 85 a 90 graden, en hij heeft daar nooit problemen mee gehad. Hoe heet mijn huidige MacBook Pro wordt zou ik niet weten, het boeit me eerlijk gezegd niet. Hij doet het goed, en daarmee is voor mij de kous af.

Bijdrager
    Raikkonen
    ”Lazy

Apple heeft al lang bekend dat er een serie macbooks en macbook pro’s was met slechte accu’s. Deze kunnen zonder probleem tot 2 jaar na aankoop geruild worden.

Bij de MacBook ook?? Waar kan ik kijken of mijn MacBook hier ook voor in aanmerking kom. K kan t zo snel niet vinden?!
    Dankje

Bijdrager
    Oppie
    Bijdrager
    Rapatski

Haha ik moet eerlijk bekennen dat iStat bij mij ook voor een beetje paniek zorgt. Als ik met goede programma’s werk, dan maken zelfs de zwaarste programma’s het ding nog niet bijzonder heet. Photoshop, Google Earth en huge HD films kijken, daar wordt ie wel warm van (70), maar het is een foutief geprogrammeerde flash speler, of een deels gecrashd programma die dmv een soort loophole de laptop gek maakt. Met alle respect, maar het is echt eng om de temperatuur te zien blijven oplopen terwijl de ventilator allang op volle toeren loeit. Toen hij boven de 90 ging heb ik gauw alles weggeklikt en het ding uitgezet.

Pfff ik moet zeggen dat ik het toen ook redelijk warm had. :roll:

Bijdrager
    Dj Joost

Nog even een vraag over de temperatuur van mijn macbook. Ik wat dat de processor bij zwaar gebruik erg warm kan worden. Maar als mijn macbook in rust is, en er draaien geen applicaties, dat is mijn processor temperatuur gemiddeld zo’n 60. En als ik mijn ventilator dan op volle toeren laat draaien (6200 rpm), dan komt die temperatuur niet onder de 53 graden. Is hier iets aan te doen, of is het toeval dat mijn processor altijd zo warm is?

Joost

Bijdrager
    Rapatski

Dat is normaal. Ik heb de temperatuur ook nog nooit onder de 52 zien gaan.

Bijdrager
    .Arne

Bij filmpje omzetten naar MP4 wordt mijn MacBook ook algauw 70-75°C. Boeiend… :P

Bijdrager
    juanvr
    ”Rapatski”

Dat is normaal. Ik heb de temperatuur ook nog nooit onder de 52 zien gaan.

Bij gewoon internetten komt mijn Macbook (nieuw van vorige week) niet boven de 45°C (CPU) en fans draaien constant op 1800rpm

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.