16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    marrty

temperatuur macbook pro

OK, hier nog een vraagje over de temperatuur van de MBP, niet de nieuwste generatie maar de voorlaatste.

Er doen veel verhalen de ronde over te hoge temperaturen. Maar wat is nu de normale temperatuur voor een MBP, bijvoorbeeld bij gebruik van photoshop of aperture. Die van mij is nu, met aperture,

CPU core 1: 69 graden C.

Is dit te hoog?

Bijdrager
    J.C.

In mijn Macbook 2.16 Ghz is de temperatuur 61 graden. Ondertussen run ik MSN, Safari, en brand een DVD.

Het hangt af van hoe intensief je nu bezig bent. Als je niks runt behalve Safari lijkt het me aan de hoge kant.

Bijdrager
    JazzEye

De processors van mijn MBP 15″ 2,33 Ghz zelfde generatie zijn permanent tussen de 55 en 60 graden. Als ik zware Photoshop CS3 dingen doe, of tijdens renderen van video in Final Cut Pro dan gaat ie naar max 72 graden, maar dan staat de ventilator ook tegelijk te loeien en koelt ie snel weer af.

Mijn vorige MPB eerste generatie was veel heter; steeds rond de 75 graden, met uitschieters naar soms wel 92 graden!! :nietblij:

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Is inderdaad een normale temperatuur. Als de temperatuur echt te hoog wordt, schakelt je MacBook vanzelf uit. Ik heb een aantal tests gedaan hier met wat oudere MacBooks, de temperatuur liep soms op tot bijna 90 graden, en nog steeds schakelde die niet uit.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Als ik niet te veel doe en gewoon wat surf, kan het wel wat variëren tussen 48 en 53 graden celsius. De laagste “constante” temperatuur die ik van tijd tot tijd heb is 44-45; hoogste is rond de 60 – 61 en vanaf dan gaat de ventilator aan (maar soms ook niet, en daalt die vanzelf naar 50); een paar enkele keren heb ik geweten dat ie naar 70 ging maar dan gaan de ventilators volop beginnen draaien.

Bijdrager
    Mendoza

elke keer als iemand software download die de temperatuur van de CPU meet, krijg je dit soort vragen op het forum. als die software niet zou betsaan, zou niemand zich er zorgen over maken . . .

Bijdrager
    CMD-Z

klopt, iedereen is natuurlijk bang voor de gevreesde laptop tumoren;)

Maarreh, welke software gebruiken jullie hiervoor? ik ben ook wel benieuwd.

Bijdrager
    Solid Snake

istat pro vooral

Bijdrager
    marrty

ik gebruik ‘temperature monitor’, te downloaded van Versiontracker.com

Bijdrager
    deSpaanseRente

istat pro.

Is bijzonder accuraat.

Bijdrager
    PretPedKadet

Ha heren,

ook mijn macbook pro (Core due 2.16ghz) word heel warm. Soms wel 80 graden maar dan gaan de ventilatoren draaien. Maar max 2300 toeren. Hoe snel gaan die van jullie?

Bijdrager
    deSpaanseRente

als ik games speel halen ze soms wel vaker 4000-5000 rpm..

Bijdrager
    marrty

hoe kun je controleren hoe hard je fans draaien? is daar een progje voor?

Bijdrager
    PretPedKadet

Ja er zijn van die widgets voor bijvoorbeeld. iStat of miniStat enzo. Kijk maar even op apple.com.
    Heren, is het vreemd dan mijn fans nooit harder dan 2300 ongeveer gaan? Ook al is de temp 80…

Bijdrager
    marrty

BTW:

In mijn library staat een ‘FanControlDaemon’. Wat is dit precies? Kan ik het verwijderen??

Bijdrager
    CMD-Z

Ik prefereer Istat pro

Heb dat temperature monitor even gebruikt, liet mn MBP weird ass geluiden maken.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.