8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Rido

Temperatuur Macbook Pro 2011

Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn Macbook Pro. De laatste tijd merk ik dat mijn Macbook flink begint te blazen als er meerdere (zwaardere) programma’s openstaan. Maar als ik dan ga kijken bij de activiteiten of iStats Pro dan zie ik dat mijn CPU nog geen 30% gebruikt van wat hij kan.
    Maar de temperatuur is wel 80-90 graden.

(Klik op de afbeelding voor de grotere versie)

Hoort dit zo of is dit een probleem wat moet worden opgelost?

Alvast bedankt

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Hoort gewoon zo. Als je hem niet op een bank/bed/iets anders hebt staan, maar gewoon op een vlakke ondergrond zou die zijn warmte goed kwijt moeten kunnen raken. Hier wordt die ook snel warm, maar dat is gewoon goed.

Bijdrager
    wynand

Mijn macbook pro 13 inch is van 2010. Ik heb niet zo lang geleden m’n geheugen vervangen. Dus dan moet de bodemplaat eraf. Dan sta je gek te kijken hoeveel stof erin zit. In ieder geval bij mij was dat het geval en ik gebruik hem toch heel normaal en niet op gekke plekken en extreme omstandigheden. In ieder geval is dat niet bevorderlijk voor de koeling lijkt mij.

Verder wordt de mijne ook gewoon heet als ik raw foto’s bewerk in aperture en bij YouTube. Maar wat Jeroen zegt is waar. Gebruik hem vooral niet op een zachte ondergrond zoals op bed ofzo. Zet hem echt op iets vlaks en hards.

Mocht hij ooit te warm worden dan schakelt hij zichzelf uit. Het is dus veilig. Maar wel iets waar alle Macbooks (pro) mee te maken hebben.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Hij voelt ook warmer dan laptops, omdat het aluminium als geleider van warmte dient.

Bijdrager
    wynand

Daarom spreekt Apple ook heel slim over een notebook, en niet over een laptop.

Bijdrager
    Dave123

Het schijnt dat het ook te maken heeft met ML, heb ergens gelezen dat de fans 4000+ begonnen te blazen terwijl er maar een youtube 720p filmpje opstond..

Bijdrager
    SunKeeper

Bron? Hoogstwaarschijnlijk is je Flash-speler dan verouderd.

wynand op 10 augustus 2012

Daarom spreekt Apple ook heel slim over een notebook, en niet over een laptop.

Dan moet de gebruiker het wel goed toepassen. Als je dat niet doet, geeft niets, maar dan moet je ook niet zeuren over verbrande benen.:wink:

Bijdrager
    Rido

Bedankt voor al jullie reacties.

Ik ben nog even gaan verder zoeken op internet en toen kwam ik uit bij een tool genaamd gfxCardStatus.
    Hiermee kan je zelf switchen tussen de grafische kaarten, want blijkbaar kan dit een oorzaak zijn.
    Dus als ik lekker met me Macbook op schoot zit, zet ik hem voortaan op de Intel GPU en dan wordt die niet zo warm.
    Het is even spelen maar het helpt wel wat.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.